Connect with us

Hi, what are you looking for?

Αυτοκίνητο

Η Ford έχασε 100.000 δολάρια ανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πούλησε το 1ο τρίμηνο

Η Ford έχασε 100.000 δολάρια ανά ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πούλησε το 1ο τρίμηνο


Η Ford έχει αρχίσει να μειώνει τις παραγγελίες από τους προμηθευτές μπαταριών για να ανακόψει τις αυξανόμενες απώλειες στα αμιγώς ηλεκτρικά της οχήματα, ενώ την ίδια στιγμή περιορίζει και τις φιλοδοξίες της σε μια ταχέως επιβραδυνόμενη αγορά για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η Ford πάντως θα διατηρήσει τις συνεργασίες με τους προμηθευτές μπαταριών της, στους οποίους περιλαμβάνονται οι SK On και LG Energy Solution της Νότιας Κορέας, καθώς και η κινεζική CATL.

Τον Νοέμβριο του 2023, η Ford δήλωσε ότι το εργοστάσιο μπαταριών που σχεδιάζει στο Marshall θα είναι σημαντικά μικρότερο από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, εν μέρει επειδή η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αυξάνεται με τον ρυθμό που ανέμενε η αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά. Προμηθευτές, όπως ο κατασκευαστής μπαταριών Our Next Energy, αισθάνονται την πίεση καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιβραδύνει τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η κίνηση αποτελεί μέρος μιας περικοπής της στρατηγικής EV της Ford, η οποία περιλαμβάνει τη μείωση των δαπανών κατά 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε μοντέλα με μπαταρίες, την καθυστέρηση νέων ηλεκτρικών οχημάτων, τη μείωση των τιμών και την αναβολή και συρρίκνωση των προγραμματισμένων εργοστασίων μπαταριών.

Η Ford έχει προβλέψει απώλειες από τα EV έως και 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος και ο CEO της εταιρείας, Jim Farley, δήλωσε πρόσφατα ότι η μονάδα EV, Model E, “είναι το μεγαλύτερο βαρίδι για ολόκληρη την εταιρεία αυτή τη στιγμή”.

Στον απόηχο της έντονης φημολογίας, εκπρόσωπος της Ford δήλωσε ότι η εταιρεία συνήθως δεν σχολιάζει τις σχέσεις ή τους όρους με τους προμηθευτές. Η CATL δήλωσε ότι “η συνεργασία της με τη Ford προχωρά κανονικά” χωρίς να επεκταθεί σε λεπτομέρειες. Η SK On και η LG δήλωσαν ότι τα συμβόλαιά τους με τη Ford παραμένουν σε ισχύ, αλλά δεν αναφέρθηκαν στην προοπτική αλλαγών παραγγελιών.

Καθώς οι τιμές των EV έχουν πέσει σημαντικά και η ζήτηση έχει χαλαρώσει, οι απώλειες της Ford ανά EV ξεπέρασαν τα 100.000 δολάρια το πρώτο τρίμηνο, περισσότερο από το διπλάσιο του ελλείμματος από πέρυσι.

Το Bloomberg Intelligence εκτιμά ότι οι απώλειες που αναμένει να υποστεί η Ford στη μονάδα EV φέτος σχεδόν θα εξαλείψουν κερδών τα κέρδη από το τμήμα Ford Blue, το οποίο κατασκευάζει παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά.

Το τμήμα Ford Pro που πουλά επαγγελματικά οχήματα υπεραντιστάθμισε τις απώλειες από το Model e, μιας και χάρη στις ισχυρές πωλήσεις των Super Duty pickups, κατέγραψε κέρδη 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η Ford Blue σημείωσε επίσης θετικά έσοδα 900 εκατομμυρίων δολαρίων. Συνολικά η Ford παρουσίασε κέρδη 1,3 δισ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη σύνεση της επένδυσης σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά οχήματα,

έγραψαν οι αναλυτές της BI Steve Man και Peter Lau σε ερευνητικό σημείωμα στις 3 Μαΐου.

