Στο τιμόνι της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας των εκπαιδευτηρίων CGS για πενήντα χρόνια, ο ιδρυτής Χρήστος Γείτονας, ο οποίος έβαλε το στίγμα του σε μία αναμφίβολα επιτυχημένη διαδρομή. Εκτός από παιδαγωγός, ήταν και ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. «Αν και θα περίμενε κανείς να είναι ένας συντηρητικός δάσκαλος, ο θείος δεν φοβόταν ποτέ να πάρει ρίσκα. Κι όχι μόνο επιβίωσε αλλά κατάφερε να δημιουργήσει έναν εκπαιδευτικό κολοσσό», σημειώνει ο συγγενής του.
Ο Χρήστος Γείτονας ξεκίνησε με την επιθυμία όταν μεγαλώσει να γίνει γιατρός. Μετά, άλλαξε κι έγινε δάσκαλος.
«Άκουγα τη μαμά να λέει, γονιός δεν είναι αυτός που γεννά, μα αυτός που διδάσκει τα πρέποντα. Άκουγα το μπαμπά να σχολιάζει, δάσκαλος δεν είναι αυτός που ξέρει πολλά, μα αυτός που θα καταφέρει εσένα να μάθεις, έστω και λίγα. Και των δυο τους οι κουβέντες ζωγραφίζουν στο μυαλό μου μία φιγούρα, με μαλλιά στο χρώμα της αθωότητας, μάτια στο χρώμα του μελιού για να κοιτούν γλυκά, πολύ πίσω από ότι βλέπουν και χέρια ζεστά για να καλωσορίζουν τα πελαγωμένα πρωτάκια, δημιουργικά για να χτίσουν μία τεράστια επιχείρηση και δυνατά ώστε να την στηρίζουν ακόμα, και να υπογράφουν με κύρος, ένα όνομα που εμπνέει σεβασμό» είχε πει σε μία παλαιότερη συνέντευξή του ο ίδιος, ανασύροντας μνήμες του παρελθόντος.
Αφετηρία στην εκπαιδευτική του πορεία, στα μέσα της δεκαετίας του ’60, ήταν ένας οικισμός στην Πρασιά, στα Άγραφα – το Βασιλέσι. Οι αντίξοες συνθήκες τον αποθάρρυναν αρχικά, οι μετακινήσεις συχνά απαγορευτικές λόγω καιρού. Χρειάστηκε να μεσολαβήσει ένας σταθμάρχης, ο οποίος επιστράτευσε όλα του τα επιχειρήματα ώστε να τον πείσει να μην τα παρατήσει και γυρίσει πίσω. Οι 19 μαθητές του σχολείου, που τον περίμεναν με λαχτάρα, ήταν μάλλον το πιο ισχυρό κίνητρο. Τελικά, έφτασε στο χωριό επάνω σε μουλάρι…
Ως παιδαγωγός, ο Χρήστος Γείτονας επιστράτευε συχνά ένα τέχνασμα – να προσποιείται τον άρρωστο και να δηλώνει «απροετοίμαστος» στο μάθημα. Ζητούσε τότε από τα ίδια τα παιδιά να πάρουν τη θέση του και να διδάξουν εκείνα. Παρακολουθώντας τα, διαπίστωνε ότι το μάθημα ήταν πιο αποδοτικό για εκείνα, λόγω της ενεργούς συμμετοχής τους. «Το καλύτερο για μένα: διδασκόμουν μέσα από την παρατήρηση», εκμυστηρευόταν.
Οι κοντινοί του άνθρωποι κάνουν λόγο για την εμμονή του στη λεπτομέρεια. Το νοιάξιμο, που τους έκανε όλους να αισθάνονται παιδιά του – άλλωστε, συνήθιζε να μην περιστοιχίζεται στο γραφείο του μόνο από τις φωτογραφίες των οικείων του αλλά και από ένα σωρό ζωγραφιές μαθητών και τις αφιερώσεις τους – όλα ενδεικτικά μίας αντίληψης πως «οικογένειά του» ήταν πραγματικά όλοι όσοι μοιράζονταν την καθημερινότητα με τον ίδιο, στο σχολείο.
Ο γιατρός που δεν έγινε…
«Δεν ήθελα εξ αρχής να γίνω δάσκαλος, αλλά γιατρός. Διάβασα εκστασιασμένος στη Β’ γυμνασίου το βιβλίο του Αλβέρτου Σβάιτσερ και δήλωσα στον πατέρα μου ότι θέλω να σπουδάσω ιατρική. Δυστυχώς, δεν μπορούσε να μου καλύψει το ύψος των εξόδων. Η μόνη οδός για μένα ήταν αυτή της στρατιωτικής ιατρικής, την οποία όμως δεν κατάφερα να ακολουθήσω διότι μου έλειπε το απαραίτητο για την εποχή, πιστοποιητικό φρονημάτων», είχε δηλώσει ο ίδιος, εκφράζοντας παράλληλα την πίκρα του για την αδικία να αποκλειστεί από εκείνο που επιθυμούσε εξαιτίας του κομματικού στιγματισμού.
