Πολιτικό σεισμό συνεχίζει να προκαλεί το δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής» για τη δημοσιοποίηση μονταρισμένων με τρόπο που αλλοιώνουν την πραγματικότητα ηχητικών ντοκουμέντων από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Στο Μαξίμου από το πρωί έχουν επιδοθεί σε έναν αδιάκοπο κυνήγι μαγισσών, κατασκευής φανταστικών εχθρών και ανακάλυψης συνομωσιών από οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα στο πλαίσιο μιας «αντικυβερνητικής εκστρατείας» με στόχο «την αποσταθεροποίηση της χώρας», παραγνωρίζοντας προφανώς τη λαϊκή οργή που έχει ξεσπάσει εδώ και μήνες για τους κυβερνητικούς χειρισμούς στο ζήτημα της διαλεύκανσης και της απόδοσης δικαιοσύνης για το φρικτό έγκλημα των Τεμπών.
Η βαθιά πληγή που έχει αφήσει στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας το έγκλημα των Τεμπών
Αδυνατώντας εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο να αναγνωρίσουν τη βαθιά πληγή που έχει αφήσει στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας το έγκλημα των Τεμπών, στην κυβέρνηση επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη, κουνώντας το δάχτυλο επιδεικτικά και καταφεύγοντας σε τοξική ρητορική, που αν δεν στρέφει την πολιτική ζωή του τόπου σε επικίνδυνες ατραπούς, σαφώς συμβάλει στον αποπροσανατολισμό από τα σημαντικά και τα επίδικα.
Αποφεύγοντας να αναμετρηθούν με το ζήτημα, να δώσουν τις απαντήσεις που ζητά η κοινωνία και να συμβάλλουν στην απόδοση Δικαιοσύνης, τελικά το μόνο που καταφέρνουν είναι να οδηγούνται σε τραγικά αδιέξοδα, αυξάνοντας τα αναπάντητα ερωτήματα και τον προβληματισμό και σπέρνοντας στην κοινή γνώμη την αμφιβολία για την σωστή λειτουργία του κράτους και των θεσμών.
Για παράδειγμα η αλλοίωση συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα, που «ξεριζώθηκαν» παράνομα από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ, λίγες μόλις ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του «Βήματος» και διέρρευσαν σε ΜΜΕ χωρίς καν ακόμη να έχει παραδοθεί επισήμως το αποδεικτικό υλικό στις αρμόδιες Αρχές, όντως γεννά υποψίες, δεδομένου ότι εξυπηρετούν το βολικό αφήγημα περί «ανθρώπινου λάθους» που για πάρα πολύ καιρό προέταξε η κυβέρνηση. Χρήζει διερεύνησης και απαντήσεων το πώς, από ποιον και το γιατί έγινε η διαρροή.
Επιμένουν τα ερωτήματα
Ενδεικτικό και στοιχείο που οφείλει να σταθμίσει η Πολιτεία είναι ότι η λέξη «συγκάλυψη», έναν χρόνο μετά, παραμένει στα χείλη εκατομμυρίων Ελλήνων και περιτριγυρίζει το μυαλό όσων επιθυμούν τη δικαίωση των 57 θυμάτων της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας που βίωσε ο τόπος.
Πολλές είναι και οι αναφορές ειδικών και συγγενών θυμάτων, που τρέχουν τη δική τους έρευνα με πραγματογνώμονες, ότι ακόμη υπάρχουν πολλά κενά και τυφλά σημεία, καθώς και ότι πολλά στοιχεία που έρχονται στο φως μένουν να αξιοποιηθούν για τη διαλεύκανση της τραγωδίας. Το μπάζωμα του χώρου του δυστυχήματος είναι κάτι που επίσης δέχθηκε σφοδρή κριτική με αρκετούς να χρεώνουν καταστροφή κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων.
Με βάση τα νέα έγγραφα και τις μαρτυρίες που παρουσιάζει «Το Βήμα», δημιουργούνται πρόσθετα ερωτήματα για παράνομες αφαιρέσεις υλικού, αλλοίωση δεδομένων, προσπάθεια υποβάθμισης του «σωτήριου» συστήματος ETCS κ.λπ. Και δημιουργούνται εύλογες απορίες αν όλα αυτά έγιναν για να συσκοτισθούν σημεία της τραγωδίας και να υπάρξει απόσειση των πολιτικών ευθυνών.
Ενα βασικό αρχικό σημείο ενδιαφέροντος λοιπόν είναι: Πώς ανασύρθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν (μονταρισμένα) τα ηχητικά αρχεία με τις συνομιλίες του σταθμάρχη της Λάρισας, μόλις λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των τρένων; Με κύριο ζητούμενο: Ποιος αφαίρεσε βιαστικά τις εν λόγω μαγνητοφωνήσεις από το σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ που είναι ελεγχόμενης πρόσβασης;
«Ο ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει ΑΜΕΣΑ αν τα ηχητικά παραδόθηκαν στην Αστυνομία, 3 ημέρες μετά»
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με ανακοίνωσης της, σημειώνει πως το δημοσίευμα του Βήματος «επιβεβαιώνει τα όσα δημόσια δήλωνε το Σωματείο μας λίγες ημέρες μετά το έγκλημα των Τεμπών για την διαρροή μονταρισμένων ηχητικών λίγες ώρες μετά το έγκλημα, για να καλλιεργηθεί η θεωρία του ΄΄μοναδικού ανθρώπινου λάθους΄΄ και καταγγέλλει την «προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος» που ξεκίνησε «από την πρώτη ημέρα» μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Οι μηχανοδηγοί στρέφουν τα πυρά τους και προς τον ΟΣΕ, διατυπώνουν τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.
