Τίποτα σε αυτό τον κόσμο δεν είναι χωρίς ανταλλάγματα. Και τα αυτοκίνητα που βλέπουμε σε ταινίες έχουν «πληρώσει» μεγάλο αντίτιμο.
Όταν ένα κομψό νέο αυτοκίνητο εμφανίζεται στην οθόνη μιας ταινίας-μπλοκμπάστερ, πολλοί αναρωτιούνται πόσο πλήρωσε η αυτοκινητοβιομηχανία για αυτή την τοποθέτηση.
Παραδόξως, στις περισσότερες περιπτώσεις, η απάντηση είναι “τίποτα”. Πρόκειται για την τέχνη της τοποθέτησης προϊόντων, που καλύπτεται από μυστικότητα που μοιάζει με κατασκοπευτικό θρίλερ.
Στο παρελθόν, η προβολή ενός αυτοκινήτου σε μια ταινία ήταν περισσότερο θέμα τύχης παρά υπολογισμένης λήψης αποφάσεων.
Φανταστείτε αν ο Sean Connery δεν είχε οδηγήσει μια Aston Martin DB5 στο “Goldfinger” ή αν ο Steve McQueen δεν είχε αγωνιστεί με μια Ford Mustang εναντίον ενός Dodge Charger στο “Bullitt”. O αντίκτυπος σε αυτές τις μάρκες και τα μοντέλα θα μπορούσε να είναι σημαντικός.
Σήμερα, η τοποθέτηση προϊόντων είναι μια εξαιρετικά εξελιγμένη στρατηγική, αλλά παραμένει ένα καλά φυλασσόμενο μυστικό μεταξύ των κατασκευαστών.
Ενώ οι τακτικές της δεκαετίας του 1960 ήταν αποτελεσματικές στην εποχή τους, το σύγχρονο τοπίο των μέσων ενημέρωσης θέτει νέες προκλήσεις, με καινούργιες επιλογές προβολής λόγω του διαδικτύου.
Ωστόσο, η ευκαιρία ενσωμάτωσης μιας μάρκας σε σημαντικές στιγμές του πολιτισμού και της τέχνης εξακολουθεί να υφίσταται.
Περίπου το ένα τρίτο όλων των τοποθετήσεων σκηνικών ή προϊόντων παγκοσμίως αφορούν αυτοκίνητα, παρά τη δυσκολία μέτρησης της άμεσης αξίας των πωλήσεών τους.
Ορισμένοι συσχετισμοί μεταξύ χαρακτήρων και αυτοκινήτων είναι βαθιά ριζωμένοι στη λαϊκή κουλτούρα.
Για παράδειγμα, μια Aston Martin θυμίζει αμέσως τον Τζέιμς Μποντ, ενώ μια Mustang με έναν cool, αδιάφορο οδηγό σηματοδοτεί μια επική καταδίωξη με αυτοκίνητο.
Στη σφαίρα της τοποθέτησης προϊόντων, συνήθως δεν υπάρχει συναλλαγή σε μετρητά. Αντίθετα, οι κατασκευαστές παρέχουν οχήματα σε εταιρείες παραγωγής για γυρίσματα, λαμβάνοντας μετρήσιμη κάλυψη στην οθόνη σε αντάλλαγμα.
Οι συμβάσεις καταρτίζονται μεταξύ των ιδιοκτητών των εμπορικών σημάτων και των εταιρειών παραγωγής, περιγράφοντας τους όρους της συμφωνίας.
Οι προσπάθειες μάρκετινγκ πριν από την κυκλοφορία μπορεί να περιλαμβάνουν έντυπα μέσα, διαδικτυακές εκστρατείες και στοχευμένη προσέγγιση πελατών.
Τα πρακτορεία συχνά διευκολύνουν αυτές τις συμφωνίες, αξιοποιώντας τα σενάρια για να παρουσιάσουν ευκαιρίες στους πελάτες.
Οι περίπλοκες λεπτομέρειες της τοποθέτησης των αυτοκινήτων διαχειρίζονται από ανεξάρτητους συντονιστές. Αυτοί οι συντονιστές διευκολύνουν τις συμφωνίες μεταξύ πρακτορείων, κατασκευαστών και εταιρειών παραγωγής, διασφαλίζοντας ότι κάθε τοποθέτηση ευθυγραμμίζεται με την εικόνα και το κοινό της μάρκας.
Αν και η ακριβής αξία της τοποθέτησης προϊόντων για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων παραμένει ένα καλά φυλασσόμενο μυστικό, είναι σαφές ότι η έκθεση που αποκτάται από την εμφάνιση σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές μπορεί να είναι ανεκτίμητη για τη διαμόρφωση της αντίληψης της μάρκας και την αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!