Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS

Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2T 100 PS vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS


Η κατηγορία των supermini έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που οι κατασκευαστές έχουν ως στόχο τα μοντέλα που ανήκουν σε αυτή να μπορούν να ικανοποιήσουν το σύνολο σχεδόν των αναγκών των αγοραστών τους. Εξ ου και η προσφορά πολλών αξιόλογων προτάσεων, όπως τα μοντέλα της δοκιμής, δύο αυτοκίνητα τα οποία είναι από τους πιο ικανούς και αξιόλογους «ρολίστες» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, με παράδοση και αξίες που συνεχίζουν και υποστηρίζουν με αξιοπρέπεια.

Από τη μία υπάρχει το VW Polo 6ης γενιάς, που ανανεώθηκε πριν από λίγα χρόνια και αποτελεί έναν άξιο συνεχιστή της ιστορίας που θέλει επί 49 συναπτά έτη το γερμανικό supermini να παραμένει επίκαιρο και άμεσα ανταγωνιστικό απέναντι σε Ευρωπαίους και μη αντιπάλους.

Από την άλλη πλευρά στέκεται ένα μοντέλο με μεγάλη παράδοση και εξίσου επιτυχημένη εμπορική πορεία. Βέβαια, το μακρινό 1982, που η Opel παρουσίαζε για πρώτη φορά το Corsa, τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά, τουλάχιστον για τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο αγοραστή.



Σήμερα, με τον ανταγωνισμό να μαίνεται, χρειάζεται πάνω από όλα χρόνος και αρκετή σκέψη για να βάλει κάποιος στη ζυγαριά τα «υπέρ» και τα «κατά». Αμφότεροι οι ανταγωνιστές προτάσσουν την εμφάνισή τους και παράλληλα σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία στο εσωτερικό, τα οποία ακόμα και στις βασικές εκδόσεις τους είναι αξιοπρόσεκτα.

Οι ενέσεις εκσυγχρονισμού τόσο του Polo όσο και του Corsa έχουν θετικά αποτελέσματα, μιας και καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα, από την εξωτερική σχεδίαση και την αναβαθμισμένη εμφάνιση του εσωτερικού, μέχρι την τεχνολογία των κινητήρων και των gadget για την ψυχαγωγία και τη διασύνδεση των επιβατών.



Το δυνατό χαρτί του best seller μοντέλου της Opel είναι η φρέσκια εμφάνιση, η οποία υπερθεματίζει τη διαφορετικότητα και τη νέα αισθητική προσέγγιση της φίρμας του Ρισελχάιμ, που γνωρίζουμε ήδη από τα υπόλοιπα μοντέλα της.

Η σημαντικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι η νέα μάσκα Opel Vizor, με τη μαύρη ενιαία επιφάνεια που καλύπτει το εμπρός μέρος και ενσωματώνει και τη γρίλια. Επίσης, τα LED φωτιστικά σώματα και το γνωστό σήμα-κατατεθέν της εταιρείας «Blitz» προσφέρουν επιπλέον πόντους στην εμφάνιση, ενώ δεν λείπουν και οι εισαγωγές αέρα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα.



Το VW Polo παραμένει πιστό στην παράδοση που το θέλει σε επίπεδο εμφάνισης να αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του προηγούμενου. Κοιτάζοντας το προφίλ, είναι πολύ πιθανό να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για την ανανεωμένη γενιά.

Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο εμπρός μέρος, με την πιο λεπτή μάσκα και μία ενιαία γραμμή που διαπερνά τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ.Light LED Matrix -που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό- και φτάνει έως τα φτερά.



Παράλληλα, τα πίσω φωτιστικά υιοθετούν τρισδιάστατο σχεδιασμό, δυναμικά φλας και ειδικό εφέ κατά το φρενάρισμα. Στην άμεση αντιπαράθεση με το Corsa, το μοντέλο της VW αποτυπώνεται πιο εύκολα στη συνείδηση, τουλάχιστον εξωτερικά, με εντονότερη προσωπικότητα και σεξαπίλ.

Το Opel συνεχίζει να διατηρεί τους σχεδιαστικούς τόνους χαμηλότερα, ενώ στα μάτια μας δείχνει συνολικά πιο ουδέτερο. Κλείνοντας την πόρτα του Polo μένεις έκπληκτος από τον στιβαρό ήχο που συνοδεύει τη διαδικασία, ο οποίος υπερτερεί από τον κάπως «φθηνότερο» του Opel. Μην μπερδεύεστε, δεν έχουμε κάποια σημαντική ποιοτική αναβάθμιση, απλά η συναρμογή του Polo δείχνει ένα «κλικ» καλύτερη.



