Το πως μια άγνωστη στους περισσότερους μέχρι πριν λίγο εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις παραδοσιακούς κατασκευαστές και να βρίσκεται στο Top-3 της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις αποτελεί σίγουρα ένα case study.
Περί BYD ο λόγος, με την κινεζική φίρμα να συνεχίζει την εντυπωσιακή της παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά, αυτή τη φορά με το SEAL U DM-i, ένα SUV μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία D.
Το SEAL U DM-i πέραν του ότι αποτελεί το έβδομο μοντέλο του συγκεκριμένου κατασκευαστή που θα κυκλοφορήσει στη Γηραιά Ήπειρο, είναι παράλληλα και το πρώτο μαζικής παραγωγής με τεχνολογία plug-in hybrid στη σύντομη ιστορία της εταιρείας, η οποία χρονολογείται από το 2003.
Η σχεδίασή του ακολουθεί την εταιρική γλώσσα «Ocean Aesthetics» και η ομάδα των designers, υπό την καθοδήγηση του Wolfgang Egger, γνωστού από τη θητεία του στις Alfa Romeo, Audi και Lamborghini κατάφερε να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα τολμηρό και χωρίς σχεδιαστικούς παροξυσμούς αμάξωμα.
Στο εμπρός μέρος του SEAL U DM-i κυριαρχούν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και σε συνδυασμό με τις καθαρές λιτές γραμμές, δημιουργούν ένα σύνολο που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλα τα σύγχρονα SUV.
Ιδιαίτερα τολμηρό είναι και το πίσω μέρος, με την BYD να εισάγει στα πίσω φωτιστικά σώματα του SEAL U DM-i, μια λεπτή φωτεινή μπάρα τεχνολογίας LED.
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου BYD Seal U DM-i, είναι εμφανής η προσπάθεια των ανθρώπων της εταιρείας να συνδυάσουν τον τολμηρό χαρακτήρα, τις εξελιγμένες δυνατότητες και την τεχνολογική καινοτομία, με τελικό αποτέλεσμα ένα υπερσύγχρονο χώρο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία μεγάλη οθόνη 15,6 ιντσών, μέσω της οποίας μπορεί να ελέγχει τις περισσότερες εκ των βασικών λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ highlight αποτελεί η δυνατότητα περιστροφής της κατά 90ο με το πάτημα ενός διακόπτη στο τιμόνι ή του σχετικού εικονιδίου στο κάτω τμήμα της. Kάτι που γνωρίσαμε ήδη από τα ATTO 3 και Seal.
Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται o κρυστάλλινος επιλογέας ταχυτήτων με κομψή σχεδίαση, οι διακόπτες για τα δύο οδηγικά προφίλ (EV και HEV), όπως και η διπλή επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση smartphone με ισχύ 15W.
Η εργονομία είναι άψογη με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και φυσικούς διακόπτες για τις πιο συνηθισμένες λειτουργίες, αν και η οθόνη έχει πολύ καλή απόκριση και το λειτουργικό της είναι καλαίσθητο και σωστά δομημένο.
Το στίγμα τους δίνουν επίσης κάποια έξτρα στοιχεία πολυτέλειας και άνεσης των επιβατών, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Infinity ή η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή.
Πολύ καλή είναι και η ποιότητα των υλικών, όπως και η συναρμογή τους, με την πλειοψηφία τους να είναι μαλακά και με ωραία υφή, ενώ για τις επενδύσεις των καθισμάτων έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα vegan, πρωτοστατώντας στην eco-friendly πλευρά του μοντέλου.
Το SEAL U DM-i είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο. Η ψηλή γραμμή της οροφής και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παρέχουν στον οδηγό μία πολύ καλή ορατότητα, ενώ οι λεπτές κολόνες Α ελαχιστοποιούν τα πιθανά τυφλά σημεία.
Με μήκος 4.775 χλστ. και ύψος 1,67 μ., το SEAL U DM-i είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από άλλα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας του, όπως τα Hyundai Tucson και Nissan Qashqai, ενώ το μεταξόνιο των 2.765 χλστ. χαρίζει, ιδιαίτερα στους πίσω επιβάτες, σημαντικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια.
Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών με χωρητικότητα 425 λίτρα (στην AWD έκδοση), που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.440 λίτρα, με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.
