Στους 4Τροχούς Απριλίου, που κυκλοφορούν με την Καθημερινή της Κυριακής στις 7/4, συναντώνται δύο τελείως διαφορετικοί κόσμοι. Σε μια περίοδο όπου η αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνει το βηματισμό της προκειμένου να περάσει στην ηλεκτρική εποχή, η Toyota μας ξαφνιάζει παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο βγαλμένο από μια εποχή όπου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν ήταν το μοναδικό ζητούμενο για ένα αυτοκίνητο. Αυτόν το μήνα ταξιδέψαμε στη Σκωτία προκειμένου να οδηγήσουμε το πληθωρικό Land Cruiser 250, την τελευταία γενιά ενός μοντέλου που για περισσότερα από εβδομήντα χρόνια έχει αποκτήσει απαράμιλλη φήμη για την αξιοπιστία και την ικανότητά του να αντεπεξέρχεται σε δύσκολες συνθήκες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Με αυτά ως δεδομένα, η Toyota τονίζει με κάθε πιθανό τρόπο πως το «250» διατηρεί στο ακέραιο αυτά τα γνωρίσματα, ότι θα ταξιδέψει οπουδήποτε, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και, κυρίως, ότι θα επιστρέψει στην αφετηρία του.
Ακριβώς στον αντίποδα, η συγκριτική δοκιμή των τριών ηλεκτρικών σεντάν ταιριάζει απόλυτα με την πολιτικώς ορθή σημερινή περίοδο της αυτοκίνησης, που σιγά σιγά αφήνει το αποτύπωμά της και στην ελληνική αγορά. Έτσι, οι σεντάν κούρσες του παρελθόντος έχουν μετουσιωθεί στη σημερινή ηλεκτρική πραγματικότητα σε μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων η ρευστή σιλουέτα καθορίζεται από την αεροδυναμική και το ντιζάιν. Τελευταίος υποστηρικτής αυτής της τάσης είναι το νεοφερμένο VW ID.7, που στο τεύχος Απριλίου συναντάει το «διαστημικό» Hyundai Ioniq 6 και τον αρχηγό αυτής της ηλεκτρικής κατηγορίας, το ανανεωμένο Tesla Model 3.
Υπάρχουν βέβαια και οι αρνητές της ηλεκτροκίνησης, που προβάλλουν απολύτως λογικά επιχειρήματα, όπως το θέμα της εμβέλειας των ηλεκτρικών οχημάτων. Βέβαια, τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διανύσουν, με μία φόρτιση της μπαταρίας τους, δύο και τρεις φορές περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα προ δεκαετίας ηλεκτρικά μοντέλα. Το άγχος, όμως, της αυτονομίας δεν έχει εξαλειφθεί παντελώς από τον κάτοχο ενός ηλεκτρικού οχήματος, ο οποίος θα πρέπει να μάθει να το εκμεταλλεύεται πιο αποδοτικά. Το πώς ακριβώς, μας το υποδεικνύει έρευνα του ΑΠΘ που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού και έρχεται να απαντήσει σε μια σειρά από προφανή ερωτήματα: Πόσο παραπάνω θα «κάψει» μια αύξηση της ταχύτητας κατά 30 χλμ./ώρα; Πόσο επηρεάζουν την κατανάλωση τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης; Πόσο επιβαρύνει το σύστημα κλιματισμού; Περιορίζει ή αυξάνει την κατανάλωση το cruise control; Είναι καλύτερα να οδηγώ με το «one pedal»;
COVER STORY: TOYOTA LAND CRUISER 250
ΕΡΕΥΝΑ: ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
4Τ ELECTRIC: ΜG4 XPOWER // HYUNDAI IONIQ 6 vs TESLA MODEL 3 vs VW ID.7
ΔΟΚΙΜΕΣ: ΜΙΝΙ COUNTRYMAN // PEUGEOT 208 HYBRID 136 e-DCS6 // HYUNDAI KONA HYBRID – TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID // MERCEDES E 220 d SEDAN // MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ: ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΜΕ DS 4 1.5 BlueHDi 130 EAT8
CLASSIC: ΒΜW 518i
Δείτε το νέο τεύχος!
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!