Μια σπάνια Jaguar XKSS, σε άρτια κατάσταση μετά από εξήμισι δεκαετίες, ετοιμάζεται να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα στη δημοπρασία της φετινής Monterey Car Week στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Η Jaguar κατασκεύασε μόνο 16 αντίτυπα του εμβληματικού της αυτού sportscar τη δεκαετία του 1950, και το συγκεκριμένο είναι το πιο καλοσυντηρημένο και το πλέον δημοφιλές στον κύκλο των συλλεκτών αυτοκινήτων ανά τον κόσμο.
Η XKSS προέκυψε από την απόφαση της Jag να αποσυρθεί από τους αγώνες στο τέλος της σεζόν του 1956. Τα αγωνιστικά πρωτότυπα D-Type που είχαν απομείνει μετατράπηκαν από την αγγλική εταιρεία -με απόφαση του Sir William Lyons- σε υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα για το δρόμο.
Ήταν συνολικά 16 αυτοκίνητα, τα οποία έγιναν γνωστά με την ονομασία XKSS. Ένα από αυτά είναι και η συγκεκριμένη Jaguar XKSS 707, η οποία θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στο Monterey Car Week τον Αύγουστο – με τιμή που αναμένεται να ξεπεράσει τα 12 εκατομμύρια δολάρια, ήτοι 10,785 εκατομμύρια ευρώ.
Η αστρονομική αυτή τιμή δεν προκύπτει μόνο από την άριστη κατάσταση, τα σχετικά λίγα (41.094) χιλιόμετρα στο οδόμετρο και την άψογη συντήρηση της Jaguar αυτής. Προκείπτει κι από το γεγονός ότι η D-Type και η XKSS ήταν από τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα της εποχής τους, και από το γεγονός ότι σπανίως μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.
Αρχικός αγοραστής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν ο Lou Brero Sr., όμως δεν έμελλε ποτέ να το αντικρίσει διότι έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα στους αγώνες πριν παραλάβει την XKSS 707. Έτσι, το αυτοκίνητο μεταπωλήθηκε στον Sammy Weiss, ιδιοκτήτη της Oxford Motors στο Sacramento της California. Ο τελευταίος το μεταπώλησε στο Sidney Colberg, ο οποίος με τη σειρά του το πούλησε το 1975 στον Lord Anthony Bamford, πρόεδρο της εταιρείας εκσκαφέων JCB.
Οι επόμενοι ιδιοκτήτες του ήταν οι Geoffrey Marsh και I.G. Campbell McLaren. Ο τελευταίος προχώρησε στην ανακατασκευή αυτής της XKSS 707 και την έβαψε σε μπλε χρώμα, αλλάζοντας και την πινακίδα κυκλοφορίας του στην σημερινή JAG 1.
Ο McLaren την κράτησε στη συλλογή του για αρκετά χρόνια, συμμετέχοντας ενίοτε σε ιστορικούς αγώνες όπως το LeMans Classic, ώσπου το 1992 την πούλησε στον Allen Lloyd. Ο Lloyd ανακάλυψε ότι η XKSS αυτή δεν είχε πλέον το αυθεντικό μπλοκ κινητήρα, αλλά κατάφερε να εντοπίσει το γνήσιο και να το τοποθετήσει και πάλι στο αυτοκινήτο.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!