Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν πριν δύο εβδομάδες περίπου όταν γράφαμε πως η Nissan θα προχωρήσει σε 9.000 απολύσεις, θα πουλήσει πίσω μετοχές αξίας 10% της Mitsubishi Motors και θα μειώσει τη παραγωγική ικανότητα κατά 20%, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις πεσμένες πωλήσεις σε σημαντικές αγορές, όπως η Κίνα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τώρα μία νέα συνέντευξη που παραχώρησαν δύο στελέχη (ανώνυμα) της Νissan στους Financial Times, αποτυπώνει πως η εταιρεία είναι σε δυσκολότερη κατάσταση από αυτή που αρχικά πίστευαν όλοι. Πιο συγκεκριμένα, στη συνέντευξη αναφέρθηκε πως η «εταιρία έχει 12 με 14 μήνες για να επιβιώσει». Μία δήλωση που αμέσως έκανε το γύρο του διαδικτύου και προκάλεσε τρόμο σε χιλιάδες εργαζομένους της εταιρίας καθώς το μέλλον του ιαπωνικού κολοσσού διαγράφεται δυσοίωνο.
Η εταιρεία φέρεται να αναζητά έναν νέο μακροπρόθεσμο επενδυτή, όπως μια τράπεζα ή έναν μεγάλο ασφαλιστικό όμιλο, για να αντικαταστήσει μέρος των μετοχών της Renault. Μία Renault η οποία δηλώνει έτοιμη να «ξεφορτωθεί» το μετοχικό μερίδιο που διαθέτει στη Nissan, θέλοντας να ρίξει το βάρος της (και τα χρήματα της) σε άλλες επενδύσεις.
Μάλιστα η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο η μακροχρόνια ανταγωνίστρια Honda, να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην εταιρεία, λέγοντας ότι «όλες οι επιλογές» βρίσκονται πλέον στο τραπέζι. Ένα πιθανό σενάριο λοιπόν είναι η Renault να πουλήσει τις μετοχές που έχει στη Nissan, στη Honda, κάτι που θα πρέπει να γίνει μέσα σε 14 μήνες το πολύ, αλλιώς (σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών), η εταιρεία θα κλείσει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται περίπου οκτώ μήνες στο πλαίσιο ενός τριετούς σχεδίου ανάκαμψης που αποσκοπεί στην αναζωογόνηση της επιχείρησης. Πλέον όμως οι χαμηλές πωλήσεις σε Κίνα και Β.Αμερική, έχουν αναγκάσει την εταιρεία να κάνει πιο «προσγειωμένες» προβλέψεις. Πιο συγκεκριμένα, νωρίτερα φέτος, η Nissan μείωσε τον στόχο παραγωγής της για το τρέχον οικονομικό έτος κατά 50.000 μονάδες σε 3,65 εκατομμύρια οχήματα, αλλά με τις παγκόσμιες πωλήσεις να μειώνονται σχεδόν κατά 4% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου, η επίτευξη αυτού του στόχου θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση.
Ο CEO Uchida, ο οποίος ανέλαβε τον σημερινό του ρόλο το 2019, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε κρίση μετά την αποχώρηση του πρώην προέδρου Carlos Ghosn, επιδιώκει να επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan, να σφυρηλατήσει νέες συνεργασίες και να πουλήσει επιπλέον 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2027. Κατά πόσο πιστή μπορεί να μείνει στο πλάνο της όμως όταν σύμφωνα με τα νούμερα, έχει ένα χρόνο για να εξασφαλίσει την επιβίωση της;
Τα λειτουργικά κέρδη της Nissan μειώθηκαν κατά 85 τοις εκατό το τρίτο τρίμηνο, με την εταιρεία να καταγράφει καθαρές ζημίες ύψους 57 εκατ. ευρώ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!