Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης
Κάθε φορά που η ελληνική Citroen παρουσιάζει ένα καινούργιο μοντέλο στη χώρα μας ταράζει την αγορά με τις ελκυστικές τιμολογιακές πολιτικές που ακολουθεί. Το ολοκαίνουργιο C3 που βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις ξεκίνησε δυναμικά. Οι παραγγελίες δείχνουν ότι θα ξεπεράσουν τους στόχους της εταιρίας και αυτό οφείλεται στο συνδυασμό του προϊόντος με τη σωστή τιμή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η ριζική ανανέωση του best seller της Ευρωπαϊκής αγοράς δεν περνάει απαρατήρητη. Το C3 μαγνητίζει και ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων. Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
To νέο C3 φέρνει την επανάσταση στην αγορά του αυτοκινήτου κάνοντας προσιτή την κινητικότητα χωρίς συμβιβασμούς στη σχεδίαση, την άνεση και τον εξοπλισμό, με τιμή εκκίνησης από 16.900 ευρώ.
Με το νέο ë-C3 επιτυγχάνει τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης προσφέροντας την αρχική έκδοση με τιμή εκκίνησης από 19.710 ευρώ (περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3).
Την γκάμα του μοντέλου ολοκληρώνει το νέο υβριδικό κινητήριο σύστημα Hybrid 100 e-DCS6, χωρίς περιορισμούς φόρτισης, παρέχοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να πραγματοποιεί το 50% των αστικών μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά. Προσφέρεται με τιμή εκκίνησης από 21.900 ευρώ (περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια).
Το νέο Citroёn C3 με θερμικό ή ηλεκτρικό κινητήρα αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του 4ου τριμήνου (Νοέμβριος/Δεκέμβριος) ενώ η έναρξη παραγωγής του υβριδικού κινητήρα θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο 2025.
Το νέο Citroёn C3 φημίζεται για την οδηγική εμπειρία και την άνεση που προσφέρει, χαρακτηριστικά τα οποία ενδυναμώνονται στη νέα του γενιά.
Το νέο Citroёn C3 είναι μόλις 19 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Μπορεί το μήκος του να είναι 4,01 μ. ωστόσο είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητo ενώ έχει μεγαλύτερη ευελιξία (κύκλος στροφής 10,6 μ.), για πιο εύκολους ελιγμούς και ευκολία στο παρκάρισμα. Οι επιβάτες εισέρχονται στο εσωτερικό ευκολότερα. Με ύψος 1,57 μ. (με μπάρες οροφής), το νέο Citroёn C3 είναι σχεδόν 100 χιλιοστά υψηλότερο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά ενώ η απόσταση από το έδαφος, αυξήθηκε από τα 135 χιλιοστά του προηγούμενου C3 στα 197 χιλιοστά της νέας γενιάς (163 χιλιοστά για το ё-C3). Η συγκεκριμένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από το όχημα, προσφέροντας μία πιο άνετη οδήγηση, ειδικά στα ανώμαλα οδοστρώματα τα οποία συναντώνται συχνά κατά την οδήγηση σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον.
Ακόμα πιο ευρύχωρο εσωτερικό με μεγαλύτερους χώρους για τα πόδια, το κεφάλι και τους αγκώνες για επιπλέον άνεση: τα καθίσματα είναι υπερυψωμένα κατά 76 χιλιοστά σε σύγκριση με την απερχόμενη έκδοση. Αυτό επιτρέπει στους επιβαίνοντες να έχουν μία πιο υψηλή θέση με ακόμα μεγαλύτερη εποπτεία του γύρω χώρου για τον οδηγό, με υψηλότερη αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας. Αυτό συνεπάγεται καλύτερη ορατότητα εξωτερικά του οχήματος, στοιχείο που συμβάλει σε μια αίσθηση ευεξίας. Επιπλέον, το μεγαλύτερο ύψος συνεισφέρει και σε μεγαλύτερο χώρο για την κεφαλή (+ 31 χιλιοστά μπροστά σε σύγκριση με τον μέσο όρο της κατηγορίας). Ο πίσω χώρος για τα πόδια των επιβατών έχει αυξηθεί τουλάχιστον 20 χιλιοστά σε σύγκριση με τον μέσο όρο της κατηγορίας του, ενώ παράλληλα το νέο Citroёn C3 προσφέρεται με αυξημένο χώρο για τους αγκώνες για τους πίσω επιβάτες κατά 19 χιλιοστά και για τους εμπρός επιβάτες κατά 21 χιλιοστά.
Ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 28 λίτρα και φτάνει στα 328 λίτρα.
