Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποιο ρόλο έχουν τα smartphone στην εκπαίδευση; Απαγορεύσεις και αντίλογος

Ποιο ρόλο έχουν τα smartphone στην εκπαίδευση; Απαγορεύσεις και αντίλογος


Πολλές κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και η ελληνική, φέρονται αποφασισμένες να αντιμετωπίσουν με απαγορεύσεις την υπερβολική χρήση των «οθονών». Κυρίως τις οθόνες των smartphone, καθώς ιατρικές έρευνες και άλλες επιστημονικές μελέτες διαπιστώνουν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι έως 15 ετών, εθίζονται σ’ αυτές.

Και όμως! Σε Συνδιάσκεψη για τα Ψηφιακά Μέσα που διοργανώθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου στο Παρίσι ειδικοί εκτίμησαν ότι «σε 15 χρόνια το 50% των χρήσεων ανάγνωσης στον κόσμο θα μπορούσε να γίνεται ψηφιακά».

«Από τις αρχές της δεκαετίας του 2010, το smartphone έχει εισβάλει στα σπίτια και κατ’ επέκταση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα των χωρών ολόκληρου του πλανήτη. Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη, 18η έκδοση του Ψηφιακού Βαρόμετρου, το 80% των μαθητών Γυμνασίου στη Γαλλία έχουν έξυπνα κινητά. Όσο για τους λυκειόπαιδες, το ποσοστό των κάτοχων smartphone αγγίζει το 100%», γράφει ο ρεπόρτερ του «Figaro» Πιερ-Λοΐς Τομά.

«Το YouScribe δραστηριοποιείται ήδη στην αφρικανική ήπειρο και προσφέρει πρόσβαση από οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή»

Βάσει του σχεδίου που παρουσίασε στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2024-2025 η πρώην υπουργός Παιδείας της Γαλλίας Νικόλ Μπελουμπέ, τον Ιανουάριο του 2025 τα smartphone θα πρέπει να απαγορευτούν από τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Η υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του Γκαμπριέλ Ατάλ είχε δικαιολογήσει το μέτρο τον περασμένο Σεπτέμβριο βασιζόμενη σε μια έκθεση που παραδόθηκε τον Απρίλιο στο Υπουργείο, με την οποία οι ειδικοί συνέστησαν περιορισμένη χρήση συσκευών κινητών τηλεφώνων μέχρι την ηλικία των 18 ετών.

Δίκοπο μαχαίρι

Ήδη από την έναρξη της εφετινής σχολικής χρονιάς περίπου 200 ιδιωτικά κολέγια της Γαλλίας έχουν εφαρμόσει πειραματικά το «ψηφιακό διάλειμμα» απαγορεύοντας τη χρήση smartphone στις εγκαταστάσεις τους, σημειώνει ο ρεπόρτερ της γαλλικής εφημερίδας.

Αλλά «οι απαγορεύσεις δεν είναι η λύση για όλα», παρατηρεί ο ΟΟΣΑ στην τελευταία έκθεση Pisa για τις εκπαιδευτικές επιδόσεις των μαθητών στις χώρες-μέλη του Οργανισμού, που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο. «Οι μέθοδοι ψηφιακής πρόσβασης σε πηγές πληροφοριών μέσω κινητής τηλεφωνίας αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό κομμάτι των ψηφιακών υποδομών του μέλλοντος», σημειώνει ο διεθνής Οργανισμός.

Τα κινητά τηλέφωνα μπορούν δυνητικά να γίνουν εκπαιδευτικό εργαλείο Τα κινητά τηλέφωνα μπορούν δυνητικά να γίνουν εκπαιδευτικό εργαλείο

Τα κινητά τηλέφωνα μπορούν δυνητικά να γίνουν εκπαιδευτικό εργαλείο

Ο ΟΟΣΑ αναγνωρίζει ότι «η χρήση ψηφιακών συσκευών στις σχολικές τάξεις έχει γίνει δίκοπο μαχαίρι». Και υπογραμμίζει την ανάγκη «να βρεθεί μια χρυσή τομή στη χρήση του μέσου». Δηλαδή αφενός «να καταπολεμηθεί η απόσπαση της προσοχής και το χάσιμο πολύτιμου χρόνου των μαθητών εξαιτίας της χρήσης smartphone κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους» και αφετέρου «να ευνοηθεί η θετική, υπό έλεγχο χρήση της οθόνης, εστιάζοντας στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο της πληροφορίας».

