Οι εξελίξεις στον κόσμο των τεσσάρων τροχών φέρνουν στο προσκήνιο τεχνολογίες που μέχρι πρότινος δεν ήταν εφαρμόσιμες και μπορούν να δώσουν λύσεις και στη μείωση της κατανάλωσης.
Η μείωση της κατανάλωσης βρίσκεται στο επίκεντρο για τους θερμικούς κινητήρες, καθώς χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σημαίνει περισσότερη οικονομία κατά τη χρήση ενός αυτοκινήτου αλλά την ίδια στιγμή και λιγότεροι εκπεμπόμενοι ρύποι στην ατμόσφαιρα.
Επιστήμονες και μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς σε συστήματα που μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι μπορεί να σταματήσουν να πωλούνται επί ευρωπαϊκού εδάφους σε μία περίπου 10ετία, αλλά σε πολλές χώρες στον υπόλοιπο κόσμο θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμοι.
Αναμφίβολα το κυρίαρχο σύστημα που υποβοηθά στη μείωση της κατανάλωσης ενός θερμικού μοτέρ και εφαρμόζεται πλέον ευρέως είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρουν, εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα full υβριδικά αλλά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Με λίγα λόγια το σύστημα ανάκτησης ενέργειας εκμεταλλεύεται τη στιγμή που ένα αυτοκίνητο αρχίσει να επιβραδύνει και μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος (που θα πήγαινε διαφορετικά χαμένη) σε ηλεκτρική αξιοποιώντας το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος, το οποίο εκείνη τη στιγμή λειτουργεί ως γεννήτρια και αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία.
Με τους ηλεκτρικούς κινητήρες να εξελίσσονται διαρκώς και να μικραίνουν σε μέγεθος τώρα έρχεται στο προσκήνιο ένα ακόμη σημείο του αυτοκινήτου που μπορεί να αξιοποιηθεί για την παραγωγή (και αποθήκευση) ηλεκτρικής ενέργειας.
Το σημείο αυτό είναι η ανάρτηση του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα τα αμορτισέρ, τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε «ηλεκτρικές γεννήτριες» που παράγουν ρεύμα εκμεταλλευόμενα την αυξομείωση του μήκους τους κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και το πέρασμα του πάνω από ανωμαλίες του δρόμου.
Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια πάνω στον συγκεκριμένο τομέα έχουν δείξει ότι το αμορτισέρ ως γεννήτρια μπορεί να έχει χειροπιαστά οφέλη στη μείωση της κατανάλωσης, καθώς με το ρεύμα που παράγει μπορεί να τροφοδοτεί τα συστήματα ενός μοντέλου και να αποφορτίζει έτσι τον θερμικό του κινητήρα.
Οι διάφορες μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί έχουν δείξει ότι σε θεωρητικό επίπεδο κάθε αμορτισέρ σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να παράξει από 50 έως και 400 Watt. Φυσικά αυτό εξαρτάται άμεσα από τις διαδρομή της ανάρτησης, το πόσο ανώμαλο είναι το οδόστρωμα, το βάρος του οχήματος και φυσικά την ταχύτητα κίνησης.
Στις μελέτες αναφέρεται επίσης ένα 5% περίπου ως κέρδος στη μείωση της κατανάλωσης, το οποίο λογικά θα είναι ακόμη μεγαλύτερο αν τα αμορτισέρ-γεννήτριες εφαρμοστούν σε υβριδικό σύστημα κίνησης που μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια και στη σχετική μπαταρία.
Οι μελέτες κάνουν επίσης λόγο για μείωση των εκπομπών CO2 ακόμη και πάνω από πέντε (5) γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Διαβάστε επίσης
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!