Για πρώτη φορά το νέο Citroёn C3 υιοθετεί την ανάρτηση Advanced Comfort με υδραυλικά “μαξιλάρια” προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions) η οποία αποτελεί και αποκλειστικότητα της Citroёn. Η εν λόγω ανάρτηση διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου Citroёn C3 και προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μία μοναδική αίσθηση άνεσης. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό σύστημα ανάρτησης το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ, ελατήρια και μηχανικά στοπ, η λύση της Citroën προσθέτει δυο υδραυλικά στοπ, ένα για συμπίεση και ένα για αποσυμπίεση.
Αυτό το τεχνολογικό επίτευγμα, επιτρέπει στους μηχανικούς να ρυθμίζουν την ανάρτηση και να προσφέρουν μία ακόμα πιο ομαλή αίσθηση του δρόμου, με το αυτοκίνητο να δίνει την εντύπωση ότι κινείται πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Το συγκεκριμένο πλεονέκτημα είναι αισθητό σε χαμηλές ταχύτητες, εξουδετερώνοντας τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Στις μεσαίες ταχύτητες, αυτή η καινοτομία προσφέρει καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος στον διαμήκη άξονα, αποτρέποντας τις ταλαντώσεις.
Επιπρόσθετα, το νέο Citroёn C3 εξοπλίζεται με τα νέας γενιάς, και επανασχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο C3, καθίσματα Advanced Comfort, άλλη μια μοναδική καινοτομία της Citroёn, τα οποία διαθέτουν 10mm επιπρόσθετου αφρώδους υλικού στη βάση και την πλάτη του καθίσματος για κορυφαία επίπεδα άνεσης.
C-Zen Lounge Concept: το μπροστινό τμήμα της καμπίνας των επιβατών έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απλό, ζεστό και εργονομικό προκειμένου να προσφέρει μία αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης. Αυτό επιτυγχάνεται πρωτίστως μέσα από ένα μινιμαλιστικά σχεδιασμένο ταμπλό, το οποίο εκτείνεται οριζόντια και είναι διαιρεμένο σε δύο διακριτά επίπεδα. To κάτω επίπεδο είναι επενδυμένο με ύφασμα, το οποίο αποκαλείται “Sofa Design” (εμπνευσμένο από τα στοιχεία απαλότητας και άνεσης που προσφέρουν οι καναπέδες).
Η απουσία ενός παραδοσιακού πίνακα οργάνων είναι μία πραγματική καινοτομία για το άνω τμήμα του ταμπλό. Το νέο Citroёn C3 διατίθεται, για πρώτη φορά, με ένα ανανεωμένο Citroën Head-Up Display, το οποίο προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση, σε μία μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια τοποθετημένη ανάμεσα στην κορυφή του ταμπλό και το κάτω τμήμα του παρμπρίζ. Αυτή η έξυπνη λύση επιτρέπει στον οδηγό να έχει εύκολη πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται χωρίς να στρέψει το βλέμμα του από τον δρόμο. Η καινοτομία αυτή συνδυάζεται με ένα νέο συμπαγές πολυλειτουργικό τιμόνι, μικρότερο σε μέγεθος και πολύ πιο εύκολο στο χειρισμό.
Ας δούμε τους κινητήρες
1,2 TURBO 100HP: Ως μία εισαγωγική επιλογή, το νέο Citroën C3 προσφέρεται με τον νέας γενιάς βενζινοκινητήρα 1,2 Turbo με ισχύ 100 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Πλήρως επανασχεδιασμένος για επιδόσεις και αξιοπιστία, ο κινητήρας αυτός πλέον εξοπλίζεται με αλυσίδα χρονισμού. Στον μεικτό κύκλο κατά WLTP, η έκδοση αυτή αναμένεται να πιστοποιηθεί στα 126 έως 128 γρ. CO2/χλμ.
48V HYBRID: Μαζί με την βενζινοκίνητη 1.2 Turbo 100hp έκδοση, το νέο Citroёn C3 προσφέρεται για πρώτη φορά με υβριδικό κινητήριο σύστημα χάρη στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα της SmartCar πλατφόρμας.
Η υβριδική έκδοση του νέου Citroёn C3 αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση καθώς επιτρέπει έως και 50% αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης εντός των αστικών κέντρων. Χωρίς περιορισμούς επαναφόρτισης, επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, από την ευκολία οδήγησης χωρίς θορύβους ή κραδασμούς έως την πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών ρύπων (αστικά κέντρα).
