Ο νέος τύπος «αμορτισέρ» υπόσχεται υψηλή άνεση, μικρό βάρος και διαθέτει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Η τεχνολογία γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν δίνει έμφαση μόνο στις μπαταρίες και τα ηλεκτρομοτέρ για να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και απόδοση. Ένα από τα μέρη που συνεχίζουν να εξελίσσονται από την Marelli είναι η ανάρτηση, παρουσιάζοντας ένα επαναστατικό σύστημα που δεν διαθέτει αμορτισέρ και ταυτόχρονα ανακτά ενέργεια.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναζητούν συνεχώς λύσεις για τη μείωση του κόστους, με την προϋπόθεση να μην υπάρξει υποβάθμιση της συνολικής απόδοσης. Η συντριπτική πλειονότητα των εξελίξεων πάνω σε αυτό το θέμα, επικεντρώνεται κυρίως στις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες προκειμένου να προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία και μέγιστη απόδοση. Οι μεγάλοι προμηθευτές όμως έχουν επικεντρωθεί στα περιφερειακά, όπως η ανάρτηση.
Οι Ιταλοί της Marelli παρουσίασαν πρόσφατα μια από τις τελευταίες τους καινοτομίες, την πρώτη ανάρτηση στον κόσμο που δεν φέρει αμορτισέρ ή κάποιο υγρό (λάδι). Σύμφωνα με τους Ιταλούς, πρόκειται για ένα σύστημα που είναι ικανό να προσφέρει υψηλή άνεση απορροφώντας περίτεχνα τις κακοτεχνίες των δρόμων και ταυτόχρονα κάνει ανάκτηση της ενέργειας.
Η νέα ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση αποτελείται από τέσσερις ηλεκτρικούς ενεργοποιητές συνδεδεμένους με τον βραχίονα ανάρτησης, η οποία ακυρώνει το κλασικό αμορτισέρ, αλλά εξακολουθεί να διαθέτει ελατήριο.
Διαθέτει μικρά ηλεκτρομοτέρ που είναι υπεύθυνα για την κίνηση του βραχιόνα στον οποίο είναι προσαρτημένα και η κίνησή τους ελέγχεται από μία μονάδα ελέγχου που αναλύει διαρκώς τις δυνάμεις και τις παραμέτρους της επιτάχυνσης, της διαδρομής της ανάρτησης ή την γωνία των τροχών.
Με αυτό τον τρόπο, κάθε βραχίονας ρυθμίζει τη δύναμη που θέλει να εφαρμόσει για την σωστή απόσβεση, ελέγχοντας ακόμα και την ελευθερία του τροχού όταν αντιμετωπίζει μεγάλες λακκούβες.
Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη λειτουργία του συστήματος, καθώς μπορεί ακόμα να κάνει ανάκτηση ενέργειας, αποθηκεύοντας την ενέργεια στην μπαταρία του 48βολτου ηλεκτρικού συστήματος. Αυτό με τη σειρά του τροφοδοτεί με ρεύμα τα ηλεκτρομοτέρ που είναι ενσωματωμένα στους κυλινδρικούς ενεργοποιητές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Marelli, η ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση είναι ικανή να ανακτήσει το 80% της ενέργειας που καταναλώνεται από το σύστημα, επομένως οι απώλειες του συστήματος είναι ελάχιστες.
Ακόμα, η Marelli αναφέρει ότι υπάρχουν αρκετοί κατασκευαστές που ενδιαφέρονται για το σύστημα και ότι πραγματοποιούν τεχνικές δοκιμές, επειδή δεν ενδιαφέρει μόνο η αποτελεσματικότητά του, αλλά και ο σχεδιασμός του.
Διαβάστε επίσης
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!