Ο Χρήστος Γείτονας προσπάθησε να μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά του, τη Ζωή και το Χρήστο, τις αξίες του, με βασικότερη ίσως εκείνη του να εστιάζει κανείς στην προσωπική του εξέλιξη και πρόοδο αντί να ασχολείται με τους άλλους, είτε απλώς σχολιάζοντας, είτε συκοφαντώντας ή υπονομεύοντάς τους. ««Η δυσκολότερη αποστολή, το πιο δύσκολο project, είναι αυτό του γονιού, κι όμως, το μόνο για το οποίο δεν εκπαιδευόμαστε. Βασιζόμαστε στο ένστικτο, αλλά δεν είναι αρκετό», συνήθιζε να λέει, προκρίνοντας πάντα ως καταλληλότερη προσέγγιση σε ένα παιδί, την αγάπη.
Στην αρχή της επαγγελματικής του διαδρομής, συνεργάστηκε με την κ.Κωστέα, η οποία είχε τότε άδεια για σχολείο. Άνοιξαν Νηπιαγωγείο και Πρώτη Δημοτικού στη Φιλοθέη με 150 παιδιά. Ο αριθμός συνέχισε να αυξάνεται, το μικρό σχολείο αναπτύχθηκε μέχρι που τελικά, βρέθηκε να εγκαθίσταται στην Παλλήνη.
Οι καινοτομίες, ανέκαθεν υπήρξαν μέρος των επιλογών του. Πρώτη φορά, στο σχολείο του εμφανίστηκε πισίνα, γεγονός που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις – «Φτάσαμε στα δικαστήρια από ανταγωνιστές, παρόλο που είχαμε περάσει υγειονομικό έλεγχο», θυμόταν. Πρωτοπόρος ήταν και στην εισαγωγή του ολοήμερου προγράμματος – κάτι που σήμερα είναι ευρέως διαδεδομένο. Τότε, τον είχαν μηνύσει…
Το αύριο των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα – Γείτονα
Τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων ιδιωτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις τους στην Παλλήνη καταλαμβάνουν μία έκταση 67 στρεμμάτων.
Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συμφωνία μεταξύ του Inspired Education Group – κορυφαίου οργανισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με προσανατολισμό την ολιστική εκπαίδευση – με τα Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα (CGS). Στο πλαίσιο της συνεργασίας, συμπεριλαμβάνονται τα σχέδια επέκτασης του CGS στον χώρο του The Ellinikon Greenfield ενώ στόχος της είναι η ενίσχυση των στρατηγικών στόχων του Inspired για τη συνέχιση της οικοδόμησης μιας παγκόσμιας ομάδας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων υψηλού επιπέδου.
Μέσα από τη συγκεκριμένη συνεργασία με το Inspired Education Group, το CGS, το οποίο διακρίνεται για την καινοτόμo εκπαιδευτική του πορεία, θα εξακολουθήσει να εξελίσσεται.
Από την πλευρά του, το Inspired έχοντας πλέον συνάψει συμφωνίες με ορισμένα από τα κορυφαία Ελληνικά σχολεία, προσβλέπει στην ανάπτυξη. Άλλωστε, η Ελλάδα έχει να επιδείξει σήμερα μία ολοένα αυξανόμενη εκπαιδευτικά στρατηγική σημασία.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του CGS, που αφορούν στον χώρο του The Ellinikon Greenfield, σημειώνεται ότι πρόκειται να αποτελέσει μέρος του αναπτυξιακού έργου-ορόσημο, The Ellinikon, που βρίσκεται στους ιστορικούς χώρους του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και αναμένεται να επαναπροσδιορίσει το αστικό τοπίο, συνδυάζοντας την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τον πολιτισμό. Παράλληλα, αναμένεται να εξελιχθεί σε έναν υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό προορισμό, ιδανικό για τη φιλοξενία ενός κορυφαίου, παγκοσμίου επιπέδου, εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Με αφορμή τη νέα συνεργασία, ο κ. Nadim M. Nsouli, Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Inspired, είχε δηλώσει σχετικά: «Ο Inspired συνεργάζεται με κορυφαία σχολεία παγκοσμίως και είμαστε περήφανοι που καλωσορίζουμε το CGS στην οικογένειά μας. Το σχολείο προσφέρει εξαιρετική και καινοτόμο εκπαίδευση στους μαθητές, οι οποίοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την υποστήριξη της παγκόσμιας ομάδας των διακεκριμένων εκπαιδευτικών μας. Ο Inspired υιοθετεί τις καλύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές από κάθε γωνιά του κόσμου, εξασφαλίζοντας ότι οι μαθητές θα αποκτήσουν εμπειρίες σχεδιασμένες για να διευρύνουν και να μεταμορφώσουν τους ορίζοντές τους, προσφέροντάς τους παράλληλα ευκαιρίες για βαθύτερη κατανόηση του κόσμου. Έτσι, προετοιμάζονται για μια επιτυχημένη ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία, σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο παγκόσμιο περιβάλλον. Πραγματικά, ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε τη συνεργασία μας στην υπέροχη Ελλάδα».
