Και ενώ οι εκπαιδευτικοί ‘αγκαλιάζουν’ το νέο μέτρο της απαγόρευσης κινητών με …ανακούφιση, από την πλευρά των γονέων σημειώνονται αρκετές αντιδράσεις ‘προς υπεράσπιση’ των παιδιών τους. Την ίδια στιγμή, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος, αν και θεωρεί πως το κινητό πρέπει να βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας, υποστηρίζει ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόληψη και όχι στην καταστολή.
Από το συνολικό αριθμό των περιστατικών προκύπτει ότι κάθε ημέρα αποβάλλονται περίπου 208 μαθητές από τα σχολεία όλης της χώρας. Στη γεωγραφική διασπορά, τα πρωτεία κατέχει η Αττική με περισσότερες από 2.000 αποβολές. Ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με περίπου 800, τις 600 έχουν υπερβεί οι αποβολές στην Κρήτη και τις 350 στη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία, του υπουργείου Παιδείας. Μικρότερος είναι ο αριθμός των αποβολών στις περιοχές κατά φθίνουσα σειρά: Πελοπόννησος, Θεσσαλία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Νότιο Αιγαίο, Ιόνιο, Βόρειο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.
Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος με την εφαρμογή της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία, καθώς είπε ότι «είναι θεαματικά καλή». Μάλιστα, όπως τόνισε ο ίδιος, «είναι ένα μέτρο όχι απλώς θετικό, αλλά αναγκαίο και χάρηκα που δημοσκόπηση έδειξε ότι 86% είναι υπέρ».
Τί λένε οι εκπρόσωποι εκπαιδευτικών και γονέων
«Το γεγονός ότι οι αποβολές ξεπέρασαν τις 6.000, σημαίνει ότι τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια», λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, κ. Νικόλας Παπαχρήστος, για να εξηγήσει: «Το σχολείο δεν είναι ‘στρατός’ – έχεις κινητό στο χέρι, κατευθείαν δύο μέρες ‘φυλάκιση’. Για να επιβληθούν αποβολές, υπάρχει μία κλιμάκωση: προηγήθηκε επίπληξη, μη συμμόρφωση των μαθητών και η αποβολή έρχεται μετά».
«Δεν γνωρίζω κατά πόσο οι 6.000 αποβολές ‘πατάνε’ στην πραγματικότητα ή είναι απλώς νούμερα που καταγράφονται. Εννοώ ότι αποβολή με αποβολή διαφέρει – ποιος πιάστηκε, αν όντως χρησιμοποιούσε ή όχι το τηλέφωνο… είναι λίγο έωλο…», μοιάζει να αμφισβητεί τα στοιχεία ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, κ. Παναγιώτης Κατηφές, αν και αποσαφηνίζει τη θέση της Συνομοσπονδίας: «Θεωρούμε ότι το κινητό τηλέφωνο δεν πρέπει να παρεμβαίνει καθόλου στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Τα προβλήματα που προκαλεί η χρήση κινητού στο σχολείο, καταγράφονται ως ιδιαίτερα σημαντικά από τον πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστο: «Λόγω της νέας τεχνολογίας, καταγράφονται πάρα πολλά κρούσματα γελοιοποίησης καθηγητών και μαθητών. Ο εκπαιδευτικός κόσμος είχε φτάσει στο αμήν! Σκεφτείτε τον καθηγητή, που γυρνάει την πλάτη στην τάξη για να γράψει στον πίνακα και ο άλλος του τραβάει μία μούντζα ή κάνει μία απρεπή χειρονομία. Κι ένας τρίτος, το καταγράφει με το κινητό και μετά το ανεβάζει στο διαδίκτυο και τον γελοιοποιεί. Σε ο,τι αφορά τους μαθητές, είναι γνωστό πώς χρησιμοποιείται κακόβουλα το κινητό – διαδικτυακός εκφοβισμός, εκδικητικές αναρτήσεις προσωπικών στιγμών μεταξύ μαθητών ύστερα από ερωτικές απογοητεύσεις…».