Τα πρώτα δύο μάλιστα ακουμπούν στον πυρήνα της δημοσιογραφικής έρευνας.
«Ο ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει ΑΜΕΣΑ αν ισχύουν τα όσα αναφέρει το Βήμα και αν τα ηχητικά παραδόθηκαν στην Αστυνομία, 3 ημέρες μετά! Αν ισχύει αυτό ΓΙΑΤΙ υπήρξε αυτή η καθυστέρηση και ΕΝΩ κορυφαία στελέχη του ΟΣΕ δήλωναν ότι η απομάστευση έγινε παρουσία αστυνομικού που επισκέφθηκε το σύστημα καταγραφών του σταθμού» αναφέρει το πρώτο.
«Ποιος και γιατί διέρρευσε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μονταρισμένα ηχητικά. Ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Τερεζάκης σε συνάντηση με τα Σωματεία λίγες μέρες μετά τα Τέμπη, είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος είχε διατάξει έρευνα για τις διαρροές και είχε ενημερώσει τις εισαγγελικές αρχές. Σήμερα (ΤΩΡΑ) οφείλει να δώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Αν δεν έχει κάνει τελικά έρευνα, οφείλει να παραιτηθεί», σημειώνει το δεύτερο.
Σύγχυση
Ο Παναγιώτης Τερεζάκης, που κλήθηκε ως μάρτυρας στην Εξεταστική Επιτροπή των Τεμπών, κατέθεσε ενώπιον των μελών της: «Tο usb με τις καταγραφές που πήραμε το ίδιο βράδυ παρουσία ανακριτικού υπαλλήλου από τα καταγραφικά της Λάρισας μαζί με τη σχετική αποκωδικοποίηση τους. Eίναι τα ίδια στοιχεία τα οποία παραδώσαμε και στον κ. ανακριτή και στον κ. εισαγγελέα, τα παραδίδω και σε εσάς».
Όπως παραδέχθηκε οι καταγραφές ήταν στα χέρια των υπευθύνων του ΟΣΕ το ίδιο βράδυ του μοιραίου ατυχήματος (28 Φεβρουαρίου 2023) με την ΕΛ.ΑΣ. να ανακοινώνει με κάθε επισημότητα πως «προσκομίστηκαν στην προαναφερθείσα αστυνομική Υπηρεσία στις 3-3-2023 και κατασχέθηκαν στις 4-3-2023».
Η σύγχυση που προκαλείται είναι εύλογη και το ερώτημα γιατί παραδόθηκαν τρεις ημέρες μετά χρήζει απάντησης.
Η ανακοίνωση Πανελλήνιας Ένωση Προσωπικού Έλξης
«Το σημερινό ρεπορτάζ της Εφημερίδας Βήμα, επιβεβαιώνει τα όσα δημόσια δήλωνε το Σωματείο μας λίγες ημέρες μετά το έγκλημα των Τεμπών για την διαρροή μονταρισμένων ηχητικών λίγες ώρες μετά το έγκλημα, για να καλλιεργηθεί η θεωρία του «μοναδικού ανθρώπινου λάθους».
Αποδεικνύεται ότι από την πρώτη ημέρα υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης και διάχυσης των ευθυνών ακόμα και σε όσους δεν ζουν για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους, για όσα ακούστηκαν από χείλη που δεν ντράπηκαν να κατηγορήσουν τον νεκρό συνάδελφο μας Κουτσούμπα Γιώργο για δήθεν σοβαρά προβλήματα υγείας και όταν γνώριζαν ότι ετήσια περνούσε ΕΠΙΤΥΧΩΣ τις προβλεπόμενες –αυστηρές- ιατρικές εξετάσεις που επιβάλλει η κοινοτική οδηγία για τους μηχανοδηγούς, που εντάχθηκε στην χώρα με τον Νόμο 3911 το 2011.
Τα ερωτήματα όμως πληθαίνουν:
1. Ο ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει ΑΜΕΣΑ αν ισχύουν τα όσα αναφέρει το Βήμα και αν τα ηχητικά παραδόθηκαν στην Αστυνομία, 3 ημέρες μετά! Αν ισχύει αυτό ΓΙΑΤΙ υπήρξε αυτή η καθυστέρηση και ΕΝΩ κορυφαία στελέχη του ΟΣΕ δήλωναν ότι η απομάστευση έγινε παρουσία αστυνομικού που επισκέφθηκε το σύστημα καταγραφών του σταθμού.
