Το αυτοκίνητο είναι σαν ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται διαρκώς με σκοπό να προσφέρει άνεση και ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις μας.
Έχουν περάσει πολλές δεκαετίες εξέλιξης μέχρι η αυτοκινητοβιομηχανία να φτάσει στο επίπεδο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Σήμερα όμως, η τεχνολογία και η πρόοδος καλπάζουν, με αποτέλεσμα και το αυτοκίνητο να εξελίσσεται με ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς.
Παρακάτω θα δείτε πέντε πρωτοποριακές τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν φέτος για πρώτη φορά στην έκθεση τεχνολογίας CES στο Las Vegas και σύντομα θα τις δούμε να ενσωματώνονται στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Οθόνη
σε όλο το πλάτος του ταμπλό
Μία από τις πιο ξεχωριστές πρεμιέρες στο Las Vegas ήταν αναμφίβολα η κυρτή ευρεία οθόνη των 1,29 μέτρων που ουσιαστικά καταλαμβάνει όλο το ταμπλό. Αυτό μάλιστα μεταφράζεται σε διαγώνιο 47,5 ιντσών. Η οθόνη διαθέτει περισσότερα από 3.000 LED, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή εικόνα στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα μπορεί να μειωθεί η φωτεινότητά της ανάλογα με τη χρήση. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομεί και ενέργεια.
Στόχος είναι η ενιαία κυρτή οθόνη να αντικαταστήσει αποτελεσματικά τις πολλαπλές οθόνες που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αυτοκίνητα. Παράλληλα, η τοποθέτησή της στο όριο μεταξύ του ταμπλό και του δρόμου σημαίνει ότι δεν περιορίζει το πεδίο ορατότητας και φυσικά δεν αποσπά σε μεγάλο βαθμό την προσοχή του οδηγού.
Αναγνώριση
προσώπου κατά της κλοπής
Μια βασική λειτουργία της ευρείας οθόνης του ταμπλό είναι η ικανότητα που έχει σύστημα να σαρώνει/σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού και να φορτώνει τα δεδομένα του ατομικού του προφίλ, καθώς και να το προστατεύει από κλοπή. Για αυτό τον σκοπό, υπάρχει ένας αισθητήρας Trinamix και ειδικό λογισμικό εγκατεστημένα στο σύστημα.
Η λειτουργία αναγνώρισης προσώπου επιτρέπει την ασφαλή ενσωμάτωση εφαρμογών πληρωμής μέσω του κινητού τηλεφώνου. Αυτό σημαίνει ότι θα πληρώσετε για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, περιεχόμενο ψυχαγωγίας και πολλά ακόμα αγαθά, χωρίς να αγγίξετε ποτέ το πορτοφόλι ή το τηλέφωνό σας.
Αυτόνομη
οδήγηση σε προσιτή τιμή
Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης είναι η τεράστια ανάγκη που έχει το σύστημα για υπολογιστική ισχύ και προηγμένους αισθητήρες, έτσι ώστε να αναγνωρίζει το γύρω περιβάλλον με την ακρίβεια του ανθρώπινου εγκεφάλου. Με τα σημερινά δεδομένα, κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αλλά το κόστος του είναι υπερβολικό.
Ωστόσο, η Continental και η Ambarella θεωρούν ότι έχουν τη λύση σε αυτό το πρόβλημα. Τα μικροτσίπ της Ambarella σε συνδυασμό με τους αισθητήρες της Continental μειώνουν δραστικά το κόστος και την ενέργεια που απαιτείται για να λειτουργήσει το σύστημα.
LiDar
μεγάλης εμβέλειας
Για να επιτευχθεί η αυτόνομη οδήγηση θα πρέπει το LiDar να είναι μεγάλης εμβέλειας, όπως αυτό που εξελίχθηκε από την Continental, το HRL 131. Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία AEye και είναι το πρώτο του είδους που ανιχνεύει αυτοκίνητα και πεζούς σε απόσταση 300 μέτρων. Παράλληλα, αυτή η τεχνολογία είναι σε θέση να ανιχνεύει μικρά αντικείμενα με υψηλή ταχύτητα, όπως ένα τούβλο ή μια πέτρα που βρίσκονται στο δρόμο. Οι δοκιμές του νέου LiDar έχουν ήδη ξεκινήσει και θα είναι έτοιμο για παραγωγή από τον επόμενο χρόνο.
Ανακλαστικό
γιλέκο/μπουφάν
Η Continental προσφέρει επίσης μια ακόμα βασική καινοτομία στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Σε συνεργασία με την Urban Circus, το συγκεκριμένο γιλέκο κάνει τους ποδηλάτες ευδιάκριτους και διευκολύνει στον εντοπισμό τους από τους αισθητήρες των αυτοκινήτων. Το ύφασμα του διαθέτει ειδικά ένθετα που αναγνωρίζονται από το LiDar και τις κάμερες του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης:
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!