Μοιάζει οξύμωρο, αλλά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, δεν είναι επικερδής.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν χιλιάδες ευρώ (ή δολάρια, ανάλογα με την αγορά), σε κάθε EV που πωλούν και ως επί το πλείστον δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές προσδοκίες των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτό δεν είναι κάποιο αυθαίρετο συμπέρασμα, αλλά το πόρισμα της έρευνας του Boston Consulting Group, που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, δεν είναι καθόλου στρωμένος με ροδοπέταλα, πέραν των τεχνικών ζητημάτων που έχουν ήδη εντοπιστεί και συζητηθεί εκτενώς.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν με άξονα την αγορά των ΗΠΑ, για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται, ο κατασκευαστής του χάνει ένα ποσό της τάξεως των 6.000 δολαρίων, δηλαδή περίπου 5.500 ευρώ!
Οι απώλειες αυτές σχετίζονται άμεσα και με το γεγονός ότι ως επί το πλείστον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών, στο γεγονός ότι οι μεταξύ τους συνεργασίες, σε επίπεδο τεχνογνωσίας, δεν έχουν πλησιάσει το ζενίθ της αποτελεσματικότητας και στη συνολική επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης.
“Εάν (οι κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού) δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα σε αυτήν την επόμενη γενιά (ηλεκτρικών οχημάτων)… κάτι θα πρέπει να αλλάξει”, δήλωσε ο Andrew Loh, ανώτερος συνεργάτης στην ηγετική ομάδα αυτοκινήτων της Boston Consulting Group.
Από τα στοιχεί της ίδιας μελέτης, προκύπτει ότι οι ενδιαφερόμενοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου στις ΗΠΑ, απαιτούν χρόνους φόρτισης 20 λεπτών, αυτονομία άνω των 560 χιλιομέτρων και να κόστος κτήσης κοντά στα 50.000 δολάρια.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν ανταποκρίνονται σε αυτές τις προσδοκίες και μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών, όπως η Toyota ή η Ford, η οποία προ ετών είχε ως στόχο να «πιάσει» την Tesla, έχουν ανακόψει ταχύτητα.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!