Αντίστοιχα και ο σχεδιασμός κερδίζει τις εντυπώσεις με λιτές και καθαρές γραμμές, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό κατορθώνουν όχι μόνο οπτικά, αλλά και στην υφή να δείχνουν υψηλής ποιότητας, όπως το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το πάνω τμήμα του ταμπλό. Παράλληλα, η εργονομία ακολουθεί τα πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της VW.

Η καμπίνα του Corsa είναι αρκετά καλή ποιοτικά, μολονότι συναντάς αρκετές επιφάνειες από σκληρά, γυαλιστερά σε κάποια σημεία, πλαστικά, όπως για παράδειγμα στους αεραγωγούς, τα οποία -οπτικά τουλάχιστον- δεν ενοχλούν. Εξίσου καλό είναι και το φινίρισμα. Η χαμηλών τόνων σχεδίαση δίνει προτεραιότητα στη χρηστικότητα και την εργονομία και δεν είναι καθόλου φλύαρη.

Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής είναι πιο εντυπωσιακή σε γραφικά από την αντίστοιχη του Polo, καθώς και με μεγαλύτερη ευκρίνεια. Μάλιστα, καθώς οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω αυτής, απουσιάζουν οι παραδοσιακοί διακόπτες, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Polo.



Σε επίπεδο χώρων, πρακτικότητας και άνεσης, οδηγός και επιβάτες και στις δύο περιπτώσεις θα καθίσουν αναπαυτικά και θα κάνουν ξεκούραστες διαδρομές, με το καθένα από τα δύο αυτοκίνητα να υποστηρίζει και σε αυτή την περίπτωση το pedigree του. Στο Polo η θέση οδήγησης είναι καλύτερη, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλότερα, το κάθισμα να διαθέτει μαλακότερα σε υφή υλικά, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη τόσο στους μηρούς όσο και την πλάτη.

Τα καθίσματα του Corsa έχουν καλή πλευρική υποστήριξη και ένα σαφώς πιο σκληρό αφρώδες υλικό στα καθίσματα. Παρ’ όλα αυτά, το Corsa δεν διεκδικεί δάφνες σε χώρους για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, ωστόσο, αποδεικνύεται μια γεροδεμένη κατασκευή, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Opel τα τελευταία χρόνια. Ανάμεσα στα δύο, ως επιβάτης θα νιώσεις πιο άνετα και χαλαρωτικά στο VW.



Και οι δύο μονομάχοι διαθέτουν κινητήρες με παρόμοια αρχιτεκτονική, καθώς αμφότεροι είναι 3κύλινδροι και με ίδια μέθοδο πλήρωσης. Η ύπαρξη turbo χαμηλής πίεσης δείχνει ότι η τάση του «downsizing» παραμένει καίρια σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του, τουλάχιστον στις πιο μικρές κατηγορίες.

Στο Polo ο κινητήρας του λίτρου με απόδοση 95 PS δεν φανερώνει την 3κύλινδρη δομή του, με τον χαρακτηριστικό θόρυβο και τους κραδασμούς να απουσιάζουν μέχρι και το μεσαίο φάσμα των στροφών, εκεί όπου η ροπή των 175 Nm αποδίδει το maximum.



Ο 1.200άρης κινητήρας του Corsa με τους πέντε επιπλέον ίππους και τα +20 Nm (205 Nm) ροπής μπορεί να ακούγεται λίγο περισσότερο όταν πιεστεί, αλλά πραγματικά δίνει την αίσθηση πως είναι μεγαλύτερος σε χωρητικότητα, καθώς βοηθούμενος και από τις πιο πυκνές σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου δείχνει πιο «γεμάτος» σε όλο το φάσμα λειτουργίας του.

Το τίμημα της καλύτερης απόδοσης έχει να κάνει -όπως πάντα- με την αυξημένη τιμή της μέσης κατανάλωσης που έφτασε τα 7,6 lt/100 km, έναντι των 7,1 lt/100 km που «έγραψε» το Polo. Ανάλογη είναι και η εικόνα της οδικής τους συμπεριφοράς, με τον συνδυασμό ανάρτησης-πλαισίου να δίνει το στίγμα της εκάστοτε σχολής.



