Connect with us

Hi, what are you looking for?

Αυτοκίνητο

APRILIA RSV4 X ex3ma: η πιο εξελιγμένη RSV4 πιο κοντά στο MotoGP

APRILIA RSV4 X ex3ma: η πιο εξελιγμένη RSV4 πιο κοντά στο MotoGP


του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βρεθήκαμε αποκλειστικά για την Ελλάδα, στην παρουσίαση που έκανε η Aprilia, με επικεφαλής τον πρεσβευτή της μάρκας Max Biaggi, μιας μοτοσυκλέτας που κατευθείαν γίνεται συλλεκτική, καθώς θα υπάρχουν μόνο 30 από αυτές, σε τιμή 80,000€ συν ΦΠΑ.

Μία από τις πιο σημαντικές αποστολές της Aprilia Racing, του πιο επιτυχημένου Ευρωπαϊκού τμήματος αγώνων στην ιστορία του MotoGP με 298 νίκες στα GP, ήταν ανέκαθεν η ανάπτυξη της τεχνολογίας αγώνων αιχμής για τους λάτρεις της μοτοσυκλέτας σε όλο τον κόσμο. Από προηγμένα ηλεκτρονικά μοτοσυκλετών μέχρι κατασκευή πλαισίων και αναρτήσεων παγκόσμιας κλάσης και πρωτοποριακές αεροδυναμικές λύσεις που επαναπροσδιόρισαν την έννοια των αγώνων μοτοσυκλετών, όλες οι τεχνικές καινοτομίες που έκαναν διάσημη την Aprilia στον αγωνιστικό τομέα, με την κατάκτηση 54 παγκόσμιων τίτλων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατοχή και η οδήγηση μιας Aprilia ήταν πάντα χαρακτηριστικό των πιο ικανών αναβατών.

Ο Max Biaggi αποκάλυψε τη νέα μοτοσυκλέτα που έχει πάνω κια το λογότυπό του, ενώ έπαιξε και το ρόλο του δοκιμαστή στην εξέλιξή της

Η Aprilia Racing συνεχίζει την επιδίωξή της για την υψηλότερη τεχνολογία με την RSV4 X ex3ma, την πιο εξελιγμένη RSV4 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Αυτό είναι το τέταρτο κεφάλαιο ενός μοναδικού έργου που ξεκίνησε το 2019 με την RSV4 X, ακολουθούμενο από την Tuono X και προχώρησε το 2022 με την πιο προηγμένη RSV4 X Thirty. Αυτά τα πραγματικά μοναδικά μοντέλα, που χαρακτηρίζονται από ένα “Χ”, αντιπροσωπεύουν την κορυφή της τεχνολογίας και των επιδόσεων που διατίθενται στο κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Romano Albesiano, Τεχνικός Διευθυντής της Aprilia Racing, σχολίασε:

«Αυτή η μοτοσυκλέτα αντιπροσωπεύει την πιο ακραία εξέλιξη του προγράμματος που ξεκινήσαμε για να προσφέρουμε τεχνολογία αιχμής απευθείας από το αγωνιστικό μας τμήμα στους πελάτες μας. Συχνά γίνεται λόγος για τη μεταφορά της αγωνιστικής τεχνολογίας στο κοινό, αλλά στην Aprilia Racing είναι μια απτή πραγματικότητα. Οι μηχανικοί μας έχουν δημιουργήσει κάτι πολύ πέρα ​​από την εξέλιξη της ήδη εξαιρετικής RSV4. Αυτό είναι πιο εμφανές στην αεροδυναμική, με καινοτομίες που συνήθως προορίζονται για μια μοτοσυκλέτα MotoGP. Η ex3ma είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα σε γενική πώληση με πλήρες πακέτο αεροδυναμικού διαχύτη εδάφους, αυξάνοντας το πλευρικό φορτίο κατά τρεις φορές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο X: Τα κλιμακωτά φτερά φέρινγκ και τα αεροδυναμικά βοηθήματα για τις στροφές, είναι καινοτομίες που η Aprilia παρουσίασε για πρώτη φορά στο MotoGP. Η μπροστινή πτέρυγα, έχει μια πραγματική σχεδίαση MotoGP, με πλάτος 550 χλστ. (το πλάτος που θα επιτρέπεται το 2027 στο MotoGP) και παράγει πέντε φορές περισσότερη κάθετη δύναμη από το προηγούμενο μοντέλο X Thirty, το οποίο ήδη ξεπέρασε την έκδοση δρόμου, προσφέροντας εξαιρετική επιτάχυνση. Σημαντικές εξελίξεις βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια, ξεκινώντας από τη διάσημη αγωνιστική ECU APX, η οποία έχει αναβαθμιστεί εκτενώς για να βελτιώσει την απόδοση και τη φιλικότητα προς τον χρήστη. Πολλά εξαρτήματα, τόσο ορατά όσο και κρυφά, είναι νέα ή βελτιστοποιημένα για μείωση βάρους. Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι αναμφισβήτητα η μοτοσυκλέτα που προσφέρει όσο πιο κοντά την οδηγική εμπειρία μιας σύγχρονης μοτοσυκλέτας MotoGP».

