Την ύπαρξη τετράχρωμων φαναριών προτείνουν καθηγητές πανεπιστημίου, ώστε να εξυπηρετούνται και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Γνωστοί σε όλους μας είναι οι φωτεινοί σηματοδότες (κοινώς τα φανάρια), τα οποία αποτελούν ένα από τα κατεξοχήν μέσα ρύθμισης της κυκλοφορίας των οχημάτων, με τη χρήση λαμπτήρων.
Στη χώρα μας, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, χρησιμοποιούνται τρία χρώματα, με το κόκκινο να επιβάλλει διακοπής πορείας, το πράσινο να υποδεικνύει συνέχιση της πορείας και το πορτοκαλί να προαναγγέλει ερυθρό σηματοδότη, υπαγορεύοντας οπότε στους οδηγούς να σταματήσουν.
Πρόκειται για τους τρίχρωμους φωτεινούς σηματοδότες, οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τις οδηγικής μας καθημερινότητας. Στο μέλλον, ωστόσο, δεν αποκλείεται να γίνουν τετράχρωμοι, με την προσθήκη ενός άσπρου χρώματος, το οποίο θα εξυπηρετεί τα αυτόνομα οχήματα.
Πρόκειται για μια συζήτηση που έχει ανοίξει εδώ και καιρό, αλλά προ ολίγων ημερών επανήλθε στο προσκήνιο με άρθρο του Associated Press, το οποίο φιλοξένησε δηλώσεις καθηγητών πανεπιστημίων.
Σύμφωνα με τον Ali Hajbabaie, καθηγητή στο πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, στο μέλλον όταν σε μια διασταύρωση θα συγκεντρώνονται αρκετά αυτόνομα αυτοκίνητα, θα ενεργοποιείται το άσπρο χρώμα, που θα υποδεικνύει ότι έχουν προτεραιότητα.
Ο Ali Hajbabaie, βέβαια, διευκρίνισε ότι δεν είναι απαραίτητο να προστεθεί ένα νέο χρώμα, δεδομένου ότι για την εξυπηρέτηση των αυτόνομων οχημάτων θα μπορούσε να ρυθμιστούν τα φανάρια με τρόπο έτσι ώστε να ανάβει ταυτόχρονα το πράσινο με το κόκκινο χρώμα.
Κάτι τέτοιο, ωστόσο, ίσως θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στους οδηγούς, οι οποίοι ειδικά κατά τις πρώτες μέρες λειτουργίας του συστήματος ίσως μπερδεύονταν με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.
Προτείνεται, λοιπόν, η προσθήκη του άσπρου χρώματος, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη το εν λόγω χρώμα να υιοθετηθεί σε όλο τον κόσμο, όπως συμβαίνει με το υφιστάμενο τρίχρωμο σύστημα.
Ο Ali Hajbabaie, βέβαια, ξεκαθάρισε ότι τα τετράχρωμα φανάρια δεν θα τα δούμε σύντομα στους δρόμους, καθώς για να αποκτήσουν λόγο ύπαρξης πρέπει το 40% έως και το 50% των οχημάτων στους δρόμους να είναι αυτόνομα.
Σημειώνεται ότι ήδη υλοποποιούνται πιλοτικά προγράμματα επεμβάσεων στους φωτεινούς σηματοδότες, ώστε να εξυπηρετούνται τα αυτόνομα οχήματα. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, κάθε δράση αφορά την επαναρύθμιση των φαναριών, και όχι την εισαγωγή νέου χρώματος, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι η εισαγωγή του λευκού χρώματος αποτελεί κάτι ιδιαίτερα πρώιμο.
Διαβάστε επίσης:
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!