05 Μάϊ 2024 21:36
Ποιας κατηγορίας αυξήθηκαν
Αρνητικό πρόσημο κατέγραψε η ευρωπαϊκή αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τον τρίτο μήνα της φετινής χρονιάς, η πτώση του όγκου των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων ήταν 5,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Μάρτιο οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 1 εκατ. μονάδες.
Αξίζει να τονισθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο περασμένος Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας της χρονιάς που σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων.
Η μειωμένη ζήτηση και η πτωτική τάση στον όγκο των πωλήσεων οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Οι κυριότεροι παράγοντες είναι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και η διακοπή των οικονομικών κινήτρων για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ανακοίνωσε ότι ο χρόνος των εορτών του Πάσχα επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του περασμένου μήνα στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Γερμανία (-6,2%), Ισπανία (-4,7%), Ιταλία (-3,7%) και Γαλλία (-1,5%).
Τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκε αλλαγή στη σύνθεση της αγοράς των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία υποχώρησαν, και το μερίδιο τους ήταν 13% από 13,9% πέρσι, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν έως και 29% από 24,4% που ήταν πέρσι. Τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και ντίζελ κατέλαβαν λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς (47,8%, από 51,8% πέρσι).
Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 11,3% στις 134.397 μονάδες, αντανακλώντας την ευρύτερη ύφεση της αγοράς. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 13,9% τον Μάρτιο του 2023 σε 13% τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών BEV, το Βέλγιο (+23,8%) και η Γαλλία (+10,9%) παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ενώ η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση 28,9%, κυρίως λόγω της διακοπής των οικονομικών κινήτρων. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 3,8% από το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα ξεχώρισαν, σημειώνοντας άνοδο 12,6% στις ταξινομήσεις τον Μάρτιο, παρά τη γενική πτώση της αγοράς. Η Γαλλία και η Ιταλία, δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές HEV, κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις 29,6% και 8,3%, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η Γερμανία σημείωσε οριακή μείωση 0,3%. Αυτό το τμήμα έφτασε σε πωλήσεις 299.426 μονάδων, καταλαμβάνοντας το 29% της αγοράς, από 24,4% τον Μάρτιο του 2023.
Ωστόσο, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών μειώθηκαν κατά 6,5% τον περασμένο μήνα, με τη Γερμανία και το Βέλγιο να σημειώνουν πτώση 4,5% και 15,3% αντίστοιχα. Η Γαλλία αντιμετώπισε την τάση με μέτρια αύξηση 3,6%. Τον Μάρτιο, τα plug-in υβριδικά κυκλοφόρησαν 73.029 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.
Τον Μάρτιο του 2024 , από όλα τα τμήματα κινητήρων, η βενζίνη και το ντίζελ επηρεάστηκαν σημαντικά από τη συνολική ύφεση της αγοράς. Οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν κατά 10,2%, με αξιοσημείωτες μειώσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (-17,7%), της Ισπανίας (-10,1%) και της Γερμανίας (-3,4%). Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη, με άνοδο 5,7%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 37,4% σε 35,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.
Η ύφεση στην αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρα που καταναλώνει ντίζελ ήταν ακόμη πιο έντονη, με πτώση 18,5% τον Μάρτιο. Σημαντικές μειώσεις σημειώθηκαν στις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (-32,1%), Ισπανία (-38%) και Ιταλία (-27,6%), ενώ η Γερμανία σημείωσε μόνο μια μικρή μείωση της τάξης του 0,5%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ ανήλθαν σε 128.227 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,4%, σημειώνοντας μείωση από το περσινό 14,4%.
Σχετικά Άρθρα
Τραγωδία στη Σρι Λάνκα: Αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο πλήθος στη διάρκεια αγώνα ταχύτητας
Μειώθηκαν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο σε σχέση με πέρυσι
Καλπάζει ο πληθωρισμός στην Τουρκία
Επιστήμονες διάβασαν σε πάπυρο πώς πέρασε ο Πλάτωνας το τελευταίο βράδυ της ζωής του
Γαλλία: Ο υπουργός Οικονομικών Λεμέρ παρέσυρε με το αυτοκίνητό του και τραυμάτισε ποδηλάτη
UNESCO: Στους Παλαιστίνιους δημοσιογράφους της Γάζας το παγκόσμιο βραβείο ελευθερίας του Τύπου
Παρίσι – Ολυμπιακοί Αγώνες: Τι θα τρώνε οι αθλητές
Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Το μήνυμα για το Πάσχα
Φον ντερ Λάιεν: Η ΕΕ στο πλευρό των Κυπρίων για λύση του Κυπριακού
Γαλλία: Να περιοριστεί η χρήση smartphones και social media από παιδιά και εφήβους
Ιταλία: Οι χώρες της G7 δεσμεύονται να θέσουν τέλος στη ρύπανση από το πλαστικό το 2040
Πορτογαλία: Ένας 54χρονος ήταν αναγκασμένος να ζει σαν σκλάβος για σχεδόν δύο δεκαετίες
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!