Η μείωση των παραγγελιών ανησυχεί σοβαρά τη βιομηχανία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν τη μειωμένη ζήτηση EV που συνεχίζει να υπολείπεται των προσδοκιών, ενώ οι κατασκευαστές μπαταριών στη Νότια Κορέα, την Κίνα και αλλού αντιμετωπίζουν ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο απούλητων αποθεμάτων.

Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει ακόμη περισσότερο την αλυσίδα εφοδιασμού, με πρώτες τις τιμές πολύτιμων γαιών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, οι οποίες φέτος διαπραγματεύονται στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και πολλά χρόνια, καθυστερώντας τις επενδυτικές αποφάσεις για νέα έργα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οδηγώντας σε κλείσιμο ορυχείων.

Οι αξιωματούχοι της Ford λένε ότι έχουν μειώσει κατά αρκετές χιλιάδες το κόστος κατασκευής των αμιγώς ηλεκτρικών τους οχημάτων σε μια προσπάθεια να τα καταστήσουν κερδοφόρα, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να μειώσουν και τις τιμές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί έναντι του ηγέτη της αγοράς, της Tesla, η οποία έχει προβεί σε απανωτές επιθετικές μειώσεις των τιμών των μοντέλων της.

Έχουμε δει τις τιμές να πέφτουν δραματικά και γι’ αυτό δεν μπορέσαμε να συμβαδίσουμε από την άποψη της μείωσης του κόστους. Στοχεύουμε να αφαιρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόστος φέτος από την μονάδα παραγωγής EV, τη Model Ε και όλα αυτά στο πνεύμα της προώθησης προς αυτό το θετικό περιθώριο συνεισφοράς,

δήλωσε ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford.

Ο Lawler προήχθη σε αντιπρόεδρος αυτό το μήνα για να επικεντρωθεί στη μακροπρόθεσμη στρατηγική και να βοηθήσει στην εξεύρεση ενός τρόπου για την αναχαίτιση των απωλειών EV.

Η Ford επιταχύνει την ανάπτυξη μικρών ηλεκτρικών οχημάτων που θα ξεκινούν από 23.000 ευρώ και θα κάνουν το ντεμπούτο τους στα τέλη του 2026. Ο Farley δήλωσε ότι αυτά τα μοντέλα θα είναι κερδοφόρα ήδη από το πρώτο έτος τους στην αγορά.

Η εύρεση μιας πορείας προς την κερδοφορία στα ηλεκτρικά οχήματα είναι κρίσιμη για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση της εταιρείας, δήλωσε ο Lawler σε συνέντευξή του αυτό το μήνα. Όπως είπε:

Το Model Ε τμήμα πρέπει να σταθεί μόνο του. Πρέπει να είναι κερδοφόρο και πρέπει να παρέχει απόδοση στο κεφάλαιο που επενδύουμε.

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Ελλάδα

Με μία τρυφερή φωτογραφία διάλεξε να στείλει στα social media το «τελευταίο αντίο» στον πατέρα της, Ντίνο Καρύδη, που έφυγε από τη ζωή την...

Οικονομία

του Pascal Riché (*) Είναι περίεργη η απήχηση που μπορεί να έχει ένας νεολογισμός, δεκαετίες μετά την πρωτοεμφάνισή του. Το 1970, για να κοροϊδέψουν...

Μαγαζίνο

Μια φοβερή στιγμή περίμενε όλους τους φίλους του μπάσκετ που βρέθηκαν στο κέντρο της Αθήνας το απόγευμα της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου, έχοντας τη δυνατότητα...

Κόσμος

Ο απολογισμός των θυμάτων εξαιτίας των πλημμυρών και των κατολισθήσεων που προκάλεσε ο τυφώνας Γιάγκι στη Μιανμάρ διπλασιάστηκε, φθάνοντας τους 226 νεκρούς, ενώ άλλοι...