Ο κ. Χρήστος X. Γείτονας, Διευθύνων Σύμβουλος του CGS, σημείωσε: «Η συνεργασία με τoν Inspired θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας. O Inspired και το CGS δεσμεύονται ότι θα εξασφαλίσουν συνθήκες που θα επιτρέπουν στους μαθητές μας να αναπτυχθούν και να προοδεύσουν και θα προσφέρουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον συνεχούς διερεύνησης, συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού. Με εκπαίδευση υψηλού επιπέδου και θετική στάση ζωής, οι μαθητές μας προετοιμάζονται να συνεισφέρουν θετικά στον κόσμο που ζουν. Ανυπομονούμε να τους δούμε να επωφελούνται από τις ευκαιρίες, που θα τους προσφερθούν και να συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής με μαθητές από κορυφαία διεθνή σχολεία. Ακόμη, μαζί, θα εργαστούμε επίσης για την ίδρυση του δεύτερου σχολείου μας, στην περιοχή του Ελληνικού, το οποίο θα υποδεχθεί τους νέους μαθητές τον Σεπτέμβριο του 2027».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Development, κ. Οδυσσέας Αθανασίου, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε στο Ελληνικό αυτήν την εμβληματική συνεργασία, η οποία αντανακλά την κοινή μας δέσμευση για καινοτομία και αριστεία».
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, όταν ο Inspired συνεργάζεται με ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, η ομάδα του διασφαλίζει πως το σχολείο διατηρεί το μοναδικό του ήθος και τις ιδιαίτερες αξίες του, έτσι ώστε να διαφυλάσσεται η ιδιαίτερη ταυτότητα και φιλοσοφία του. Αυτό ισχύει για όλα τα σχολεία της ομάδας παγκοσμίως, ακόμη και για εκείνα που βρίσκονται στην ίδια πόλη. Ο Inspired σέβεται και διατηρεί τα χαρακτηριστικά που καθιστούν κάθε σχολείο ξεχωριστό, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει παγκόσμιες βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μαδρίτη της Ισπανίας, όπου βρίσκονται αρκετά και διαφορετικά σχολεία που ανήκουν στην ομάδα τoυ Inspired, όπως είναι το King’s College, το Colegio San Patricio, το Mirabal, το Kensington και το Ramon y Cajal. Kάθε σχολείο λειτουργεί αυτόνομα, διατηρώντας την ιδιαίτερη ταυτότητά του. Για παράδειγμα, το King’s College, ένα από τα κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα της Μαδρίτης, φημίζεται για το βρετανικό μοντέλο εκπαίδευσης και την κληρονομιά του, ενώ το Colegio San Patricio, είναι ένα διακεκριμένο ισπανικό σχολείο, γνωστό για τις εκπαιδευτικές του αξίες, με πρόγραμμα σπουδών που συνδυάζει τo εθνικό σύστημα με το International Baccalaureate (IB).
O Inspired αξιοποιεί τις καλύτερες εκπαιδευτικές πρακτικές από κάθε γωνιά του κόσμου για να διασφαλίσει ότι κάθε μαθητής απολαμβάνει μια εκπαιδευτική εμπειρία υψηλού επιπέδου, από το νηπιαγωγείο μέχρι και την τελευταία τάξη του σχολείου. Οι μαθητές επωφελούνται από ένα ισχυρό, ολιστικό και διεθνές πρόγραμμα σπουδών, το οποίο βασίζεται στους τρεις βασικούς πυλώνες του Inspired: ακαδημαϊκή αριστεία, αθλητισμό και τέχνες. Αυτοί οι τομείς υποστηρίζονται από εξειδικευμένους και άρτια καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εφαρμόζουν την υποδειγματική εκπαιδευτική μεθοδολογία του οργανισμού.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!