2. Ποιος και γιατί διέρρευσε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μονταρισμένα ηχητικά. Ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Τερεζάκης σε συνάντηση με τα Σωματεία λίγες μέρες μετά τα Τέμπη, είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος είχε διατάξει έρευνα για τις διαρροές και είχε ενημερώσει τις εισαγγελικές αρχές. Σήμερα (ΤΩΡΑ) οφείλει να δώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Αν δεν έχει κάνει τελικά έρευνα, οφείλει να παραιτηθεί.
3. Γιατί η διερεύνηση για το έγκλημα, δεν έγινε από την πρώτη ημέρα από Ανεξάρτητη Αρχή με την παρουσία και συμμετοχή εμπειρογνώμονα από το εξωτερικό.
4. Γιατί αποκλείστηκαν από την Εξεταστική Επιτροπή κρίσιμοι μάρτυρες όπως ο πρώην Πρόεδρος του Σωματείου μας Γενιδούνιας Κώστας, ο κ. Τσαλίδης, ο κ. Σταθόπουλος, ο κ. Ξιφαράς (που παραμένει στην θέση του μετά τα Τέμπη!), ο κ. Καραγιάννης, ο κ. Σπηλιόπουλος, οι εμπειρογνώμονες που έβγαλαν το πόρισμα της Δικαιοσύνης και άλλοι.
Eπαναλαμβάνουμε ότι το Σωματείο μας θα συνεχίσει τον αγώνα για την αποκάλυψη των πραγματικών αιτιών που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών προκειμένου να αποδοθεί Δικαιοσύνη για όσους ευθύνονται, όσο ψηλά και αν βρίσκονται αυτοί».
Ποιος διοχέτευσε τα μονταρισμένα ηχητικά ντοκουμέντα στην δημοσιότητα λίγες ώρες μετά την τραγωδία
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης του «Βήματος» και των «Νέων» που υπογράφει και το επίμαχο κομμάτι μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA και πρόσθεσε μία νέα διάσταση στην τραγωδία των Τεμπών.
«Η ελληνική αστυνομία πολύ σωστά ανακοίνωσε ότι παραδόθηκαν οι ηχογραφήσεις του ΟΣΕ σε αστυνομικό της τροχαίας Λάρισας – όπως περιγράφεται από έγγραφα που δημοσιεύει το ”Βήμα της Κυριακής”’ – στις 3 Μαρτίου 2023. Πήγε υπάλληλος του ΟΣΕ και τους παρέδωσε τα σχετικά στικάκια», είπε αρχικά ο αστυνομικός συντάκτης.
Και τόνισε: «Όμως το ερώτημα είναι: πώς αυτές οι συνομιλίες από έναν κρατικό χώρο του ΟΣΕ, όπου έχουν πρόσβαση μόνο κρατικοί υπάλληλοι, βγήκαν από την 1η Μαρτίου 2023 λίγες ώρες αργότερα οι επίμαχοι διάλογοι;».
Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος υπογράμμισε το ερώτημα: «Ποιος διέρρευσε τις μονταρισμένες συνομιλίες, οι οποίες ήταν κλειστές σε κρατικό χώρο από την 1η Μαρτίου και όπως παραδέχθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σήμερα στις αρμόδιες αρχές της τροχαίας της Λάρισας που έκανε την σχετική έρευνα δόθηκαν στις 2 και 3 Μαρτίου 2023».
«Αν στην πραγματικότητα τηρούνταν κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας…»
Η συνεχιζόμενη προσπάθεια προτού αποφανθεί η Δικαιοσύνη να αποδοθεί η ευθύνη στον μοιραίο σταθμάρχη, προκαλούν την οργή των συγγενών των θυμάτων.
Όπως σχολιάζει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Βαγγέλης Βλάχος, που έχασε τον αδελφό του Βάιο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, «ένα ενδιαφέρον σημείο της “μονταζιέρας” είναι ότι αν στην πραγματικότητα τηρούνταν κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας (που προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν τηρήθηκε μόνο εκείνη τη στιγμή) οι συνομιλίες θα ήταν τόσο πλήρεις και τυπικές που θα ήταν δύσκολο να γίνει και μοντάζ αλλά και λάθος».
#Τεμπη_συγκαλυψη
‘Ενα ενδιαφέρον σημείο της «μονταζιέρας» είναι ότι αν στην πραγματικότητα τηρούνταν κατά γράμμα ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας (που προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν τηρήθηκε μόνο εκείνη τη στιγμή) οι συνομιλίες θα ήταν τόσο πλήρεις και τυπικές που θα ήταν…— Βαγγέλης Βλάχος | Evan Vlachos (@EvanVlacho) March 24, 2024
Και καταλήγει επισημαίνοντας:
«Αλλά είναι τόσο μπάχαλο ο ΟΣΕ και τα τρένα, που το [“Βασίλη, φεύγω;” “Φεύγεις”] ήταν η κανονικότητα. Και υποψιάζομαι ότι έτσι είναι και σήμερα».
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!