Ήταν δεκαετία του ’70, όταν η κρίση της πετρελαιοβιομηχανίας, έκανε τον Έλληνα εφοπλιστή να οραματιστεί ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες. Έτσι ο Γουλανδρής αγόρασε την Enfield και το όραμά του ξεκίνησε να παίρνει σάρκα και οστά. Μάλιστα μετέφερε την γραμμή παραγωγής στην Σύρο, έπειτα από απεργία των εργατών στην Αγγλία.
Δείτε επίσης: Όταν οι Ιάπωνες υποκλίθηκαν στους Έλληνες
Έτσι, στα μέσα του 1973 τα γραφεία της Enfield ήταν στον Πειραιά και το εργοστάσιο παραγωγής στεγάστηκε στις εγκαταστάσεις ενός παλαιού νηματουργείου στη Σύρο. Εκεί, προφανώς κανείς από τους κατοίκους του νησιού δεν είχε εμπειρία στην κατασκευή αυτοκινήτων και ο Γουλανδρής προσέλαβε ντόπιους τεχνίτες που εργάζονταν στο ναυπηγείο.
Το Enfield διέθετε κινητήρα 6 kw, είχε αυτονομία περίπου 140 χιλιομέτρων και φόρτιζε εντός έξι ωρών. Όχι και άσχημα ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα θα έλεγα. Το παράδοξο όμως ήταν πως ενώ πωλήθηκε σε όλη την Γη (έστω και σε περιορισμένο αριθμό) στην Ελλάδα όπου και κατασκευαζόταν, η κυκλοφορία του ήταν απαγορευμένη καθώς δεν είχε πάρει έγκριση από τους επίσημους φορείς…
Ας μην σας κουράζω όμως άλλο με λόγια. Δείτε πιο κάτω το video του TractioN και του Κώστα Στεφανή για το Enfield αλλά και ένα μέρος από το ντοκιμαντέρ που ετοίμασε ο συνάδελφος Μιχάλης Σταυρόπουλος.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!