Η αύξηση της ηλικίας του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οδηγεί πολλά κράτη στη λήψη μέτρων για την ανανέωση του.
Όλο και πιο γερασμένος γίνεται ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων επί του παρόντος να ανέρχεται σε 12 έτη και 3 μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η κυκλοφορία όλο και παλαιότερων ΙΧ στους δρόμους της ηπείρου, που εξαιτίας των απαρχαιομένων τεχνολογιών τους και της ελλιπούς συντήρησής τους υπονομεύουν την οδική ασφάλεια, δεν έχει περάσει απαρατήρητη από πολλά ευρωπαϊκά κράτη, τα οποία έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν δέσμες πρωτοβουλιών για την ανανέωση του στόλου κυκλοφορούντων ΙΧ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ιταλία, η οποία σύμφωνα με ειδησεογραφικά Μέσα του εξωτερικού, από την Τρίτη 21 Μαΐου θα παρέχει στους ιδιοκτήτες ΙΧ τη δυνατότητα να αποσύρουν το παλιό τους ΙΧ, και να λάβουν ως αντάλλαγμα ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για την αγορά όχι μόνο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά ακόμα και ενός αμιγώς βενζινοκίνητου.Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα τα μπόνους απόσυρσης παλαιού ΙΧ στην Ιταλία θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποδοτικά plug-in υβριδικά
Όσα αυτοκίνητα έχουν μηδενικές εκπομπών ρύπων (δηλαδή ηλεκτρικά) ή εκπέμπουν έως και 20 γρ. CO2/χλμ. (δηλαδή τα πολύ αποδοτικά plug-in υβριδικά) θα επιδοτούνται με 6.000 ευρώ, εφόσον δεν αποσύρεται παλαιό ΙΧ.
Για απόσυρση αυτοκινήτου Euro 4 η επιδότηση ανεβαίνει στα 9.000 ευρώ, για Euro 3 στα 10.000 ευρώ και για Euro 2 στα 11.000 ευρώ. Τα μπόνους ισχύουν για αγορά αυτοκινήτου με ανώτατη τιμή 35.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
lug-in υβριδικά
Όσα αυτοκίνητα εκπέμουν από 21 έως 60 γρ. CO2/χλμ. (δηλαδή τα περισσότερα plug-in υβριδικά) θα επιδοτούνται με 4.000 ευρώ χωρίς απόσυρση ΙΧ, με 5.500 ευρώ με απόσυρση ΙΧ Euro 4, με 6.000 ευρώ για Euro 3 και 8.000 ευρώ για Euro 2 και κάτω. Τα μπόνους ισχύουν για αγορά αυτοκινήτου με ανώτατη τιμή 45.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ (full hybrid, ήπια υβριδικά και αμιγώς βενζινοκίνητα)
Για την αγορά αυτοκινήτου που εκπέμπει από 61 έως 135 γρ. CO2/χλμ. η απόσυρση ΙΧ είναι υποχρεωτική προκειμένου να λάβει ο οδηγός την επιδότηση, και το αυτοκίνητο που θα αποσυρθεί πρέπει να βρίσκεται στην ιδιοκτησία του οδηγού τουλάχιστον ένα έτος.
Για απόσυρση Euro 4 το μπόνους είναι 1.500 ευρώ, για Euro 3 ανέρχεται σε 2.000 ευρώ και για Euro 2 και κάτω είναι 3.000 ευρώ. Τα μπόνους ισχύουν για αγορά αυτοκινήτου με ανώτατη τιμή 35.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τέλος για όσα νοικοκυριά ανήκουν στα χαμηλότερα εισοδήματα θα υπάρχουν επιπλέον οικονομικά κίνητρα. Μεταξύ άλλων, θα μπορούν να αποσύρουν και αυτοκίνητο Euro 5, λαμβάνοντας μπόνους από 5.000 έως και 8.000 ευρώ.
Τι γίνεται στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η επιδότηση της αγοράς καινούργιου ΙΧ με απόσυρση παλιού αυτοκινήτου αποτελεί ένα σενάριο που έχει συζητηθεί από τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν μπορεί να προχωρήσει.
Προσώρας, λοιπόν, το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, για το οποίο έχουν διασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι, όπως έχει δηλώσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως και οι δύο προηγούμενοι κύκλοι του προγράμματος, το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 θα αφορά αποκλειστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (όπως φυσικά και τα ποδήλατα/μοτοσικλέτες), αλλά στόχος του υπουργείου είναι το ποσό της επιδότησης να αυξηθεί ώστε να γίνει ακόμα πιο εύκολη η απόκτηση σχετικής τεχνολογίας μοντέλου.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!