Connect with us

Hi, what are you looking for?

Αυτοκίνητο

Στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μπαίνουν τιμολόγια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την 1η Μαΐου και μετά

Στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μπαίνουν τιμολόγια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την 1η Μαΐου και μετά


«Εάν υπάρχουν τιμολόγια από την 1η Μαΐου και ενώ ακόμη δεν έχει ανοίξει η πλατφόρμα για το νέο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” – το οποίο είναι θέμα λίγων ημερών για να ξεκινήσει- θα μπορούν να μπουν σε αυτό το πρόγραμμα, όταν αυτό ανοίξει». Αυτό αποκάλυψε η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του τριήμερου Balkan Energy Forum που πραγματοποιείται στην Κοζάνη, με διοργανωτές το ΥΜΑΘ και τη ΔΕΘ-Helexpo.

«Η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια μπήκε στη ζωή μας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη βιώσιμη κινητικότητα. Βέβαια, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους, όχι όμως και κατά τη διάρκεια της χρήσης. Ειδικά, αν σκεφτούμε ότι το 57% της συνολικής ενέργειας παράγεται από ΑΠΕ. Σήμερα στην Ελλάδα ένα στα δέκα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι δύο στα δέκα. Άρα έχουμε πολλή δουλειά ακόμη», τόνισε η Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Αναφερόμενη στα προγράμματα που τρέχουν στην Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση, η Χριστίνα Αλεξοπούλου επισήμανε πως: «σήμερα υπάρχουν τέσσερα προγράμματα για την ηλεκτροκίνηση. Σε λίγες ημέρες θα ανοίξει το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Σύντομα θα παρουσιάσουμε και τα ποσά, με τα οποία θα επιδοτούνται οι ενδιαφερόμενοι. Θέλω να πω ότι ακόμη και αν υπάρχουν τιμολόγια από την 1η Μαΐου, αυτά θα ικανοποιηθούν στο πλαίσιο του νέου προγράμματος.

Άλλο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση είναι τα πράσινα ταξί. Η επιδότηση αγγίζει και τα 22.500 ευρώ, ενώ αν συντρέχουν και άλλοι λόγοι, όπως για παράδειγμα ΑμεΑ, αυτό το ποσό μπορεί να φθάσει και τα 28.000 ευρώ. Είναι ένα σημαντικό ποσό για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιηθεί για ταξί και με δεδομένο ότι κάθε μήνα οι τιμές των αυτοκινήτων μειώνονται, αποτελεί μια καλή ευκαιρία. Υπάρχει το πρόγραμμα “Φορτίζω παντού”, που επιδοτείται με 80 εκατομμύρια.

Τα 30 εκατομμύρια είναι για την υποδομή που θα μπει στους δήμους και τα υπόλοιπα 50 εκατομμύρια για τις εταιρείες που θέλουν να τοποθετήσουν δημόσιους προσβάσιμους φορτιστές. Τέλος, υπάρχει το πρόγραμμα «Αστυπάλαια – έξυπνο και αειφόρο νησί», όπου στόχος μας είναι να μην υπάρχει θερμικός κινητήρας και όλα να είναι ηλεκτρικά. Θα θέλαμε και άλλα νησιά να γίνουν πράσινα».

Ωστόσο, αναφέρθηκε και στην εκπαίδευση φορέων για την ηλεκτροκίνηση. «Τα παιδιά μαθαίνουν από παραδείγματα. Αυτά βλέπουν και κρίνουν τους γονείς και επεμβαίνουν όταν ένας γονέας δεν φοράει ζώνη. Αυτά θα μάθουν εύκολα γιατί θα ζήσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το σίγουρο είναι ότι την ηλεκτροκίνηση τη μαθαίνουμε. Έχει εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό το θέμα η Αστυνομία και η Πυροσβεστική, ενώ κάθε μήνα έχουμε νέους μηχανικούς που έχουν ειδικευτεί στην ηλεκτροκίνηση. Όσο αυτή προχωράει, τόσο και εμείς εξελισσόμαστε».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, Βασίλειος Καππάτος, τόνισε πως «η ακαδημαϊκή κοινότητα παίζει σπουδαίο ρόλο για τη μάθηση και διάδοση της πράσινης κινητικότητας. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε το γεγονός ότι λαμβάνουμε τεχνογνωσία από την Ευρώπη», για να συμπληρώσει η τεχνική εμπειρογνώμονας στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil, Βασιλική Παναρέτου, ότι «στο πλαίσιο της μετάβασης της εταιρείας προς την πράσινη κινητικότητα, επενδύουμε 4 δισ. ευρώ για να μειώσουμε το CO2. Οι βασικοί πυλώνες που δίνουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα είναι η ηλεκτροκίνηση, το δίκτυο φόρτισης, η ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων και το υδρογόνο».

Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την τεχνογνωσία που απέκτησε η Ελλάδα και τον ρόλο που διαδραματίζει στην διεθνή σκηνή, στον τομέα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φάνηκε ο κ. Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, ένας εκ των δύο ιδρυτών της εταιρίας MC CHARGERS, η οποία εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και παραγωγή Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. «Πλέον μπορούμε να ικανοποιήσουμε κάθε ανάγκη που αφορά τη φόρτιση. Από τις ανάγκες ενός σπιτιού μέχρι και τις ανάγκες μιας εταιρείας. Αναπτύξαμε την τεχνογνωσία της φόρτισης και πλέον κάνουμε συνεργασία και στο εξωτερικό.

Η θέση της Ελλάδας σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ καλή και βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά. Γενικά η Ευρώπη είναι πολύ πίσω στο κομμάτι των φορτιστών. Όπως συμβαίνει και στη χώρα μας. Σήμερα σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν μόλις το 10% των φορτιστών. Φανταστείτε τι δυναμική υπάρχει. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες. Όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και στα Βαλκάνια, που είναι πίσω σε αυτό το κομμάτι», επισήμανε.

Τέλος, ο Flavio Grazian, που εργάζεται ως διευθυντής έργου στο Bus, που είναι μια μονάδα του τμήματος Γνώσης και Καινοτομίας στη Διεθνή Ένωση Δημοσίων Μεταφορών, τόνισε πως: «Η μετάβαση προς την πράσινη κινητικότητα δίνει πολλές ευκαιρίες. Στόχος μας είναι να υπάρξει πλήρης ανθρακοποίηση και η ΕΕ προσπαθεί προς αυτήν την κατεύθυνση. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να αναπτυχθεί το δίκτυο υδρογόνου, να γίνουν σταθμοί πλήρωσης και να βγουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με αυτό το καύσιμο».

Διαβάστε ακόμη

ΔΕΗ: Απόσχιση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου χονδρικής

United Maritime: Στα $3,7 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη το α’ τρίμηνο 2024 – Μέρισμα $0,075 ανά μετοχή (πίνακας)

Σιτάρι: Γιατί οι τιμές του κινούνται σε υψηλά επίπεδα 9μήνου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 


ηλεκτρικά αυτοκίνηταηλεκτροκίνησηΑΠΕ-ΜΠΕΧριστίνα ΑλεξοπούλουΚινούμαι Ηλεκτρικά 3Balkan Energy Forum

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Ελλάδα

Σε αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφης σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Υγείας, όπως δήλωσε το πρωί της Τρίτης ο Άδωνις Γεωργιάδης στη σκιά της...

Ελλάδα

Με μία τρυφερή φωτογραφία διάλεξε να στείλει στα social media το «τελευταίο αντίο» στον πατέρα της, Ντίνο Καρύδη, που έφυγε από τη ζωή την...

Οικονομία

του Pascal Riché (*) Είναι περίεργη η απήχηση που μπορεί να έχει ένας νεολογισμός, δεκαετίες μετά την πρωτοεμφάνισή του. Το 1970, για να κοροϊδέψουν...

Μαγαζίνο

Μια φοβερή στιγμή περίμενε όλους τους φίλους του μπάσκετ που βρέθηκαν στο κέντρο της Αθήνας το απόγευμα της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου, έχοντας τη δυνατότητα...