Η επιλογή του σωστού τύπου βενζίνης κατά τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε οδηγό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το περισσότερο είναι πάντα καλύτερο.
Το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με απλή ή super αμόλυβδη βενζίνη είναι κάτι που απασχολεί διαρκώς κάθε οδηγό που θέλει να διαφυλάξει ότι θα ανεφοδιαστεί με την καλύτερη βενζίνη για τη λειτουργία του κινητήρα και για την τσέπη του.
Η επικρατούσα άποψη είναι ότι η «100άρα» βενζίνη είναι καλύτερη από την 95άρα για όλους τους κινητήρες για τους επιτρέπει να αποδίδουν μεγαλύτερη ισχύ, ωστόσο στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Η κύρια διαφορά μεταξύ 95άρας και super αμόλυβδης βενζίνης έγκειται στον βαθμό οκτανίων (RON) που έχουν, τα οποία -με πολύ απλά λόγια- δείχνουν πόσο «αντέχει» η βενζίνη στην αυτανάφλεξη, στο να καεί δηλαδή από μόνη της και ακανόνιστα μέσα στον κύλινδρο χωρίς η ανάφλεξή της να προέρχεται, όπως θα έπρεπε, από το μπουζί.
Επόμενη σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο τύπων βενζίνης είναι τα διαφορετικά χημικά πρόσθετα που έχει η απλή αμόλυβδη έναντι της super, με την κάθε εταιρεία να έχει εξελίξει και να αναμιγνύει τα δικά της. Πρόσθετα τα οποία υποβοηθούν κυρίως στον καθαρισμό του κινητήρα και βελτιώνουν με αυτόν τον τρόπο την ποιότητα καύσης.
Την απάντηση στο ερώτημα «απλή ή σούπερ βενζίνη;» την δίνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Το είδος της βενζίνης που είναι κατάλληλη για το αυτοκίνητό μας αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης, αλλά και στο πορτάκι που δίνει πρόσβαση στην τάπα του ρεζερβουάρ.
Στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων παραγωγής η απλή βενζίνη των 95 οκτανίων είναι και ο σωστός τύπος καυσίμου ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί απρόσκοπτα.
Η χρήση super αμόλυβδης βενζίνης απαιτείται σε συγκεκριμένα, κυρίως σπορ αυτοκίνητα από τον ίδιο τον κατασκευαστή, όταν οι κινητήρες λειτουργούν με υψηλό λόγο συμπίεσης. Κινητήρες με υψηλή συμπίεση δεν έχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στη χώρα μας και έχει στην κατοχή του το κοινό.
Έτσι η έξτρα «αντοχή» της super αμόλυβδης στην αυτανάφλεξη είναι περιττή για ένα μοτέρ που λειτουργεί με 95άρα βενζίνη και δεν χρειάζεται να γεμίζετε με αυτή το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας εφόσον δεν έχει υπάρχει η σχετική ένδειξη και δεν σας «υποχρεώνει» ο ίδιος ο κατασκευαστής.
Διαβάστε επίσης:
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!