Μέσα από την έκθεση για τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας, η Tesla έδωσε μια μικρή πρόγευση της δυνατότητας κλήσης ρομποτικού ταξί από την εφαρμογή της εταιρίας. Ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, έχει ανακοινώσει ήδη ότι η εταιρία θα προχωρήσει στα αποκαλυπτήρια του ρομποτικού ταξί, εξέλιξη την οποία υποσχόταν εδώ και πολύ καιρό, μέσα στον Αύγουστο.
Η εταιρία παρουσίασε πέντε οθόνες από την επερχόμενη λειτουργία. Στην πρώτη οθόνη εμφανίζεται ένα μεγάλο πλήκτρο που γράφει “Κλήση” και παρακάτω, με μικρότερους χαρακτήρες, ο πιθανός χρόνος αναμονής. Η επόμενη οθόνη έχει ένα τρισδιάστατο χάρτη με ένα μικρό όχημα να ακολουθεί τη διαδρομή προς τον πελάτη που περιμένει. Θυμίζει πολύ την εφαρμογή της Uber, αλλά με κάποιες χαρακτηριστικές πινελιές της Tesla.
Όσο περιμένει, ο πελάτης θα μπορεί να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του οχήματος στα επίπεδα που προτιμά. Περιλαμβάνονται επίσης και άλλες πληροφορίες, όπως η μέγιστη χωρητικότητα του οχήματος και ο χρόνος αναμονής. Μόλις φτάσει το όχημα, η εικόνα επί της οθόνης αλλάζει και εμφανίζει τη διαδρομή προς τον προορισμό, με ρυθμίσεις για την επιλογή μουσικής.
Συνολικά, είναι μια μάλλον συνηθισμένη εφαρμογή. Εντωμεταξύ, δεν υπάρχει καμία ρητή αναφορά στη ρομποτική λειτουργία του οχήματος που θα μεταφέρει τον πελάτη στον προορισμό του.
“Το στόλο θα τον λειτουργεί η Tesla”, διευκρίνισε ο Μασκ, στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας. “Οπότε, μπορείτε να φανταστείτε την Tesla σαν κάποιο συνδυασμό Airbnb και Uber”.
O Μασκ υπόσχεται εδώ και καιρό ένα ρομποτικό ταξί από την Tesla, και μάλιστα έδειξε ένα τελείως καλυμμένο όχημα στη διάρκεια εκδήλωσης το 2023 για την παρουσίαση του τρίτου Γενικού Σχεδίου της εταιρίας. Χρόνια νωρίτερα, είχε εικάσει πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων της Tesla θα μπορούσαν να αποκτούν παθητικό εισόδημα από τα αυτόνομα οχήματά τους, στέλνοντάς τα να παραλαμβάνουν και να μεταφέρουν επιβάτες.
Το λεγόμενο “Δίκτυο Tesla” περιγραφόταν στο δεύτερο Γενικό Σχέδιο που είχε παρουσιάσει προ ετών ο Μασκ, όταν προέβλεπε ότι οι χρήστες θα αποκτούσαν εισοδήματα από την ενσωμάτωση των οχημάτων του στο στόλο, “καλύπτοντας σε σημαντικό βαθμό ή ενδεχομένως υπερβαίνοντας το ύψος της μηνιαίας δόσης του δανείου ή το κόστος leasing”.
Στο διάστημα που μεσολάβησε έκτοτε, οι πολλές και διάφορες προβλέψεις του Μασκ σχετικά με τα πλήρως αυτόνομα οχήματα δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Αυτή τη στιγμή, ο “Αυτόματος Πιλότος” και το σύστημα “Πλήρως Αυτόνομης Οδήγησης” που διαθέτει η Tesla προϋποθέτουν ότι ο οδηγός θα έχει διαρκώς την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο και θα είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος αν παραστεί ανάγκη. Παράλληλα, οι οδηγοί θεωρούνται υπεύθυνοι για τα όποια ατυχήματα προκύπτουν ενώσω είναι ενεργοποιημένο το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης, ενώ η εταιρία έχει εμπλακεί σε δικαστικές διαμάχες, αντιμέτωποι με σωρεία αγωγών για θανάτους που προέκυψαν από δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονταν τα συστήματα αυτόματης οδήγησης της Tesla.
Στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η Tesla ανέφερε ότι το ρομποτικό ταξί θα είναι “ειδικά κατασκευασμένο” για το σκοπό αυτό, όρος που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία των αυτόνομων οχημάτων για να περιγράψει οχήματα κατασκευασμένα από το μηδέν για να λειτουργούν αυτόνομα και συχνά στερούνται τους κλασικούς μηχανισμούς ελέγχου, όπως τιμόνια και πεντάλ.
Η εταιρία ανέφερε επίσης πως θα χρησιμοποιήσει μια ειδική κατασκευαστική στρατηγική, την οποία παρουσίασε για πρώτη φορά στη διάρκεια της εκδήλωσης για τους επενδυτές της, το 2023. Η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να επιταχύνει την κατασκευή του οχήματος, ξεκινώντας από ένα ενιαίο καλούπι, βάφοντας μονάχα τα μέρη που είναι απαραίτητο, ενώ το υπόλοιπο όχημα θα συναρμολογείται σε μία δόση.
-
6
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!