Η Next.e.GO Mobile, η γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων μικροκινητικότητας η οποία είχε και ελληνικό ενδιαφέρον, αντιμετωπίζει ξανά οικονομικό πρόβλημα.
Η Next.e.GO Mobile προσέλκυσε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον του αυτοκινητικού Τύπου το 2015 όταν ιδρύθηκε από τον Γκούντερ Σου, Καθηγητή του Πολυτεχνείου του Άαχεν.
Η πρόθεσή του ήταν να εξελίξει να δημιουργήσει ένα μικρό αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μικροκινητικότητας και από την προσπάθειά του και των συνεργατών του προέκυψε το e.GO.
Αν και το μικρό διθέσιο όχημα προσέλκυσε το ενδιαφέρον, αρχικά, η πορεία της εταιρείας δεν ήταν αυτή που θα της επέτρεπε την βιώσιμη επιχειρηματική πορεία της. Έτσι, στις 2 Απριλίου 2020, η E.Go Mobile υπέβαλε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της και τρεις μήνες αργότερα άρχισε η διαδικασία εκκαθάρισής της.
Ο Σου, αποχώρησε από την εταιρεία του, παραμένοντας ως μέτοχος σε αυτή. Μια νέα ομάδα επενδυτών με επικεφαλής τον Αλί Βαζβαέι ανέλαβε να συνεχίσει την επιχειρηματική δράση της, με καινούργια κεφάλαια. Η εταιρεία μετονομάστηκε σε Next.E.Go Mobile SE και άρχισε να λειτουργεί από την 1η Σεπτεμβρίου του 2020.
Το νέο διοικητικό σχήμα προσέλκυσε περισσότερα κεφάλαια τα οποία στο ποσό των 30.000.000 ευρώ. Τον Ιούλιο του 2021 ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων e.GO και κατασκευάστηκαν 1.000 από αυτά και η τιμή πώλησής τους στη Γερμανία ήταν 22.990 ευρώ, με την κυβερνητική επιδότηση.
Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε η έκδοση e.Go Life καθώς και η e.Go Wave, η crossover εκδοχή του. Επίσης, παρουσιάστηκε και μια έκδοση που απευθυνόταν σε επαγγελματίες, η e.Go E.Xpress.
Η εταιρεία έφτασε να απασχολεί περίπου 1.000 εργαζόμενους και έκανε σχέδια για την επέκτασή της και εκτός Γερμανίας. Σε αυτά περιλήφθηκε και η Ελλάδα. Τα στελέχη της Next.E.Go Mobile SE υπέγραψαν Επιστολή Προθέσεων με την Enterprise Greece, την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου, με σκοπό τη σύσταση κοινοπραξίας για την παραγωγή του αυτοκινήτου και στη χώρα μας.
Ωστόσο, η εμπορική πορεία της εταιρείας δεν ήταν αυτή που έπρεπε και πάλι. Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία νέας εκκαθάρισής της, γεγονός που ακυρώνει τα επενδυτικά σχέδιά της και εδώ.
Ως αιτίες για τη νέα διαδικασία αναφέρονται το «αδιάφορο αγοραστικό περιβάλλον, η ανασφάλεια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι πρόσφατες εξελίξεις και προκλήσεις στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και η αστάθεια των κεφαλαιαγορών, η οποία επιδεινώθηκε από την τρέχουσα κατάσταση σε άλλους φορείς του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων».
Ο Κλάους-Πέτερ Κρούτ, εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου AndresPartner που έχει αναλάβει την καινούργια εκκαθάριση, δήλωσε ότι θα εξετάσει όλες τις επιλογές αναδιάρθρωσης της εταιρείας.
Όπως είπε: «Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε τις τρέχουσες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές για την εύρεση λύσεων για την επιβίωση της επιχείρησης. Με το πολύ καινοτόμο προϊόν και το πρότυπο παραγωγής, είμαι αισιόδοξος ότι αυτό είναι δυνατό να επιτευχθεί», κατέληξε.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!