Τον περασμένο Οκτώβριο, η Stellantis ανακοίνωσε την επένδυση περίπου 1,5 δις ευρώ στην Leapmotor, για την απόκτηση περίπου του 21% της κινεζικής εταιρείας. Στόχος η δημιουργία κοινοπραξίας που θα αναλάμβανε την εξαγωγή και πώληση των προσιτών EV των Κινέζων και εκτός της δικής τους χώρας.
Πλέον, η σύσταση της κοινοπραξίας Leapmotor International B.V. ολοκληρώθηκε, όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη (14/5). Η νεοσύστατη εταιρεία έχει έδρα το Άμστερνταμ, ελέγχεται από την Stellantis (με ποσοστό 51%-49%) και καθοδηγείται από τον Tianshu Xin, πρώην στέλεχος της Stellantis China, ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο του CEO.
Ήδη η Leapmotor International ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη έως τον Σεπτέμβριο του 2024, αξιοποιώντας (και) τα υπάρχοντα «κανάλια» διανομής της Stellantis. Ανάμεσα στις 9 χώρες της Γηραιάς Ηπείρου που θα κάνουν την αρχή είναι και η Ελλάδα, μαζί με τις Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο και Ρουμανία. Στα τέλη του 2024, προγραμματίζεται η είσοδος και σε άλλες παγκόσμιες αγορές (Μέση Ανατολή, Αφρική, Ινδία, Ασία-Ειρηνικός, Νότια Αμερική).
Για το λανσάρισμα των προσιτών EV μοντέλων της Leapmotor θα αξιοποιηθεί το υπάρχον δίκτυο πωλήσεων της Stellantis αλλά θα δημιουργηθούν και νέα σημεία, περίπου 200, μέχρι το τέλος του έτους στην Ευρώπη. Τα πρώτα δύο μοντέλα που θα έρθουν στην Γηραιά Ήπειρο – και στην Ελλάδα – είναι το T03 και το C10, ενώ στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στη συνέχεια, για τα επόμενα 3 χρόνια, θα λανσάρεται τουλάχιστον ένα μοντέλο κάθε χρόνο. Με βάση το γράφημα που έδωσαν στη δημοσιότητα, περιμένουμε άλλα δύο SUV και ισάριθμα hatchback, σε C και B segment.
Το T03 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης (A-Segment), με μήκος 3,62 m, που προσφέρει άνετους χώρους για 4 επιβάτες και υπόσχεται αυτονομία 265 km, ενώ η αστική έχει μετρηθεί στα 417 km! Το Car and Driver είχε την ευκαιρία να το οδηγήσει πριν από λίγες μέρες και μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτό πατώντας ΕΔΩ.
Από την άλλη πλευρά, το C10 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV με μήκος 4.739 mm, πλάτος 1.900 mm και ύψος 1.680 mm, με μεταξόνιο 2.825 mm. Η Leapmotor το χαρακτηρίζει ως «πλήρως εξοπλισμένο, οικογενειακό όχημα της κατηγορίας D, που προσφέρει premium εμπειρία οδήγησης και χειρισμού, με αυτονομία 420 km (σ.σ. σύμφωνα με τον κινεζικό πρότυπο)». Η ισχύς του είναι 231 PS και η ροπή του 320 Nm, ενώ στην Κίνα διατίθεται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 52,9 kWh και 69,9 kWh.
Βασίζεται στην πλατφόρμα LEAP3.0 της Leapmotor, ενώ έχει κατακτήσει 5 αστέρια από τον E-NCAP. Έχει κερδίσει τα βραβεία «2023 International CMF Design Award» και 2024 Gold Award στο διαγωνισμό των Γαλλικών Βραβείων Σχεδιασμού (FDA).
«Η δημιουργία της Leapmotor International είναι ένα μεγάλο βήμα στο δρόμο για την αντιμετώπιση του επείγοντος ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη με υπερσύγχρονα μοντέλα BEV που θα ανταγωνιστούν τις υπάρχουσες κινεζικές μάρκες σε βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares.
Και πρόσθεσε: «Αξιοποιώντας την υπάρχουσα παγκόσμια παρουσία μας, θα είμαστε σύντομα σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας ανταγωνιστικά σε επίπεδο τιμής και τεχνολογικά ηλεκτρικά οχήματα που θα υπερβαίνουν τις προσδοκίες τους. Υπό την ηγεσία του Tianshu Xin, έχει δημιουργηθεί μια συναρπαστική παγκόσμια εμπορική και βιομηχανική στρατηγική για την άμεση ενίσχυση των καναλιών διανομής πωλήσεων και την ισχυρή ανάπτυξη της Leapmotor».
Από την πλευρά του, ο ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Leapmotor, Jiangming Zhu, τόνισε: «Η συνεργασία μεταξύ της Leapmotor και της Stellantis επιδεικνύει υψηλό επίπεδο απόδοσης, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια ενοποίηση της βιομηχανίας έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Αξιοποιώντας την τεχνολογία και τα προϊόντα αιχμής της Leapmotor, μαζί με την υποστήριξη της Stellantis σε τομείς οι υπηρεσίες και το μάρκετινγκ σε αγορές εκτός Κίνας, ελπίζουμε ότι οι χρήστες σε όλο τον κόσμο μπορούν να βιώσουν την εξαιρετική εμπειρία οδήγησης που προσφέρουν τα προϊόντα Leapmotor. Πιστεύουμε ότι αυτή η συνεργασία μπορεί να δώσει στην Leapmotor μια ώθηση για να γίνει μια αξιοσέβαστη εταιρεία έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων παγκόσμιας κλάσης».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Leapmotor C01, η κινεζική απάντηση στην Tesla
Το αφεντικό τρελάθηκε: H Stellantis μοιράζει 1,9 δισ. στους υπαλλήλους της
Η Γαλλία θέλει τη Renault αυτόνομη – «Καμία συγχώνευση με τη Stellantis»
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!