Poster have been put up around CBE branches, like this one in the capital, Addis Ababa Πηγή photo: X
Πανό με τα οποία διαπομπεύει τους πελάτες που, όπως ισχυρίζεται, δεν επέστρεψαν τα χρήματα που «σήκωσαν» κατά τη διάρκεια τεχνικής βλάβης, ανάρτησε έξω από τα καταστήματά της τράπεζα στην Αιθιοπία.
Τα ονόματα και οι φωτογραφίες των πελατών της ήταν ορατές έξω από τα υποκαταστήματα της Εμπορικής Τράπεζας της Αιθιοπίας (CBE) την Παρασκευή.
Η τράπεζα λέει ότι έχει ανακτήσει σχεδόν τα τρία τέταρτα των 14 εκατ. δολαρίων που έχασε, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της την περασμένη εβδομάδα, ενώ, σύμφωνα με το BBC, προειδοποίησε ότι όσοι κρατούν χρήματα που δεν τους ανήκουν θα διωχθούν ποινικά.
Πώς έγινε η «κλοπή»
Τον περασμένο μήνα, μια πολύωρη δυσλειτουργία επέτρεψε στους πελάτες της CBE, της μεγαλύτερης εμπορικής τράπεζας της Αιθιοπίας, να αποσύρουν ή να μεταφέρουν περισσότερα από όσα είχαν στους λογαριασμούς τους.
Τα περισσότερα χρήματα φέρεται να «τράβηξαν» φοιτητές πανεπιστημίου και 490.000 συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν πριν η CBE αντιληφθεί ότι υπήρχε πρόβλημα.
Φοιτητής του Πανεπιστημίου Jimma στη δυτική Αιθιοπία δήλωσε στην υπηρεσία Amharic του BBC: «Ξέρω κάποιον που αγόρασε ένα έξυπνο τηλέφωνο και ένα φορητό υπολογιστή και δεν έχει χρήματα στο χέρι για να τα επιστρέψει».
Από τότε που η CBE απαίτησε να επιστραφούν τα χρήματα και απείλησε όσους δεν το κάνουν με σύλληψη, χιλιάδες έχουν επιστρέψει οικειοθελώς τα πλεονάζοντα κεφάλαια, δήλωσε η τράπεζα.
Διαπόμπευση σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα
Έξω από ένα υποκατάστημα της CBE στην πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα, μια αφίσα με τις εικόνες 28 ατόμων γράφει: “Αυτοί που δεν επέστρεψαν τα χρήματα που αθέμιτα πήραν από την Commercial Bank of Ethiopia”.
Οι ταυτότητες όσων φέρονται να έχουν κρατήσει τα χρήματα εμφανίζονται επίσης στην ιστοσελίδα της τράπεζας, συνοδευόμενες από τους αριθμούς των τραπεζικών τους λογαριασμών.
Περισσότεροι από 38 εκατομμύρια άνθρωποι διατηρούν λογαριασμούς στην CBE, η οποία ιδρύθηκε πριν από 82 χρόνια.
Η τράπεζα δεν εξήγησε ποτέ τι ακριβώς προκάλεσε τη δυσλειτουργία του περασμένου μήνα, αλλά δήλωσε ότι δεν ήταν αποτέλεσμα κυβερνοεπίθεσης και ότι οι πελάτες δεν πρέπει να ανησυχούν, καθώς οι προσωπικοί τους λογαριασμοί ήταν άθικτοι.
Με πληροφορίες από BBC
Ακολουθήστε τη HELLAS JOURNAL στη NEWS GOOGLE
Hellasjournal – Newsletter
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!