Το VW ξεχωρίζει χάρη στη σωστή πληροφόρηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης στον οδηγό του, η οποία του δίνει την ανάλογη αυτοπεποίθηση, ενώ σωστή η ρύθμιση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα σχεδόν εξαλείφει τα μειονεκτήματα αυτής της διάταξης. Κάπως έτσι το Polo αποδεικνύεται αρκετά πιο αποτελεσματικό στην πίεση, αλλά και πιο ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση του Corsa δείχνει εξαρχής ότι είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση και την προσπάθεια απομόνωσης των εξωτερικών θορύβων από την καμπίνα.

Αυτό έχει ως τίμημα να παρουσιάζει αυξημένες κλίσεις στις στροφές, κάτι που όμως δεν ενοχλεί ιδιαίτερα και σε γενικές γραμμές γίνεται αποδεκτό με βάση τον γενικότερο προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση όμως είναι κάπως βαρύ για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Και μάλιστα είναι βαρύ με έναν τεχνητό τρόπο, χωρίς δηλαδή αυτό να αντανακλάται σε ουσιαστική βελτίωση της αίσθησης.



Ποιος τελικά καταφέρνει να επικρατήσει στο γερμανικό «Der Klassiker»; To Opel Corsa είναι πιο άνετο στον δρόμο και πιο ευχάριστο στο μεγάλο ταξίδι, ενώ η τελική τιμή αγοράς τού δίνει ένα ακόμα ελαφρύ προβάδισμα. Ομως είναι το Polo που καταφέρνει να κερδίζει συνολικά αυτή την άτυπη μονομαχία, όντας πιο ευχάριστο οδηγικά, πιο σβέλτο και ζωηρό στην πόλη, πιο ευάερο και ευήλιο στο εσωτερικό του, και ελαφρώς πιο οικονομικό.

KEY TECH

To ανανεωμένο Opel Corsa εφοδιάζεται με ένα από τα πιο πλήρη πακέτα συστημάτων υποβοήθησης στην κατηγορία. Από τη βασική έκδοση διαθέτει πλήθος από ηλεκτρονικά βοηθήματα, μεταξύ των οποίων προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων σήμανσης και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού.

Στο εσωτερικό του Polo κυριαρχεί το αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού, ακόμα και στη βασική έκδοση Life. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με επιλογές διαμόρφωσης και έγχρωμη οθόνη 8” (Digital Cockpit). Επίσης, δεν λείπει και το τιμόνι με τις πολλαπλές ενσωματωμένες λειτουργίες και το σύστημα infotainment «Composition 4», με έγχρωμη οθόνη 6,5”.

TECH – OPEL CORSA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (EΜΠΡΟΣ)/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.060/1.765/1.433 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 309 lt



TECH – VW POLO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (EΜΠΡΟΣ)/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΥΛΙΚΟ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.074/1.751/1.451 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.552 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 351 lt



ΙΣΧΥΣ+ΡΟΠΗ
OPEL: 100 PS@5.500 rpm, 205 Nm@1.750 rpm
VW: 95 PS@5.000-5.500 rpm, 175 Nm@1.600-3.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
OPEL: 1.128 kg
VW: 1.165 kg

ΚΙΛΑ/ΙΠΠΟ
OPEL: 11,3 kg/PS
VW: 12,3 kg/PS

0-100 km/h
OPEL: 9,9”
VW: 10,8”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
OPEL: 7,6 lt/100 km
VW: 7,1 lt/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
OPEL: 194 km/h
VW: 187 km/h

CO2
OPEL: 117 g/km
VW: 119 g/km

ΤΙΜΗ
OPEL: Από 19.700 ΕΥΡΩ
VW: Από 22.350 ΕΥΡΩ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΕΛΛΑΔΑ

Zάχαρη λευκή κρυσταλλική και ζάχαρη καστανή από ζαχαροκάλαμο με ξένα σώματα, ανακαλεί από την αγορά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων. Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ και...

ΚΟΣΜΟΣ

Ο προϋπολογισμός του 2025, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 2,4% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος στο 147,5% της ΑΕΠ. Παράλληλα,...

ΕΛΛΑΔΑ

Εξαρθρώθηκε σπείρα στα Μέγαρα, των οποίων οι εμπλεκόμενοι εξαπάτησαν έναν άνδρα επί σειρά ετών, έχοντας ως βιτρίνα μία «καφετζού». Θύμα τους ήταν ένας ηλικιωμένος,...

ΚΟΣΜΟΣ

Τις τελευταίες ώρες ο Ρώσος πρόεδρος συνομιλεί με έναν ξένο ηγέτη, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Υπάρχει η υπόθεση πως...