Από το 2023, η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε προτείνει μια δραστική αλλαγή για την αυτοκινητοβιομηχανία, με την απαγόρευση της επιχρωμίωσης σε όλα τα οχήματα, λόγω της ρυπογόνου φύσης αυτής της διαδικασίας. Η επιχρωμίωση, που χρησιμοποιείται για την προστασία από τη σκουριά και τη φθορά, και παρέχει ένα γυαλιστερό φινίρισμα, αναμένεται να απαγορευτεί επίσημα μέσα στο 2024, δίνοντας στους κατασκευαστές λίγο χρόνο για να προσαρμόσουν τις παραγωγικές τους διαδικασίες και να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε λόγω των σοβαρών κινδύνων για τη δημόσια υγεία που συνδέονται με την επιχρωμίωση, ένας από τους οποίους είναι ο αυξημένος κίνδυνος καρκίνου του πνεύμονα. Οι εκπομπές από τη διαδικασία επίστρωσης με χρώμιο είναι 500 φορές πιο τοξικές από το ντίζελ, σύμφωνα με το ASM International. Το εξασθενές χρώμιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην επιχρωμίωση, είναι γνωστό καρκινογόνο. Ακόμη και τα χημικά κατασταλτικά καπνού που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση αυτών των εκπομπών περιέχουν τοξικές ουσίες.
Το χρώμιο χρησιμοποιείται όχι μόνο για το γυαλιστερό του φινίρισμα, αλλά και για την αντιδιαβρωτική προστασία των μεταλλικών επιφανειών του αυτοκινήτου. Ωστόσο, μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση είναι η επιχρωμίωση με τρισθενές χρώμιο. Αυτή η μέθοδος θεωρείται πιο φιλική προς το περιβάλλον και παρέχει πολλά από τα ίδια πλεονεκτήματα, όπως αντοχή στις γρατσουνιές και τη διάβρωση, καθώς και ποικιλία χρωματικών επιλογών.
Η τρισθενής επιχρωμίωση χρησιμοποιεί ως κύρια συστατικά το θειικό ή το χλωριούχο χρώμιο, αντί για το τριοξείδιο του χρωμίου, και εφαρμόζεται ήδη από ορισμένους κατασκευαστές. Με αυτή την αλλαγή, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να μειώσει τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα και την αντοχή των αυτοκινήτων.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!