Όπως διαβάζουμε στο protothema.gr το F18 καταρρίφθηκε «μια προφανή περίπτωση φιλικών πυρών» από πύραυλο που εκτοξεύθηκε κατά λάθος από το αμερικανικό καταδρομικό USS Gettysburg. Και οι δύο πιλότοι που επέβαιναν στο αεροσκάφος εκτινάχθηκαν και ανασύρθηκαν με ασφάλεια, ο ένας μάλιστα είχε ελαφρά τραύματα.
Το McDonnell Douglas F/A-18 Hornet είναι ένα αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, σχεδιασμένο για αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους. Αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970 από τη McDonnell Douglas (η οποία αργότερα συγχωνεύτηκε με την Boeing) και τη Northrop, με σκοπό να αντικαταστήσει τα F-4 Phantom II και A-7 Corsair II στο Πολεμικό Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.
Το F/A-18 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 18 Νοεμβρίου 1978 και εισήλθε σε υπηρεσία το 1983. Από τότε, έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορες συγκρούσεις, όπως ο Πόλεμος του Κόλπου και οι επιχειρήσεις στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Το αεροσκάφος έχει υποστεί διάφορες αναβαθμίσεις, με πιο πρόσφατη την έκδοση F/A-18E/F Super Hornet, η οποία διαθέτει βελτιωμένες επιδόσεις και αυξημένες δυνατότητες. Το κόστος ενός F/A-18 ποικίλλει ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό. Για παράδειγμα, το κόστος μονάδας για το F/A-18E/F Super Hornet εκτιμάται σε περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα ανάπτυξης και υποστήριξης.
Το σύνολο των F/A-18 που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ανέρχεται σε περίπου 715 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των νέων παραγγελιών.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά McDonnell Douglas F/A-18 Hornet:
- Πλήρωμα: 1 (F/A-18A/C/E) ή 2 (F/A-18B/D/F)
- Μήκος: 17,1 μέτρα
- Άνοιγμα πτερύγων: 11,5 μέτρα
- Ύψος: 4,7 μέτρα
- Μέγιστο βάρος απογείωσης: 23.541 κιλά
- Κινητήρες: 2 × General Electric F404-GE-402 turbofans
- Μέγιστη ταχύτητα: 1,8 Mach (περίπου 1.915 χλμ/ώρα)
- Εμβέλεια μάχης: 740 χιλιόμετρα
- Οπλισμός: 1 × πυροβόλο M61A1 Vulcan 20 χιλιοστών, διάφοροι πύραυλοι και βόμβες σε 9 εξωτερικούς σταθμούς
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!