Connect with us

Hi, what are you looking for?

Ελλάδα

Ποια είναι η πραγματική κατάσταση στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία;

Ποια είναι η πραγματική κατάσταση στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία;


Ένα από τα δύο, διαζευκτικά, συμβαίνει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2024/25:

Ή, τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής  (ΕΛΣΤΑΤ) δεν είναι αληθή (οπότε έχει δίκιο ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕΕ)  Σπύρος Μαρίνης, ο οποίος σε σχετική συνέντευξη Τύπου ανέφερε ότι υπάρχουν κενά 10.000  διδασκόντων!

Ή, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπως τα επεξεργάστηκαε στους τρεις παρατιθέμενους πίνακες, είναι αληθή (οπότε θα πρέπει ο κ. Μαρίνης να ενημερώσει τους Έλληνες γονείς και φορολογούμενους από πού τα βρήκε και τα ανακοίνωσε).

Επειδή, όμως, ΕΛΣΤΑΤ είναι ανεξάρτητη εθνική  στατιστική αρχή, θεωρώ δεδομένο ότι τα επεξεργασμένα στοιχεία των τριών παρατιθέμενων πινάκων καταδεινύουν ότι οι εκτιμήσεις  του κ. Μαρίνη πόρρω  απέχουν από την πραγματικότητα, ακόμα  και για τα παραδείγματα των τεσσάρων νομών της χώρας με συγκεκριμένα στοιχεία για τα κενά που έχουν. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι στη Γ’ Αθήνας τα κενά είναι περίπου 700, στον νομό Αχαΐας 224, στον νόμο Κορινθίας 169 και στην Εύβοια 152.

Βελτίωση κι όχι …κενά!

Ας κάνουμε μιαν επίσκεψη στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τη συνολική (πανελλαδική κατάσταση» στην  πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Δημοτικά και Νηπιαγωγεία).  Τα στοιχεία αυτά  (πίνακας 1) αποκαλύπτουν ότι όχι  μόνο δεν υπάρχουν κενά, αλλά βελτίωση  μάλιστα  στη σχέση μαθητών προς διδάσκοντες σε σχέση με το σχολικό έτος 2018/19. Συγκεκριμένα:

Πρώτον, στα Δημοτικά, η σχέση «διδάσκοντες: μαθητές)  βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο το σχολικό 2021/22 (για το οποίο υπάρχουν στοιχεία) και είναι στα επίπεδα που, σύμφωνα με την Eurostat, είναι ρεκόρ στην Ευρωπαϊκή Ένωση!

Δεύτερον, η σχέση αυτή βελτιώθηκε διότι το διδακτικό προσωπικό στα Δημοτικά αυξήθηκε κατά 46, τη στιγμή  που μαθητικός πληθυσμός μειώθηκε κατά … 50.275, όπως και οι σχολικές μονάδες κατά 91!

Τρίτον, η ίδια εικόνα και στα νηπιαγωγεία, όπου η παραπάνω σχέση βελτιώθηκε  δραστικά σε σχέση με το 2018/19 (10 μαθητές ανά δάσκαλο σε 9 περίπου μαθητές ανά δάσκαλο, μολονότι σημειώνεται παραδόξως  αύξηση του αριθμού των εγγεγραμμένων  νηπίων κατά 14.346.

Τέταρτον, η σημαντική αυτή αύξηση του μαθητικού πληθυσμού στα νηπιαγωγεία αντιμετωπίστηκε με εξίσου σημαντική αύξηση τω ν διδασκόντων από 13.754 σε … 17.488 ή κατά 3.734 άτομα!

Μείωση σχολικών μονάδων και μαθητών, αλλά και διδασκόντων

Ας κάνουμε τώρα μιαν άλλη επίσκεψη στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (πίνακες 2 και 3)  και συγκεκριμένα σ΄εκείνα που αφορούν τα Δημοτικά Σχολεία  των νομών Αθηνών, Ευβοίας, Αχαϊας και Κορίνθου,  για τα οποία ο κ. Μαρίνης ανέφερε τα παραπάνω αντίστοιχα κενά.

