Μετά τα δύο ηλεκτρικά SUV (#1 και #3) που ήδη κυκλοφορούν και το μεγαλύτερο SUV #5 που έρχεται, η Smart σχεδιάζει τώρα την αναβίωση του εμβληματικού Fortwo και του σπορτίφ Roadster από τα βάθη της πρώτης της εποχής.
Η Smart, που έχει μετασχηματιστεί σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πλέον ανήκει κατά το ήμισυ στη Daimler και την κινεζική Geely, θέτει με τρια SUV στις πιο εμπορικές κατηγορίες της βάσης της αναθεμελίωσης και καθιέρωσής της στην παγκόσμια αγορά.
Μετά από αυτά, είναι πολύ πιθανόν να αναβιώσει δύο αυτοκίνητα από την πρώτη της εποχή στην αυτοκίνηση: το διθέσιο Fortwo που την καθιέρωσε παγκοσμίως, και έπειτα το δημοφιλές Roadster που παρήγαγε από το 2002 έως και το 2005.
Έχοντας πλέον εξασφαλίσει τη βασική της γκάμα αυτοκινήτων μεγάλου όγκου πωλήσεων, η Smart θα μπορούσε να σκέφτεται και προτάσεις χαμηλού αριθμού παραγωγής αλλά προσανατολισμένες στους λάτρεις της οδήγησης – όπως είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Dirk Adelmann.
Η Smart, επιβεβαίωσε ο Adelmann, ξεκίνησαν να σχεδιάζουν τη νέα τους γκάμα αυτοκινήτων γύρω στο 2020, όταν ο κολοσσός Geely απέκτησε το 50% των μετοχών της μάρκας από τη Mercedes-Benz. “Τότε υπήρχε ένας πολύ παθιασμένος συνάδελφος που είχε τα πρώτα σχέδια ενός νέου Roadster”, είπε ο Adelmann – και η προοπτική να γίνει πραγματικότητα δεν έχει απορριφθεί.
Σε ερώτηση αν θα επέστρεφε το Roadster, ο Γερμανός απάντησε: “Έχουμε τρία υπέροχα αυτοκίνητα και κανένα από αυτά δεν είναι Roadster, αλλά γιατί όχι; Αν κάνουμε ένα Roadster, να είστε βέβαιοι ότι θα είναι πολύ συμπαγές – σίγουρα δύο θέσεων,” είπε.
Το αρχέγονο Roadster είχε μήκος μόλις 3,4 μέτρων και ύψος 1,2 μ. Στο άλλο άκρο, το μεγαλύτερο μοντέλο της Smart, το SUV #5, έχει μήκος 4,7 μέτρων και ύψος 1,7 μ. – και κατά συνέπεια είναι αντίστοιχο του Land Rover Defender 110.
Το #5, κατά συνέπεια, είναι μια πολύ μεγάλη αναχώρηση από το παρελθόν της Smart. Μια πιθανή αναγέννηση του Roadster θα έφερνε τη Smart πίσω στις ρίζες της ως κατασκευαστή χαρισματικών και συμπαγών αυτοκινήτων για το αστικό περιβάλλον.
Ωστόσο, ο Adelmann είπε στο Autocar ότι η τοποθέτηση της μάρκας δεν σχετίζεται τόσο με το μέγεθος των αυτοκινήτων της όσο με την ιδιαιτερότητα του σχεδιασμού τους, και με τη θέση της στην αγορά.
“Η Smart είναι πάντα αντισυμβατική και νομίζω ότι αυτό δείξαμε ξανά με το #5. Κανείς δεν το περίμενε από εμάς. Κανείς δεν περίμενε το #1 από εμάς, που είναι επίσης για τη Smart ένα σχετικά μεγάλο SUV. Κανείς δεν περίμενε ένα coupé [το #3] από εμάς”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Adelmann.
“Αλλά και πριν από 20 χρόνια, κανείς δεν περίμενε το Crossblade”, πρόσθεσε, αναφερόμενος στην ιδιότυπη έκδοση speedster του Fortwo, που η Smart λανσάρισε το 2002. “Πώς τολμήσαμε να φέρουμε μια τέτοια ιδέα στον δρόμο; Η Smart είναι πολύ περισσότερα από το Fortwo” κατέληξε ο Γερμανός, δίνοντας το στίγμα της εταιρείας για το μέλλον.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!