Πριν οκτώ χρόνια, η Valve άρχισε να προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων για οποιοδήποτε παιχνίδι αγόραζες από το Steam, εντός 14 ημερών από την αγορά και εφόσον δεν είχαν συμπληρωθεί δύο ώρες παιχνιδιού.
Όμως, όταν η Valve άρχισε να διαθέτει στην πλατφόρμα της παιχνίδια πριν την επίσημη κυκλοφορία τους, σε καθεστώς “Early Access” και “Advanced Access”, εισήγαγε ένα παραθυράκι στο σύστημα: οι χρήστες μπορούσαν να ασχολούνται με τους τίτλους αυτούς για πολλές ώρες πριν την κυκλοφορία τους, ενώ εξακολουθούσαν να έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν επιστροφή των χρημάτων τους.
Πλέον, η Valve κλείνει αυτό το παραθυράκι, καθώς ο χρόνος που διαθέτει κανείς σε ένα παιχνίδι που δεν έχει κυκλοφορήσει στην τελική του μορφή προσμετράται στο δίωρο περιθώριο.
Mόνη εξαίρεση ως προς τις ώρες ενασχόλησης είναι η συμμετοχή στο beta testing παιχνιδιών. Το διάστημα των 14 ημερών, όμως, αντίθετα με τις ώρες ενασχόλησης, αρχίζει να μετρά από την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού.
Από τη μια μεριά, είναι λογικό να θέλει η Valve να κλείσει ένα παραθυράκι το οποίο προφανώς είχε καταστεί αντικείμενο εκμετάλλευσης. Από την άλλη, γεγονός παραμένει ότι το περιθώριο των δύο ωρών που επιτρέπει στους χρήστες είναι εξαιρετικά μικρό προκειμένου να σχηματίσουν μια στοιχειωδώς βάσιμη εικόνα για το αν τους ενδιαφέρει ο τίτλος.
Το ζήτημα αυτό, εκτός του ότι σε πολλές περιπτώσεις πρακτικά ακυρώνει κάθε ουσιαστικό περιθώριο ακύρωσης της αγοράς, έχει και μια άλλη διάσταση, που επηρεάζει συχνά μικρότερους/indie developers: πολλοί χρήστες, πιεσμένοι από το ασφυκτικό περιθώριο που αφήνει η Valve, προχωρούν στην ακύρωση της αγοράς μέσα σε ελάχιστη ώρα, χωρίς να δώσουν μια πραγματική ευκαιρία στο παιχνίδι να δείξει τα προτερήματά του.
Η όλη κατάσταση αποκτά μάλιστα διαστάσεις που αγγίζουν το όριο του φαιδρού, καθώς, εκτός του ότι αφήνει στους χρήστες ελάχιστο περιθώριο να σχηματίσουν εικόνα για έναν τίτλο πριν προχωρήσουν σε αίτημα επιστροφής χρημάτων, η Valve επιτρέπει την ανάρτηση “κριτικών” σε άτομα που μετρούν τον ιλιγγιώδη χρόνο των δέκα λεπτών ενασχόλησης με έναν τίτλο, συμβάλλοντας με τη γενικότερη στάση της στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ελαφρότητας και προχειρότητας.
Προφανώς υπήρχε κατάχρηση ακόμη και του δίωρου, στους τίτλους που βρίσκονταν σε Early Access. Γεγονός παραμένει, όμως, πως σε σύγκριση με το καθεστώς αλλαγών που διέπει το GOG, λόγου χάρη (30 ημέρες από την αγορά, χωρίς περιορισμό στις ώρες ενασχόλησης), η πολιτική την οποία εφαρμόζει η μεγαλύτερη πλατφόρμα για pc gaming είναι μάλλον προβληματική.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!