Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

WRC: Άξιοι παγκόσμιοι πρωταθλητές 2024 οι Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe

WRC: Άξιοι παγκόσμιοι πρωταθλητές 2024 οι Thierry Neuville και Martijn Wydaeghe


Του Περικλή Χαλάτση

Η μάχη  για τον τίτλο ήταν ανάμεσα στα δύο πληρώματα της HYUNDAI i20 N Rally 1 Hybrid. Οι Βέλγοι Neuville-Wydaeghe προηγούνταν στη βαθμολογία αλλά οι Εσθονοί Tanak- Jarveoja ήταν επικεφαλής του αγώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι είχε συμβεί όμως και οι Βέλγοι έμειναν πίσω στο πρώτο σκέλος του αγώνα στο ράλλυ της Ιαπωνίας; To HYUNDAI i20 N Rally 1 Hybrid έμεινε από το τούρμπο. Ο Neuville δεν πίστευε αυτό που συνέβη και απλά οδηγούσε σε ρυθμό βόλτας χωρίς δύναμη στον κινητήρα πέφτοντας πολύ χαμηλά στη γενική κατάταξη.

Ψύχραιμος, χαμογελαστός και προπάντων φιλικός επέστρεψε στο σέρβις και είπε στους μηχανικούς:

«Βοηθήστε με, το αυτοκίνητο δεν πηγαίνει». Οι μηχανικοί που αγαπούν τόσο τον Neuville όσο και τον Wydaeghe κατάφεραν να εντοπίσουν το πρόβλημα και μετά από αρκετές ώρες το επισκεύασαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την επόμενη ημέρα, στο δεύτερο σκέλος, οι Βέλγοι ξεκίνησαν να κερδίζουν θέσεις και να ανεβαίνουν στον πίνακα της γενικής κατάταξης. Ωστόσο δεν μπορούσαν να πλησιάσουν στο αποτέλεσμα που ήθελαν για να συγκεντρώσουν τους βαθμούς που χρειάζονταν αφού οι Εσθονοί ήταν σταθερά στην 1η θέση. Η μόνη τους ελπίδα ήταν η τελευταία ειδική της Κυριακής που θα έπαιρναν τους βαθμούς που ήθελαν.

Στο τέλος της 2ης ημέρας είχαν ανέβει από την 15 στην 7η θέση. Ήθελαν μόνο δύο βαθμούς για να πάρουν το στέμμα. Οι Βέλγοι είχαν στόχο την Super Sunday για να κερδίσουν τον τίτλο. Όμως στην πρώτη ειδική έγινε η έκπληξη με την έξοδο του Tanak. Άλλαξαν ρυθμό και κέρδισαν εύκολα και πανηγυρικά τον παγκόσμιο τίτλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και φτάνουμε στο θέμα της στρατηγικής. Οι αντίπαλοί τους και ομόσταυλοι τους από την Εσθονία έκαναν ένα τεράστιο λάθος. Ενώ ήταν επικεφαλής της γενικής κατάταξης και έχοντας μεγάλη απόσταση από τους δεύτερους Elfyn Evans- Scott Martin (TOYOTA GR YARIS Rally 1 Hybrid) δεν κινήθηκαν έξυπνα. Πέντε ειδικές έμεναν την Κυριακή και αυτό που έπρεπε να κάνουν ήταν να αφήσουν τον Evans να πηγαίνει οριακά και να αρκεστούν στην πρώτη θέση αλλά με μικρότερη διαφορά από τους Βρετανούς. Δεν το έκαναν.

Τα 20 πρώτα πληρώματα που τερμάτισαν στην Ιαπωνία

Ποια άλλα πληρώματα τερμάτισαν

 

Η έξοδος των Εσθονών

Θέλετε το άγχος; Θέλετε η μεγάλη αυτοπεποίθηση που είχαν; Θέλετε η κακιά στιγμή; Κάτι από όλα έπαιξε το ρόλο του και είχαν μια εντυπωσιακή- καταστροφική έξοδο.

Με την έξοδο των Εσθονών οι Βέλγοι εξασφάλισαν τον πρώτο τους παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έκαναν αγώνα τακτικής και πήγαιναν με ασφάλεια για την ράμπα του τερματισμού. Οι Βρετανοί Elfyn Evans- Scott Martin από τη 2η θέση πέρασαν στην πρώτη θέση. Φυσικά και αυτοί έκαναν σωστή επιλογή στον τρόπο που έτρεξαν τις υπόλοιπες πέντε ειδικές.

Κινήθηκαν με ασφάλεια, τερμάτισαν και ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Δεν είχαν λόγο να πάνε οριακά αφού οι διαφορά που είχαν από τους δεύτερους Sebastien Ogier- Vincent Landais  (TOYOTA GR YARIS Rally 1 Hybrid) ήταν μεγάλη. Στη 3η θέση ήταν οι Γάλλοι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Ford Puma Rally 1 Hybrid).

Μετά από τόσα χρόνια αγώνες, έσπασε και αυτή η γκίνια για τον Βέλγο. Και λέμε γκίνια γιατί ο 36χρονος Neuville, έχει φτάσει στον τελικό άλλες πέντε φορές. Και στο τέλος όλο κάποια αναποδιά παρουσιαζόταν και έχανε τον τίτλο. Είναι πέντε φορές δευτεραθλητής του WRC.

