Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρό οικονομικό τείχος στα κινεζικά αυτοκίνητα – Η Κομισιόν πήρε το «πράσινο φως» για την επιβολή δασμών

Ισχυρό οικονομικό τείχος στα κινεζικά αυτοκίνητα – Η Κομισιόν πήρε το «πράσινο φως» για την επιβολή δασμών


Παρά το ηχηρό κι επίμονο όχι της Γερμανίας η Κομισιόν κατάφερε να πάρει την απαιτούμενη πλειοψηφία από κράτη και να προχωρήσει στην επιβολή επιπλέον δασμών έως και 35,3% στα ηλεκτρικά οχήματα, που παρασκευάζονται στην Κίνα (πέρα από το 10% που ήδη έχει συμφωνηθεί).

Τα κράτη – μέλη της ΕΕ υιοθέτησαν τη σχετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αναμένεται να έχει διάρκεια έως και πέντε έτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, δέκα κράτη – μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των δασμών και μόνο πέντε καταψήφισαν, ενώ 12 κράτη μέλη απείχαν. Σύμφωνα με τους κανόνες της ψηφοφορίας, τα κράτη – μέλη ουσιαστικά δεν καταψήφισαν την πρόταση της Κομισιόν, δίνοντάς της ουσιαστικά το πράσινο φως ώστε να αποφασίσει τα επόμενα βήματα.

Η Γερμανία, καταψήφισε τους δασμούς, αφού αντιμετώπισε έντονες πιέσεις από τις ισχυρά λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα συνδικάτα της, ενώ η Σουηδία, της οποίας η ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, η Volvo, ανήκει στον όμιλο Geely, στον οποίο θα επιβληθούν δασμοί ύψους 19,9% απείχε από την ψηφοφορία, ενώ η Γαλλία, η Ιταλία και η Πολωνία ψήφισαν όλες υπέρ, όπως είχαν πράξει και κατά τη διάρκεια της άτυπης ψηφοφορίας τον περασμένο Ιούλιο.

Όπως ανακοίνωσε η Κομισιόν, «σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Αυτό αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση της έρευνας της Επιτροπής κατά των επιδοτήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά για να εξερευνήσουν μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον ΠΟΕ και επαρκής για την αντιμετώπιση της ζημιογόνου επιδότησης που καθορίστηκε από την έρευνα της Επιτροπής».

Το ιστορικό της σκληρής αντιπαράθεσης

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είχε ξεκινήσει μια έρευνα για τις κινεζικές επιδοτησεις πριν από περίπου έναν χρόνο και οι εμπειρογνώμονες της Κομισιόν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το Πεκίνο επιδοτούσε τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, ήτοι από την εξόρυξη πρώτων υλών, φορολογικές απαλλαγές, δάνεια με κρατικές εγγυήσεις μέχρι τις μεταφορές των οχημάτων, μέσω ναυτιλιακών εταιρειών, με αποτέλεσμα τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Η Κομισιόν ζήτησε την επιβολή πρόσθετων δασμών σε εταιρείες που κατασκευάζουν τα οχήματα στην Κίνα και συγκεκριμένα στον όμιλο BYD τη επιβολή δασμών ύψους 17,4%, στον όμιλο Geely 19,9% και στην εταιρεία SAIC ύψους 35,3%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε μια μη δεσμευτική ψηφοφορία που έλαβε χώρα τον περασμένο Ιούλιο 12 κράτη – μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ της επιβολής δασμών, 4 κατά και 11 κράτη – μέλη απείχαν από την ψηφοφορία. Ωστόσο η κατάσταση σήμερα ήταν διαφορετική.

Χθες το βράδυ η Γερμανία, η οποία στην ψηφοφορία του Ιουλίου είχε επιλέξει την αποχή, ανακοίνωσε δια στόματος Όλαφ Σολτς, ότι θα καταψηφίσει την πρόταση της Κομισιόν, παρακάμπτοντας τις αντιδράσεις των Πρασίνων, που είχαν ταχθεί υπέρ της αποχής. Την ίδια στιγμή και η Ισπανία, η οποία τον Ιούλιο είχε υποστηρίξει την επιβολή δασμών, φάνηκε να υπαναχωρεί, ζητώντας από την Κομισιόν να επανεξετάσει την κατάσταση.

Πώς ψήφισαν τα κράτη – μέλη

10 ήταν υπέρ της πρότασης επιβολής δασμών και συγκεκριμένα: Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Δανία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λιθουανία και Λετονία.

12 απείχαν: Βέλγιο, Τσεχια, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία.

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αν είμασταν στη Σουηδία, την Νορβηγία ή την Εσθονία, σίγουρα αυτό το άρθρο δεν θα το κάναμε.Γιατί εκεί οδηγοί μαθαίνουν από μικρή ηλικία πως...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

του Δημήτρη Διατσίδη   ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Η Pirelli φέτος συμμετείχε για πρώτη φορά ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στις κατηγορίες Moto 2 & Moto 3,...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η αναμενόμενη εξέλιξη της «έκπτωσης» του ΣΥΡΙΖΑ από τη δεύτερη θέση μεταξύ των κοινοβουλευτικών κομμάτων, πέρα από την αγανάκτηση που προκαλεί στα στελέχη, φέρνει...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Στη σημασία που έχει για τον Ολυμπιακό το μεγάλο ντέρμπι της Κυριακής (24/11, 20:30, Cosmote Sport 1) με την ΑΕΚ στο «Γ. Καραϊσκάκης» για...