Πώς αντιδρούν οι γονείς όταν επιβάλλεται αποβολή στο παιδί τους; Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ υπερισχύει η πρόθεση να υπερασπιστούν το … ‘βλαστάρι’ τους: «Πολλοί γονείς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι αυτό το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών είναι θετικό για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν δέχονται την ποινή και προσπαθούν, πάση θυσία, να δικαιολογήσουν το παιδί τους, να το προστατεύσουν – ο,τι και να κάνει. Προβάλλουν δε επιχειρήματα που δεν στέκουν, όπως έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης από το κράτος ή το σχολείο κι ας είχε προηγηθεί ολόκληρη εκστρατεία!». Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος, σε σχέση με τη στάση των γονέων όταν το παιδί τιμωρείται με αποβολή, αρκετές φορές καταφεύγουν σε έντονες φραστικές επιθέσεις κατά των εκπαιδευτικών ή ακόμη και του διευθυντή του σχολείου, προκαλώντας επεισόδια.
Δεν είναι λίγοι οι γονείς, οι οποίοι προσάπτουν υπερβολική αυστηρότητα στους εκπαιδευτικούς, καθώς ακόμη και με την ‘υποψία’ κατοχής κινητού, ‘σπεύδουν να επιβάλουν τιμωρία στα παιδιά’. «Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, ένα πράγμα, για το οποίο μπορεί να ‘κατηγορηθεί’ ο κλάδος, είναι ότι είμαστε υπερβολικά επιεικείς σε σχέση με όσα γίνονται στα σχολεία», απαντά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Όσο για εκείνους, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το κινητό είναι απαραίτητο στα παιδιά, επειδή θέλουν να ξέρουν πού βρίσκονται, ο ίδιος σημειώνει: «Οι μαθητές είναι – ή τουλάχιστον, πρέπει να είναι στο σχολείο μεταξύ 8-2. Πόσες φορές, δηλαδή, παίρνει ο γονέας τηλέφωνο έναν μαθητή 16-17 χρονών στο σχολείο για να δει τί κάνει; Αυτό, θα μπορούσε ενδεχομένως να σταθεί ως ‘αγωνία’ των γονέων για τα παιδάκια του δημοτικού. Αλλά και πάλι, μπορεί να καλέσει στο σχολείο, στο γραφείο του διευθυντή και να ενημερωθεί μήπως υπάρχει κάποιο θέμα με το παιδί».
Σε ο,τι αφορά την αποτίμηση του μέτρου της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία μέχρι στιγμής, ο κ. Παπαχρήστος δηλώνει πως «σίγουρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».
Προτείνει δε την τοποθέτηση ειδικών ντουλαπιών στα σχολεία, προκειμένου να αποθηκεύουν οι μαθητές τα προσωπικά τους αντικείμενα – μαζί και το κινητό τους:
«Επειδή δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτος περιορισμός της χρήσης του κινητού, το σωστότερο θα ήταν να υπάρχουν φοριαμοί στους διαδρόμους του σχολείου, ώστε να κλειδώνουν εκεί τα παιδιά τα κινητά τους τηλέφωνα μέχρι να σχολάσουν. Αυτό, δεν υπάρχει, οπότε τώρα, το έχουν στην τσέπη. Να σημειωθεί ότι, οι αποβολές αυτές δεν είναι επειδή το παιδί απλώς ‘έχει’ το τηλέφωνο, αλλά επειδή το χρησιμοποίησε». Και τονίζει: «Το σχολείο πρέπει να είναι ένας τόπος ασφαλής. Σαφέστατα πρέπει να κόψουμε κάθε μέσο, το οποίο μπορεί να προκαλέσει καταστάσεις μη αποδεκτές για τη σχολική πραγματικότητα – ο περιορισμός της χρήσης του κινητού σαφώς θα βοηθήσει και στον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού». Από την πλευρά του, ο κ. Κατηφές αποτυπώνει την εμπειρία του ως εξής: «Όσο κι αν κάνει εντύπωση, οι γονείς πιο πολύ ενδιαφέρονται να έχουν τα παιδιά τους σωστά σχολεία. Το αν θα έχει ή όχι κινητό στο σχολείο, έρχεται σε δεύτερη μοίρα – δηλαδή, μπορεί να απασχολούν μεμονωμένα τους συλλόγους τέτοια ζητήματα αλλά δεν φτάνουν στη συνομοσπονδία. Αυτή η νέα κατάσταση έχει κάνει τους έφηβους να απομακρύνονται ακόμη πιο πολύ από το σχολικό περιβάλλον. Να βλέπουν το σχολείο πιο αντιδραστικό απέναντί τους – σαν πέλεκυς που βρίσκεται διαρκώς επάνω από το κεφάλι τους – η αύξηση των αποβολών είτε γιατί άργησαν, είτε για το κινητό, η ευκολότερη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος… Σήμερα, οι μαθητές βλέπουν το σχολικό πλαίσιο πιο ασφυκτικό».