Η Aprilia Racing ήταν η πρώτη που ώθησε τις αεροδυναμικές μελέτες στα άκρα στο MotoGP. Αναγνωρίζοντας τη σημασία τους, εισήγαγε πρωτοποριακές λύσεις που έκαναν την πρωτότυπη Aprilia RS-GP την πιο προηγμένη στον τομέα αυτό.

Η Aprilia RSV4 X ex3ma σηματοδοτεί μια άμεση σύνδεση με το MotoGP, καθώς είναι η πρώτη και μοναδική μοτοσυκλέτα που διατίθεται προς δημόσια πώληση εξοπλισμένη με αεροδυναμικό διαχύτη εδάφους, όταν είναι πλαγιασμένη. Αυτή η εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογία, που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Aprilia Racing, ήταν προηγουμένως αποκλειστική για την RS-GP 24, η οποία αγωνίζεται στο MotoGP.

Το συγκεκριμένο σχήμα του χυτού φέρινγκ στις πλευρές εκμεταλλεύεται την πίεση του αέρα μεταξύ του εδάφους και της μοτοσυκλέτας κατά τις στροφές, αυξάνοντας την πρόσφυση. Ολόκληρο το αεροδυναμικό πακέτο, που προέρχεται από το MotoGP, περιλαμβάνει το πρόσφατα σχεδιασμένο μπροστινό φτερό, το κάτω φτερό (κοινώς γνωστό ως «κουτάλι») κάτω από το ψαλίδι και τα φτερά για τις στροφές στο κάτω μέρος του μπροστινού τροχού. Το φέρινγκ είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, κατασκευασμένο από την PAN Compositi χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές με το MotoGP. Σε σύγκριση με το ήδη προηγμένο X Trenta, αυξάνει την κατακόρυφη πίεση αέρα πενταπλάσια σε ευθεία πορεία, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ακρίβεια, ενώ μειώνει την ανύψωση του εμπρός τροχού. Στις στροφές, τριπλασιάζει την κάθετη δύναμη, ενισχύοντας σημαντικά την πρόσφυση. Το ιδιαίτερο χρώμα Perla Nera αντλεί έμπνευση από την κληρονομιά της Aprilia και την ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας. Το γυαλιστερό μαύρο και τα γραφικά στο φινίρισμα της RSV4 X ex3ma είναι ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής σε μια από τις εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία του αθλητισμού, την RS 250, με την οποία ο Max Biaggi κέρδισε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα από το 1994 έως το 1996 στην κατηγορία 250cc. Δεν είναι τυχαίο ότι η Aprilia Racing επέλεξε αυτό το χρώμα για τον πρόσφατο Αγώνα στο Silverstone. Για να γιορτάσει τα 75 χρόνια του MotoGP, κάθε κατασκευαστής αγωνίστηκε με τα πιο εμβληματικά του χρώματα.

To “κουτάλι” στο κάτω μέρος μπροστά από το ψαλίδι, είναι ένα ακόμη στοιχείο που έρχεται από το MotoGP

Ο ίδιος ο Max Biaggi συμμετείχε στην ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας στην πίστα και τον τελικό συντονισμό της RSV4 X ex3ma:

«Η συμμετοχή στην ανάπτυξη μιας μοτοσυκλέτας όπως η RSV4 X ex3ma ήταν σαν να βρίσκομαι στις δοκιμές ενός πραγματικού αγωνιστικού πρωτότυπου. Μοιάζει λίγο με τις δοκιμές πριν από τη σεζόν, όπου τίθενται οι τεχνικές βάσεις για μια ολόκληρη σεζόν. Ομοίως, η αφοσίωση στην πίστα ήταν ακλόνητη, επιδιώκοντας να προετοιμάσουμε μια μοτοσυκλέτα που θα προσφέρει στους τυχερούς αναβάτες της την ίδια αίσθηση με ένα αγωνιστικό πρωτότυπο. Και από πολλές απόψεις, αυτή η μοτοσυκλέτα είναι πραγματική, καθώς σηματοδοτεί την πρώτη φορά που μια τόσο ολοκληρωμένη αγωνιστική ρύθμιση μοτοσυκλέτας, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων παραμέτρων που εισάγονται από την αεροδυναμική MotoGP, έχει αναπτυχθεί για παθιασμένους πελάτες. Είμαι πραγματικά ευχαριστημένος με τη δουλειά που έχουμε κάνει. Η μοτοσυκλέτα είναι συναρπαστική και μόνο από τα χρώματα Perla Nera που ζωντανεύουν μια λαμπρή ιστορία. Στην πίστα, ήταν μια έκρηξη συναισθημάτων – μπορούσες να νιώσεις την κάθετη δύναμη ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του διαχύτη εδάφους που φέρνει σε γρήγορες στροφές μια υπέροχη αίσθηση. Θα υπάρχουν 30 αποκλειστικές, εξ ολοκλήρου χειροποίητες μοτοσυκλέτες που παράγονται από την Aprilia Racing, κάνοντας αυτή τη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο ξεχωριστή».

Ακόμη και κάτω από την δαγκάνες του φρένου υπάρχουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα που βλέπουμε στο MotoGP

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιγράφουν μια αληθινή αγωνιστική μοτοσυκλέτα χωρίς συμβιβασμούς. Ο θρυλικός κινητήρας V4 των 65°, με κυβισμό 1099 cc, έχει βελτιωθεί από τους ειδικούς κινητήρων της Aprilia Racing, αποδίδοντας 230 ίππους στις 13,500 σ.α.λ. (με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 13,900 σ.α.λ.) και 131 Nm ροπής στις 11,000 σ.α.λ.. Αυτή η απόδοση επιτυγχάνεται μέσω ειδικού συντονισμού του V4, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές έχοντας υψηλότερο λόγο συμπίεσης, φίλτρο αέρα υψηλής διαπερατότητας Sprint Filter και σύστημα εξάτμισης SC Project με κεφαλές τιτανίου και διπλές απολήξεις εξάτμισης.

Η εξέλιξη της Aprilia RSV4 X ex3ma ξεπερνά τις καινοτομίες αεροδυναμικής και κινητήρα με τα ηλεκτρονικά συστήματα να ανεβάζουν επίσης αυτή τη superbike σε νέα επίπεδα τεχνολογίας και απόδοσης. Η ECU που διαχειρίζεται όλα τα ενεργά ηλεκτρονικά χειριστήρια είναι το διάσημο σύστημα APX της Aprilia Racing, ένα αποκλειστικό εξάρτημα και η τελευταία εξέλιξη του συστήματος που χρησιμοποιήθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK που κέρδισε ο Biaggi και η RSV4. Αυτή η ECU ενσωματώνει τις ίδιες στρατηγικές λειτουργίας με τα αγωνιστικά μοντέλα RSV4 και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα απόκτησης δεδομένων, που χρησιμοποιεί συγκεκριμένους αισθητήρες που είναι απαραίτητοι για τη βελτιστοποίηση της δυναμικής του οχήματος. Ειδικότερα, το σύστημα APX επιτρέπει την ακριβή βαθμονόμηση του ελέγχου ανύψωσης τροχού, της ισχύος, του ελέγχου πρόσφυσης και του φρεναρίσματος του κινητήρα για κάθε ταχύτητα. Ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει αυτές τις παραμέτρους εν κινήσει, χρησιμοποιώντας τον ειδικό πίνακα κουμπιών ή κατά τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας μέσω ενός επεξεργάσιμου λογισμικού διεπαφής στον φορητό υπολογιστή που περιλαμβάνεται στην αγορά της. Ένα ενσωματωμένο GPS βελτιώνει περαιτέρω το σύστημα APX. Μαζί με τη μοτοσυκλέτα παρέχεται ο φορητός υπολογιστής Yashi για την αποτελεσματική διαχείριση του λογισμικού ECU.