Πράγματι, στα Δημοτικά Σχολεία της Νομαρχίας Αθηνών οι διδάσκοντες μειώθηκε σε σχέση με το 2018/19 κατά 750 άτομα, αλλά την ίδια περίοδο οι σχολικές μονάδες μειώθηκαν κατά … 65 και ο μαθητικός πληθυσμός  κατά 7.429 άτομα. Αυτό είχε ως συνέπεια να βελτιωθεί οριακά και στα Δημοτικά Σχολεία της Νομαρχίας Αθηνών  η σχέση διδάσκοντος προς μαθητές και, πάντως, δεν επιδεινώθηκε, όπως στα Δημοτικά Σχολεία  των Νομών Ευβοίας, Αχαϊας και Κορίνθου.

Συγκεκριμένα, στην Εύβοια επιδεινώθηκε η σχέση με την προσθήκη ενός μαθητή, καθώς οι διδάσκοντες μειώθηκαν κατά 200 άτομα  και ο μαθητικός πληθυσμός κατά 504 άτομα. Η ίδια, αλλά με  οριακή επιδείνωση της σχέση, παρατηρείται  και στον Νομό Αχαϊας  όπου οι διδάσκοντες εμφανίζονται μειωμένοι κατά 218 άτομα και οι μαθητές  1.014 άτομα,  και στον Νομό Κορίνθου, όπου οι διδάσκοντες μειώθηκαν κατά 98 άτομα, όπως και οι μαθητές κατά 5439 άτομα και οι σχολικές μονάδες κατά τέσσερις.

Υπενθυμίζω για μιαν ακόμα φορά ότι στο διδακτικό  προσωπικό, όπως διευκρινίζει η ΕΛΣΤΑΤ, συμπεριλαμβάνονται  και οι απόντες (αποσπασμένοι κλπ), οπότε οι παρουσιαζόμενες παραπάνω σχέσεις διδάσκοντος προς μαθητές να μην δείχνουν την πραγματικότητα, αφού δάσκαλοι που δεν βρίσκονταν στις σχολικές αίθουσες  των Δημοτικών Σχολείων στη Νομαρχία Αθηνών το σχολικό 2021/22 ανέρχονταν σε 729 (όσο δηλαδή περίπου μειώθηκαν!), στην Εύβοια  130 (περίπου όσο μειώθηκαν!), στην Αχαϊα 124 (οι μισοί σχεδόν από αυτούς που μειώθηκαν!) και στην Κόρινθο 50 (πάλι μισοί από από αυτούς που μειώθηκαν!)

Πάνω από 6.500 οι απόντες από τις σχολικές αίθουσες

Γενικώς, το πρόβλημα των απόντων δασκάλων από τις σχολικές αίθουσες είναι μέγιστο, αλλά, δυστυχώς,  δεν το κατήγγειλε ο κ. Μαρίνης, όπως δεν θυμάμαι να το έχει παρουσιάσει κάποιος επικεφαλής τη ΔΟΕ. Διότι, πανελλαδικά, το σχολικό έτος 2021/22 έλειπαν από τα Δημοτικά σχολεία 5.407 άτομα, ή  2,7%, και από τα Νηπιαγωγεία άλλα 1.130 άτομα,  δηλαδή συνολικά 6.537 ή … 6,5% του συνόλου των διδασκόντων!

Ιδιαίτερα προβληματίζει το εύρημα της Έκθεσης  επί του Απολογισμού και του Ισολογισμού (2022) του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι πάνω από το 50% των μισθοδοτούμενων εκπαιδευτικών και διοικητικών των ΔΠΕ/ΔΒΕ του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οι οποίοι λαμβάνουν επίδομα θέσης ευθύνης, δεν εμφανίζονται να κατέχουν θέση ευθύνης στην «ΑΠΟΓΡΑΦΗ»!



Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Πολιτική

Ο Χάρης Δούκας τόνισε ότι μετά τις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ θα παντρευτεί τη σύντροφό του, Γεωργία Πολυτάνου. Ο δήμαρχος Αθηναίων μιλώντας στο Star,...

Οικονομία

Το σήμα της εκκίνησης για ένα νέο μεγάλο κύκλο επενδύσεων του Ομίλου στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ εντός κι εκτός Ελλάδας, έδωσε...

Οικονομία

Στα 4,9 δισ. ευρώ ευρώ μειώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού σε ταμειακή βάση στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, έναντι 5,6 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα...

Μαγαζίνο

SKG calling … και η Μαρίνα ήταν εκεί! Η Μαρίνα Σάττι κατέκτησε και τη Θεσσαλονίκη τo Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου με μια μεγαλειώδη sold out συναυλία...