Πέραν της αισθητικής και της χωροταξίας της καμπίνας, το σημαντικότερο στοιχείο του κινεζικού SUV είναι φυσικά η τεχνολογία Super DM (Dual Mode) με την οποία εξοπλίζεται και η οποία έρχεται -θεωρητικά- να εξανεμίσει τον δισταγμό των καταναλωτών με τα EV μοντέλα, προσφέροντας ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό που ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στους κόσμους των ηλεκτρικών και των θερμικών χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες.
Το υβριδικό σύστημα (EHS) της BYD αποτελείται στην έκδοση Design -όπου και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα πέριξ της Ρώμης- από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων (ατμοσφαιρικός στις προσθιοκίνητες Boost και Comfort), αμφότεροι με κωδική ονομασία Xiaoyun.
Στην πρώτη περίπτωση λειτουργεί σε κύκλο Miller και αποδίδει 130 PS, στη δεύτερη σε κύκλο Atkinson και σχέση συμπίεσης 15:5, με ισχύ 98 PS. Στην κορυφαία έκδοση συνδυάζεται με δύο υψηλής απόδοσης μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρες (204 PS εμπρός και 163 PS πίσω) με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 15.000 rpm και έναν ενσωματωμένο φορτιστή απόδοσης 11 kW.
Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 324 PS και τα 550 Nm ροπής, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι η θερμική απόδοση του turbo κινητήρα φτάνει το 40,1% (43,3% ο ατμοσφαιρικός), στοιχεία που σύμφωνα με την BYD τον καθιστούν ως τον πιο θερμικά αποδοτικό βενζινοκινητήρα παραγωγής στον κόσμο.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται στην μπαταρία Blade φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χωρητικότητας 18,3 kWh, χάρη στην οποία η BYD ανακοινώνει περί τα 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας με βάση το πρότυπο WLTP.
Πέραν της εργοστασιακής εγγύησης για την μπαταρία, η οποία καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση ή 200.000 χλμ. και όταν φτάσει σε αυτό το σημείο, η απόδοσή της θα βρίσκεται στο 70%, ίσως το πιο ιδιαίτερο και αξιοπρόσεκτο στοιχείο είναι ότι στο συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο ο ηλεκτροκινητήρας αποτελεί την κύρια πηγή ισχύος για τους κινητήριους τροχούς, φέρνοντας τα οφέλη των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως την χαμηλή κατανάλωση και την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης, το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ που είναι τοποθετημένο πίσω μοιράζει την ισχύ και τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες στους δύο τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Μπορεί διαβάζοντας όλα τα παραπάνω να δείχνουν περίπλοκα, όμως στην πράξη το SEAL U DM-i δείχνει το αστείρευτο ταλέντο του στην οικονομία καυσίμου.
Στη διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας καλύψαμε 200 και πλέον χλμ. στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Ρώμη με τη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ., έχοντας κινηθεί σε σχετικά σβέλτους ρυθμούς.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το SEAL U DM-i προκαλεί εντύπωση, χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό κάποια εξαντλητική αυτοσυγκράτηση με το γκάζι. Πέρα από την οικονομία, το υβριδικό σύστημά του έχει μία ευχάριστη απόδοση σε κάθε είδους συνθήκη.
Οι εναλλαγές ανάμεσα στην χρήση του βασικού ηλεκτροκινητήρα και του επικουρικού θερμικού μοτέρ είναι ανεπαίσθητες και μόνο οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων φανερώνουν ποια ενεργειακή πηγή βρίσκεται σε χρήση.
Το σύνολο πλαισίου και αναρτήσεων διατηρούν στο ύψος τους τις οδηγικές αρετές του, αν και το τιμόνι υστερεί αρκετά σε αίσθηση και πληροφόρηση. Όμως, πέρα από αυτό, το στοιχείο που εντυπωσιάζει στο BYD SEAL U DM-i είναι ότι πρόκειται για ένα εξονυχιστικά μελετημένο αυτοκίνητο, έτοιμο να καλύψει στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτά που ζητά κανείς από ένα σύγχρονο SUV της κατηγορίας του.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η άφιξη του BYD SEAL U DM-i στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές, σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, η δικίνητη έκδοση Boost θα ξεκινάει από τις 38.900 ευρώ και η τετρακίνητη Design από τις 44.500 ευρώ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!