Από το 1974 που η Porsche παρουσίασε για πρώτη φορά την 911 Turbo, η ιστορία άλλαξε για τα καλά, όχι μόνο για την ίδια, αλλά και για ολόκληρη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Η γερμανική εταιρεία είναι μεταξύ άλλων πολύ γνωστή για την προτίμησή της στον boxer εξακύλινδρο κινητήρα. Αλλά τη δεκαετία του ’80 που ενεπλάκη στη Formula 1 ως κατασκευαστής κινητήρων για την ομάδα της McLaren, επέλεξε τη διάταξη turbo V6, έχοντας την οικονομική βοήθεια του ομίλου TAG.
Το απίστευτο είναι πως σε κάποια φάση την ίδια δεκαετία, έκαναν «μεταφύτευση» του κινητήρα της Formula 1 σε μία 911 Turbo, η οποία ήταν ίδια με οποιαδήποτε άλλη εάν εξαιρέσεις τις ζάντες RUF.Με κινητήρες Porsche στο κεντρικό μέρος του μονοθεσίου, η McLaren κατέκτησε 25 νίκες και τρία παγκόσμια πρωταθλήματα με τους Νίκι Λάουντα και Αλέν Προστ.Το 2018, η Lanzante Motorsport αποφάσισε να αναβιώσει αυτό το μοναδικό μοντέλο με τον turbo V6 της McLaren MP4. Όπερ και εγένετο με το αποτέλεσμα να ονομάζεται Lanzante 930.
Ωστόσο, δε λαμβάνει έγκριση για κυκλοφορία στο δημόσιο οδικό δίκτυο, ενώ η Lanzante χρειάστηκε βοήθεια της Cosworth για να μπορέσει να αυξήσει την αξιοπιστία και ο κινητήρας να αντέχει περισσότερο από την απόσταση ενός αγώνα.
Πάντως, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό καθώς αυτή η εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου V6 με «χρυσή» ιστορία στη Formula 1 αποδίδει 503 ίππους και 420 Nm. Μάλιστα, ζυγίζει μόλις 130 κιλά, τα μισά δηλαδή συγκριτικά με τότε.
Οι αισθητικές αλλαγές είναι μετρημένες αλλά εμφανείς, με το εμπρός μέρος να είναι μεγαλύτερο για να χωρέσει το ψυγείο. Στο εσωτερικό, υπάρχει όργανο μέτρησης που παρέχει πληροφορίες για τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού.
Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα οργάνων όπου διακρίνεται η επιγραφή «TAG Turbo», στη μέση ενός στροφόμετρου το οποίο χτυπάει «κόκκινο» στις 9.000 σ.α.λ. και τερματίζει στις 10.000 σ.α.λ.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!