Το πλαίσιο αλουμινίου twin-spar, σύμβολο της μαεστρίας της Aprilia στη δημιουργία ευέλικτων και ακριβών πλαισίων και αναρτήσεων, ενισχύεται από τη μηχανική ανάρτηση Ohlins που διαθέτει προσαρμοσμένη ρύθμιση, συμπεριλαμβανομένου ενός εξελιγμένου πιρουνιού με λάδι υπό πίεση. Το σύστημα πέδησης Brembo περιλαμβάνει μια ακτινική αντλία 19×16 στο μπροστινό άκρο, δαγκάνες GP4 MS με αγωνιστικά τακάκια Z04 και δίσκους φρένων Drive 330 χλστ. T, ενώ ο πίσω δίσκος φρένων είναι εξοπλισμένος με δαγκάνα επινικελωμένης επιφάνειας.

Η Aprilia RSV4 X ex3ma έχει ζάντες από ανθρακονήματα, που μειώνουν το βάρος και τη μη αναρτώμενη μάζα, βελτιώνοντας το χειρισμό, την επιτάχυνση και την απόδοση πέδησης. Αυτές οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με τα ίδια slick ελαστικά που χρησιμοποίησε η Pirelli στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike: SC1 (εμπρός, 125/70) και SCX (πίσω, 200/65).

Κάθε λεπτομέρεια δείχνει τη σχολαστική δεξιοτεχνία που έχει επενδύσει η Aprilia Racing σε αυτό το μοντέλο,​ συμπεριλαμβανομένων των φτερών από ανθρακονήματα. Ο δεξιός διακόπτης τιμονιού είναι ένα αγωνιστικό εξάρτημα της Jetprime, ενώ τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, η μανέτα συμπλέκτη, η πλάκα τιμονιού (με χαραγμένο τον σειριακό αριθμό του μοντέλου), το καπάκι του ρεζερβουάρ, το περίβλημα του κινητήρα και τα προστατευτικά της μπροστινής μανέτας φρένου είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Τα υπερμεγέθη ψυγεία νερού και λαδιού, κατασκευασμένα σύμφωνα με τις αγωνιστικές προδιαγραφές από την Taleo Tecnoracing, βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση. Η τελική μετάδοση κίνησης διαθέτει κορώνα τιτανίου, ελαφρύ γρανάζι από PBR και αγωνιστική αλυσίδα RK.

Διαθεσιμότητα και τιμή

Κάθε μία από τις 30 μοτοσυκλέτες Aprilia RSV4 X ex3ma, με τιμή 80,000 € (χωρίς ΦΠΑ) στην Ευρώπη, θα είναι διαθέσιμη για κράτηση αποκλειστικά διαδικτυακά από τον Σεπτέμβριο στον ιστότοπο FACTORYWORKS.APRILIA.COM. Οι τυχεροί αγοραστές θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να παραλάβουν τη μοτοσυκλέτα τους στην Aprilia Racing στο Noale, με μια αποκλειστική επίσκεψη στο αγωνιστικό τμήμα. Εκτός από την περιορισμένη και αριθμημένη RSV4, θα λάβουν ένα φορητό υπολογιστή Yashi, ένα εξατομικευμένο κάλυμμα, ένα ειδικό χαλί και ένα πίσω σταντ.

Η RSV4 X ex3ma είναι μέρος του προγράμματος Factory Works που ξεκίνησε από την Aprilia Racing: ένα έργο που σχεδιάστηκε και εκτελείται εσωτερικά στο Noale Racing Department, σχεδιασμένο να προσφέρει την ίδια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στους αγώνες σε αναβάτες που αγωνίζονται στα υψηλότερα επίπεδα σε πρωταθλήματα κατηγοριών παραγωγής ή για όσους θέλουν μία RSV4 ή Tuono V4 με ασυναγώνιστες επιδόσεις.



Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Αυτοκίνητο

Η Triumph Motorcycles ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές για τη Speed Twin 1200, καθώς και την κυκλοφορία μιας νέας Speed Twin 1200 RS, με πιο σπορ χαρακτήρα....

Αθλητικά

Όπως έκανε γνωστό την Πέμπτη ο Ολυμπιακός, η Εύη Κουτσαυτάκη, η οποία ως τις 10 Ιουλίου του 2024 εργαζόταν στον ΣΚΑΪ, είναι η νέα...

Αθλητικά

Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτήν την ώρα δύο αγώνες για την τρίτη και τελευταία ημέρα της πρεμιέρας της League Phase του Champions League. Η Μπενφίκα,...

Πολιτική

Με υψηλούς τόνους κατά του Νίκου Δένδια, με αφορμή τις δηλώσεις του από το Καστελλόριζο, μίλησε – μετά τον Ομέρ Τσελίκ – και ο...