Ποιοτική εκπαίδευση για όλους

«Το 50% και πλέον των χρήσεων ανάγνωσης στον κόσμο θα μπορούσαν να γίνουν ψηφιακά μέσα σε 15 χρόνια», διαβεβαίωσε ο ιδρυτής του YouScribe Χουάν Πιρλό ντε Κορμπιόν, σε συνέντευξη που παραχώρησε κατά τη διάρκεια της Συνδιάσκεψης του Παρισιού στον Τιερί Ντασό, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του βιομηχανικού ομίλου Μαρσέλ Ντασό (GIMD).

Κατά τον Γάλλο επιχειρηματία, οι έξυπνες κινητές συσκευές «μπορούν να εκδημοκρατίσουν την ανάγνωση και να φέρουν τις βιβλιοθήκες κοντά σε όλους, κυρίως σε όσους ζουν σε χώρες όπου η πρόσβαση στην πληροφορία και στη γνώση δεν είναι εύκολη».

«Το YouScribe δραστηριοποιείται ήδη στην αφρικανική ήπειρο και προσφέρει πρόσβαση από οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή σε έναν κατάλογο πολλών χιλιάδων έργων επιστημονικής γνώσης και τεχνών», σημειώνει ο ρεπόρτερ του «Figaro».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

«Στη Γαλλία υπάρχουν 15.000 δημόσιες βιβλιοθήκες, περίπου μία για κάθε 2.000 κατοίκους. Στην Αφρική μία βιβλιοθήκη αναλογεί σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο κατοίκους», σημειώνει ο Χουάν Πιρλό ντε Κορμπιόν.

Τα Ηνωμένα Έθνη έχουν εξάλλου τονίσει ότι για να επιτραπεί σε όλους να έχουν πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση, «η βελτίωση της βασικής σχολικής υποδομής και η υιοθέτηση του ψηφιακού μετασχηματισμού αποτελούν όρους εκ των ων ουκ άνευ».

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της GSM Association που δημοσιοποιήθηκαν στα τέλη Οκτωβρίου του 2024, το 57% του παγκόσμιου πληθυσμού (περί τα 4,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι) έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω της προσωπικής του «έξυπνης» ηλεκτρονικής συσκευής. «Το ποσοστό αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια», γράφει ο ρεπόρτερ, ο οποίος έχοντας αναφερθεί στον Τιερί Ντασό υπενθυμίζει ότι ο όμιλος Dassault είναι ιδιοκτήτης της «Le Figaro».

Η GSMA είναι ένας μη κερδοσκοπικός βιομηχανικός οργανισμός που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των παρόχων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως.

Πηγή: OT.gr

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΜΑΓΑΖΙΝΟ

Ο Εμμανουήλ Καραλής δίνει στον Σταύρο Θεοδωράκη την πρώτη του μεγάλη συνέντευξη, μετά το χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, αλλά και το...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης Ο Klaus Pflugbeil πίστευε ότι τα είχε υπολογίσει όλα. Να κλέψει μυστικά και τεχνολογίες από την εταιρία που εργαζόταν, να βγάλει...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Στο 21′ ο Ματίας Λεσόρ τραυματίστηκε μετά από άτσαλο πέσιμο και οι φωνές του προκάλεσαν σοκ σε όλο το ΟΑΚΑ – Δευτερόλεπτα αργότερα δύο...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ψιλοκόβουμε και λιώνουμε την κουβερτούρα γάλακτος ΙΟΝ. Ζεσταίνουμε το γάλα με τα μπαχαρικά και μόλις πάρει 2-3 βράσεις, αποσύρουμε και αφαιρούμε τα μπαχαρικά από...