Αυτή η υβριδοποίηση συνδυάζει τα πλεονεκτήματα βενζίνης και ηλεκτρισμού με δύο κινητήρες οι οποίοι λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά, αυτόματα και χωρίς την παρεμβολή του οδηγού. Βασισμένη στην Hybrid 48V τεχνολογία, αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V η οποία επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων φάσεων οδήγησης, ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 100 ίππων (74 kW) νέας γενιάς σχεδιασμένο ειδικά για να συνδυάζεται με αυτό το υβριδικό σύστημα καθώς και με ένα νέο εξηλεκτρισμένο κιβώτιο ë-DCS6 διπλού συμπλέκτη, με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ë-Motor 21 kW, που παράγεται στη Γαλλία.
Απλό και ομαλό στη χρήση του, το Hybrid 100 προσφέρει ευχαρίστηση και ευελιξία με ροπή 205 Nm (55 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα) ενώ την ίδια στιγμή μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση σχεδόν κατά 10% σε σύγκριση με μία αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση. Κατά τον μεικτό κύκλο WLTP, αυτή η έκδοση αναμένεται να πιστοποιηθεί στα 117 γρ. CO2/χλμ. Κατά την επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον ισχύ 9 kW (περίπου 12 ίπποι), εξασφαλίζοντας συνεχώς ένα υψηλό επίπεδο άνεσης ενώ την ίδια στιγμή εγγυάται δυναμική επιτάχυνση.
BEV 320 113HP: Το νέο ё-C3 φέρνει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση γκρεμίζοντας το κατεστημένο σε ότι αφορά τη σχεδίαση και την κατασκευή των ευρωπαϊκών μοντέλων της κατηγορίας Β. Η δημοφιλής και τολμηρή μάρκα επανεφευρίσκει τον εαυτό της για να ανταποκριθεί επιθετικά στην πρόκληση να καταστήσει την πλήρως ηλεκτρική μετακίνηση προσιτή σε όλους, με το πρώτο ευρωπαϊκής σχεδίασης και κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικό B-hatchback για πελάτες που επιζητούν τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών ρύπων, με καθαρή, λογική, και σε προσιτή τιμή, κινητικότητα.
Για πρώτη φορά στον όμιλο Stellantis, η οικονομική και σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά (BEV), πλατφόρμα χρησιμοποιεί μια μπαταρία 44 kWh LFP (Lithium Ferro Phosphate) για να προσφέρει έως και 326km αυτονομία σε συνδυασμένο κύκλο βάσει WLTP, ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC) 100kW, επιτυγχάνει επαναφόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας σε μόλις 26 λεπτά.
Η στάνταρ επαναφόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), από 20% έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες & 20λ. με ισχύ 7kW ή 2 ώρες & 52λ. εφόσον διατίθεται φορτιστής ισχύος 11 kW. Η πρόσβαση τόσο στις οικιακές όσο και στις δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος, είναι εύκολη χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode3 που παρέχεται στο στάνταρ εξοπλισμό, και είναι ιδανικό για συχνή επαναφόρτιση στο σπίτι με τη χρήση wallbox, καθώς και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Το καλώδιο μπορεί να φορτίσει είτε με μονοφασική παροχή 7,4kW είτε με τριφασικό wallbox 11kW.
Με τον κινητήρα των 83kW (113hp) και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100km/h σε 10 περίπου δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα των 135km/h, το νέο ë-C3 προσφέρει υπεραρκετή ισχύ και απόδοση, για την καθημερινή οδήγηση και την κυκλοφορία, ιδιαίτερα σε αστικά και περιαστιακά περιβάλλοντα.
Ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να προγραμματίζει τις διαδρομές του, αλλά και να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο, την κατάσταση φόρτισης και το επίπεδο της μπαταρίας, και να απολαμβάνει μια ολοκληρωμένη εμπειρία πλοήγησης χάρη στη νέα εφαρμογή e-ROUTES. Αυτό έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα Citroën, ως μέρος των δικτυωμένων υπηρεσιών «Connect Plus» της εταιρείας. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή MyCitroën, ο οδηγός του ë-C3 μπορεί επίσης να διαχειρίζεται τον προγραμματισμό της φόρτισης, καθώς και να προγραμματίσει την θερμοκρασία ψύξης-θέρμανσης της καμπίνας, αλλά και να ελέγξει το επίπεδο της μπαταρίας καθώς και τη θέση στάθμευσής του.
Για την wireless τεχνολογία NFC, το “Connect Plus”, τα δύο επίπεδα infotainment, τις τεχνολογικές εφαρμογές αλλά και για τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας ( Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning, Speed Sign Recognition, Hill Start Assist θα έχουμε την ευκαιρία να αναλύσουμε όταν το οδηγήσουμε.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!