Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ενώ η ΕΕ αποκάλυψε νέους δασμούς που θα επιβαρύνουν έως και 38,1% τις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, αξιωματούχοι στη Γερμανία επεξεργάζονται ήδη τρόπους για να διασφαλίσουν ότι οι προτάσεις δεν θα τεθούν σε ισχύ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μια κλίμακα δασμών που εξαρτάται από τον κατασκευαστή, μετά τις έρευνές της σχετικά με το πόση οικονομική βοήθεια έλαβε κάθε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία από την κυβέρνησή της. Η SAIC, στην οποία ανήκει η MG, «χτυπήθηκε» με τη μέγιστη εισφορά 38,1%, ενώ μάρκες όπως η Geely και η BYD θα φορολογηθούν με 20 και 17,4%, αντίστοιχα.
Ωστόσο, το Bloomberg αναφέρει ότι οι εμπιστευτικές συνομιλίες μεταξύ αξιωματούχων του Βερολίνου, της ΕΕ και της Κίνας ενδέχεται να οδηγήσουν σε συμβιβασμό πριν από την έναρξη ισχύος των προτεινόμενων δασμών, με καταληκτική ημερομηνία την 4η Ιουλίου. Η αισιοδοξία αυτή πηγάζει από την πεποίθηση ότι τόσο η ΕΕ όσο και η Κίνα μπορούν να βρουν κοινό έδαφος, εφόσον υπάρχει προθυμία και από τις δύο πλευρές να κάνουν παραχωρήσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ενώ πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για την απειλή των φθηνών κινεζικών οχημάτων, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι υπέρ των προτάσεων της ΕΕ. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας πρόκειται να χάσει αν η Κίνα επιβάλει τα δικά της αντιδραστικά εμπορικά μέτρα, με το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ να έχει δηλώσει προηγουμένως ότι θα ήταν έτοιμο να εφαρμόσει εισφορές 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ εξέφρασε την έντονη επιθυμία να αποκλιμακωθεί η κατάσταση. Θεωρεί την παρούσα στιγμή ως μια ευκαιρία να διαπραγματευτεί μια λύση που θα μπορούσε να αποτρέψει έναν κύκλο ανταποδοτικών δασμών. Ο Habeck, ο οποίος πρόκειται να ταξιδέψει στην Κίνα την επόμενη εβδομάδα για συζητήσεις με Κινέζους αξιωματούχους, έχει προηγουμένως υποστηρίξει ότι οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με τους δασμούς θα πρέπει να ληφθεί από τους πολιτικούς και όχι να επιβληθεί αυτόματα.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!