Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν πεζούς από τα παροδοσιακά ΙΧ βενζίνης ή πετρελαίου
Μια ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων στη Μεγάλη Βρετανία – με δεδομένα από 32 δισεκατομμύρια μίλια διαδρομών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 3 δισεκατομμύρια μίλια διαδρομών αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ – έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να χτυπήσουν πεζούς από ό,τι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Το γιατί τα οικολογικά αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνα είναι ασαφές, αλλά οι ερευνητές υποψιάζονται ότι ευθύνονται διάφοροι παράγοντες.
Οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τείνουν να είναι νεότεροι και λιγότερο έμπειροι, και τα οχήματα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολο να τα ακούσει κανείς, ιδίως στις πόλεις.
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς επειδή είναι λιγότερο πιθανό να τα αντιληφθούν από ό,τι τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ», δηλώνει στο Guardian ο Phil Edwards, συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής επιδημιολογίας και στατιστικής. «Η κυβέρνηση οφείλει να βρει τρόπους να μετριάσει αυτούς τους κινδύνους αν πρόκειται να καταργήσει σταδιακά την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων».
«Εάν οδηγείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα νέο είδος οχήματος», προσθέτει ο Edwards. «Είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα και οι πεζοί έχουν μάθει να περιηγούνται στους δρόμους ακούγοντας την κυκλοφορία».
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των παιδιών και των νέων ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι πεζοί αποτελούν το ένα τέταρτο όλων των θυμάτων στην άσφαλτο.
Το 2017 μια έκθεση του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα ενέχουν 20% υψηλότερο κίνδυνο για τους πεζούς από ό,τι τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, και 50% υψηλότερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια κινήσεων χαμηλής ταχύτητας – όπως η στροφή, το όπισθεν, η εκκίνηση στην κυκλοφορία και το σταμάτημα.
Ο Edwards και οι συνεργάτες του μελέτησαν στοιχεία ταξιδιών και οδικών ατυχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2013 έως το 2017. Λόγω προβλήματος αρχειοθέτησης, τα δεδομένα από το 2018 και μετά δεν είναι διαθέσιμα. Η ανάλυσή τους περιελάμβανε 916.713 θύματα, εκ των οποίων τα 120.197 ήταν πεζοί. Περισσότεροι από 96.000 είχαν χτυπηθεί από αυτοκίνητο ή ταξί.
Τα περισσότερα οχήματα στους δρόμους είναι βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα και αυτά εμπλέκονται στα τρία τέταρτα των συγκρούσεων με πεζούς. Αλλά για την ίδια απόσταση που διανύθηκε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν πιο επικίνδυνα. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός ατυχημάτων πεζών ανά 100 εκατ. διανυθέντα χιλιόμετρα ήταν 5,16 για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έναντι 2,4 για τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Epidemiology and Community Health.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!