Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη λάβει αποφάσεις για το μέλλον των συμβατικών οχημάτων με κινητήρες που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.
Το τέλος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από αυτήν την κατηγορία αναμένεται να έλθει το 2035 στην ΕΕ.
Ωστόσο, η προσπάθεια για ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέλλον πρέπει να αφορά όχι μόνο τα νέα αυτοκίνητα, αλλά και αυτά που ήδη κυκλοφορούν, ιδίως τα παλαιότερα οχήματα που αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης.
Η συζήτηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση των παλαιών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο καλοκαίρι.
Η ανησυχία επικεντρώνεται στον περιορισμό του αριθμού τους, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην ΕΕ αυξάνεται διαρκώς.
Αυτό παρατηρείται ακόμα και σε ισχυρές οικονομίες όπως η Γερμανία.
Παρόλο που κάθε χρόνο στην Ευρώπη περίπου έξι εκατομμύρια οχήματα φθάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας του στοκ αποτελεί ανησυχητικό φαινόμενο.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτες κρατούν πλέον για μεγαλύτερο διάστημα τα αυτοκίνητά τους, ενώ η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα γίνεται με ρυθμό που είναι χαμηλότερος σε σχέση με τις προσδοκίες που υπήρχαν.
H Κομισιόν εξετάζει την επαναξιολόγηση των παλιότερων αυτοκινήτων αναφορικά με την αξία τους αλλά και τις επισκευές που θα επιτρέπεται να γίνονται σε αυτά ώστε να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τον δρόμο της ανακύκλωσης.
Η πρόταση προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς επηρεάζει όχι μόνο τα δικαιώματα των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, αλλά και τον κλάδο των επισκευών αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα, το προσχέδιο τροποποιήθηκε, δίνοντας στον ίδιο τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου το δικαίωμα να αποφασίζει εάν επιθυμεί την επισκευή του οχήματός του ή όχι και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί.
Εάν η νέα πρόταση υιοθετηθεί στο σύνολό της, οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη σωστή διαχείριση των παλαιών οχημάτων που είναι για απόσυρση.
Αυτό θα περιλαμβάνει την προώθηση της ανακύκλωσής τους, ώστε να αποφεύγεται η επανείσοδός τους στους δρόμους, ακόμη και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ.
Επιπλέον, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων μπορούν να αξιοποιηθούν για επισκευές σε άλλα μοντέλα, με σκοπό τη μείωση του κόστους επισκευής.
Τέλος, υπό εξέταση βρίσκεται η πρόταση να ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου, το οποίο δεν είναι επισκευάσιμο λόγω σοβαρής ζημιάς, για τη διαδικασία ανακύκλωσής του ως τη μοναδική λύση.
Αυτό θα σημαίνει την αφαίρεση του δικαιώματός του να το πουλήσει ως ανταλλακτικά σε μια εταιρεία ή σε άλλον ιδιώτη.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!