Μετά την κατάκτηση του Παγκόσμιο τίτλου ο Neuville είπε:

«Ειλικρινά, ήταν έκπληξη. Δεν ξέρω τι να πω αυτή τη στιγμή, αλλά νομίζω ότι το αξίζουμε. Ήταν μια πολύ απαιτητική χρονιά, πολύ δύσκολη και προφανώς πολύ μεγαλύτερη πίεση από ό,τι χρειαζόμασταν – ειδικά για αυτό το τελευταίο γεγονός. Ξέραμε ότι υπήρχε κίνδυνος και διαχειριστήκαμε το Σαββατοκύριακο μας όσο καλύτερα μπορούσαμε με τα προβλήματα που είχαμε. Είμαστε λίγο πιο χαλαροί τώρα, οπότε μπορούμε να πιέσουμε περισσότερο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, γιατί θέλουμε να πάμε σπίτι με όλα τα τρόπαια».

Στο WRC2 νικητές αναδείχθηκαν οι Nikolay Gryazin -Konstantin Aleksandrov (Citroen C3) όμως τον παγκόσμιο τίτλο κέρδισαν οι Sami Pajari- Enni Malkonen (TOYOTA GR YARIS Rally 1 Hybrid)

Ας πάμε και στους κατασκευαστές που εδώ η Hyundai από το λάθος του Tanak έχασε και τον τίτλο. Η Hyundai και η Toyota μέχρι και το τέλος της 2ης ημέρας ισοβαθμούσαν. Όμως μετά την καταστροφική έξοδο των Εσθονών και με το 1-2 που έκανε η Toyota, ο τίτλος πήγε στην ιαπωνική ομάδα.

Η χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ έκλεισε στην Ιαπωνία και τώρα τα φώτα στράφηκαν στη Γαλλία για το Ράλλυ του Monte Carlo. Για τον πιο φημισμένο αγώνα του WRC, την πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ για το 2025, το Automobile Club de Monaco ανακοίνωσε μάξιμουμ 70 συμμετοχές.

Οι εγγραφές έχουν ήδη ανοίξει και θα κλείσουν στις 23.59 την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου θα ανακοινωθούν οι συμμετοχές. Εδώ υπάρχει ένα ερώτημα. Τι θα γίνει αν οι συμμετοχές είναι περισσότερες από τον αριθμό που ανακοίνωσε το Automobile Club de Monaco; Το πιθανότερο είναι το ACM να συνεδριάσει και θα αποφασίσει ποια πληρώματα θα μπορούν να τρέξουν. Θα επανέλθουμε για τον αγώνα στο Monte Carlo, προς το παρόν όμως να πούμε ότι τα αγωνιστικά χιλιόμετρα θα είναι 343,80 και ενδεχομένως πολλά από αυτά να γίνουν με χιόνι.

Να θυμίσουμε ακόμη ότι για το 2025 δεν θα ισχύουν οι κανονισμοί για τα υβριδικά συστήματα. Ποιο απλά τέλος το υβριδικό σύστημα στα Rally1 Cars στο WRC για το 2025. Τα Rally1 Cars από τη νέα χρονιά δε θα φέρουν το υβριδικό σύστημα ενώ με την εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών, που εγκρίθηκαν από τη FIA, το WRC θέτει στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του την αποκλειστική χρήση βιώσιμων καυσίμων. Έτσι θα έχουμε τεχνολογική απλοποίηση και σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους για ομάδες και κατασκευαστές. H απλοποιημένη μετάβαση ήδη εφαρμόσθηκε με τη συμμετοχή του Λετονού Martiņ Sesks, με Ford Puma Rally1. Η M-Sport κατάφερε να έχει ανταγωνιστικούς χρόνους χωρίς την υβριδική μονάδα. Το βάρος των αυτοκινήτων Rally1 Cars θα μειωθεί από 1260 κιλά στα 1180 κιλά.

Σχετικό θέμα: https://www.zougla.gr/automoto/racing/telos-ta-yvridika-systimata-sta-agonistika-tou-wrc-apo-to-2025-apokleistika-venzinokinita/

 

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αλήθεια είναι πως η DS Automobiles προωθεί το ηλεκτρικό της μέλλον, με πάνω από 50 μονάδες προπαραγωγής του επερχόμενου μοντέλου της να βγαίνουν στους γαλλικούς δρόμους για ολοκλήρωση...

ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου στην Αττική Οδό. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι αυτή την ώρα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα,...

ΚΟΣΜΟΣ

Τουλάχιστον 300 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μέχρι το 2035: οι ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου δεσμεύτηκαν το Σάββατο να αυξήσουν τη χρηματοδότησή τους προς τις φτωχότερες...

ΚΟΣΜΟΣ

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Έλον Μασκ στηρίζει με αναρτήσεις του στο Χ τον κύπριο ευρωβουλευτή και YouTuber Φειδία Παναγιώτου. Αυτή τη...