Σχετικά με το αν θα μπορούσε να γίνει κάτι περισσότερο σε επίπεδο πρόληψης για τη χρήση των κινητών, ο κ. Κατηφές τοποθετείται: «Επειδή τα νέα μέτρα βασίζονται στην καταστολή αντί για την πρόληψη, το σημαντικότερο για μας είναι η έγκαιρη ενημέρωση των νέων σχετικά με την ορθολογική χρήση των κινητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα επίσημα στοιχεία του ΕΚΤΕΠΝ και του ΕΠΙΨΥ, σχετικά με τον αριθμό των προγραμμάτων πρόληψης στα γυμνάσια ή στα λύκεια: ούτε το 2% των μαθητών της δευτεροβάθμιας δεν καλύφθηκε την περασμένη σχολική χρονιά. Επομένως, μεγαλύτερη σημασία έχει να ενισχυθούν τα κέντρα πρόληψης και η σύνδεσή τους με τις σχολικές μονάδες καθώς και ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου ή του κοινωνικού λειτουργού για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος, έχουμε κάνει εκατοντάδες εκδηλώσεις με κοινωνικούς επιστήμονες, ώστε να ενημερωθούμε πρώτα οι γονείς σχετικά με τις αιτίες των θεμάτων που προαναφέρθηκαν και στη συνέχεια, να δούμε πως θα θωρακίσουμε την προσωπικότητα του μαθητή».
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ωστόσο, αποδίδει το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης στο σπίτι: «Πιστεύω ότι όλο αυτό ξεκινά από την οικογένεια. Όταν βλέπουμε τους νέους γονείς να δίνουν κινητά σε παιδάκια 3 και 4 χρονών για να κάθονται ήσυχα στην καφετέρια ή στο ζαχαροπλαστείο και να μην ενοχλούν, αυτά εθίζονται. Και μετά, είναι πολύ δύσκολο όταν έρχονται 13 χρονών στο γυμνάσιο, να τους κόψουμε τη συνήθεια …».
Τι ισχύει σήμερα για τα κινητά τηλέφωνα στα Γυμνάσια και Λύκεια
Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, για τη χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές εντός του σχολικού χώρου, ισχύουν τα εξής:
α) Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/ τριες. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών.
Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια και ο/η Υπο- διευθυντής/ντρια δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.
β) Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/ της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση , εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ο οποίος εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία (1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/ τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο.
Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ο/η οποίος/α ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριων, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.
Παράλληλα, ο/η Διευθυντής/ ντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/της Διευθυντή/ντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Ψάχνουν πώς εξαπλώθηκε η ευλογιά στα αιγοπρόβατα από Έβρο έως Κόρινθο – Τα τρία μέτρα για τον περιορισμό της
Ανελέητο σφυροκόπημα του Ισραήλ στη Βηρυτό – Νεκρός από τους IDF και ο διάδοχος του Νασράλα
Μήνυμα Γεραπετρίτη από την ενημέρωση στους βουλευτές της ΝΔ: Μόνη διαφορά ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα αλλιώς ο ελληνοτουρκικός διάλογος τελειώνει
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!