του Νεκτάριου Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι αυτόματες μοτοσυκλέτες έρχονται και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές – μεταξύ των οποίων και η KTM – παρουσιάζουν περισσότερα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη.
Αν και η Honda έχει αφήσει τον παραδοσιακό συμπλέκτη με το σύγχρονο όνομα E-Clutch να υπάρχει εκεί για όποιον θέλει οποιαδήποτε στιγμή να τον χρησιμοποιήσει, οι υπόλοιποι κατασκευαστές φαίνεται να μη θέλουν ή να μη μπορούν να κάνουν κάτι αντίστοιχο λόγω κατοχύρωσης δικαιωμάτων, οπότε και παρουσιάζουν τις δικές τους εκδοχές στη χρήση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Οι αυτόματες μοτοσυκλέτες δεν βοηθούν μόνο τους αρχάριους, προσφέροντας μια ευκολότερη διαδρομή με τη μοτοσυκλέτα τους και την καλύτερη διαχείριση της δυναμικής της, αλλά μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν τους έμπειρους αναβάτες να γίνουν καλύτεροι σε όλα τα επίπεδα με τη βοήθεια φυσικά της αυτόματης αλλαγής της κάθε ταχύτητας σε σημεία που θα ήταν δύσκολο να ελεγχθεί και ο συμπλέκτης.
Καθώς αφαιρείται ένα δεδομένο από την εξίσωση, αυτό μας επιτρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στην οδήγηση και να ανεβάσουμε τη δυσκολία της σε διαφορετικό επίπεδο εκμεταλλευόμενοι αυτή την ευκολία κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι άλλο ένα ηλεκτρονικό βοήθημα που θα κάνει από μόνο του τη δύσκολη οδήγηση να γίνει εύκολη.
Υπάρχουν, ωστόσο, περιπτώσεις όπου δεν είναι σίγουρο ότι ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει νόημα, όπως με τις μοτοσυκλέτες περιπέτειας της KTM, όπου ο συμπλέκτης είναι τόσο αναπόσπαστος στην εμπειρία, που ο αναβάτης θα αισθάνεται κάπως περίεργα χωρίς τη χρήση του. Και εδώ το ερώτημα είναι στην εκτός δρόμου χρήση της μοτοσυκλέτας, αν ο χειρισμός του συμπλέκτη βοηθά ή όχι και αν οι έμπειροι αναβάτες θέλουν αυτή τη βοήθεια ή όχι.
Ομολογουμένως, η KTM πιστεύει ότι ο συμπλέκτης δεν χρειάζεται και μάλιστα στις μοτοσυκλέτες περιπέτειας, γι’ αυτό η εταιρεία παρουσίασε μία πρωτότυπη μοτοσυκλέτα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στο περίφημο Erzbergrodeo στην Αυστρία, βάζοντας τη μοτοσυκλέτα στους ρυθμούς της πρώτης παρουσίασης και προετοιμάζοντάς μας για το μέλλον. Υπάρχουν ήδη πολλές αυτόματες μοτοσυκλέτες adventure στην αγορά, οπότε αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά αυτό που είναι περίεργο είναι ότι προέρχεται από την KTM, τη μάρκα που είναι γνωστή για τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις και τους λάτρεις της περιπέτειας.
Καταλαβαίνουμε γιατί η Honda και η BMW προσφέρουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά οι πελάτες της KTM το ζητούν πραγματικά αυτό; Θα μάθουμε αρκετά σύντομα, καθώς με το teaser βίντεο (προβολή της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας), που δείχνει την καμουφλαρισμένη KTM AMT, η μάρκα συμπεριέλαβε επίσης έναν σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα της με αντίστροφη μέτρηση. Η ιστοσελίδα γράφει: «Αποθηκεύστε την ημερομηνία. Η νέα τεχνολογία είναι καθ’ οδόν για να την απολαύσουν οι λάτρεις της KTM». Η ίδια η αντίστροφη μέτρηση αντικατοπτρίζει την ημερομηνία της 24ης Σεπτεμβρίου για το ντεμπούτο της AMT.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αυτό που μπορούμε να δούμε στο βίντεο της μοτοσυκλέτας, την οποία οδηγεί στην πίστα Erzberg Prologue ο πρωταθλητής FIM World Enduro Johnny Aubert, είναι η αποτελεσματικότητα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων που φαίνεται να κάνει θαύματα και μάλλον μπορεί να μπερδέψει αυτούς που πιστεύουν ότι η οδήγηση χωρίς συμπλέκτη είναι βαρετή και εύκολη χωρίς να έχει την ίδια χάρη με τον παραδοσιακό τρόπο αλλαγής ταχυτήτων και τον έλεγχο της ολίσθησης του συμπλέκτη από τον αναβάτη.
Οι αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων προσφέρουν κάτι που δεν μπορούν να προσφέρουν οι περισσότερες χειροκίνητες μοτοσυκλέτες, δίνοντας την ευκαιρία στον αναβάτη να εστιάσει πραγματικά στην επιλογή της γραμμής, στον έλεγχο του γκαζιού, στο φρενάρισμα και στο πώς να πλαγιάσει τη μοτοσυκλέτα, κάνοντας έτσι πολλές φορές πιο συναρπαστική την οδήγηση. Ίσως η χρήση του συμπλέκτη να ταιριάζει περισσότερο στις πιο παλιές μοτοσυκλέτες και η οδήγησή τους να έχει εκείνες τις δυσκολίες, οι πιο σύγχρονες όμως με τις καλύτερες επιδόσεις να έχουν άλλες δυσκολίες που αρέσουν και στους σκληροπυρηνικούς.
Όπως θα περίμενε κανείς από την KTM, οι επιδόσεις της μοτοσυκλέτας της φαίνονται στο βίντεο. Αλλά η ευδιάκριτη έλλειψη των χειριστηρίων του συμπλέκτη φαίνεται επίσης. Ίσως να κάνουμε λάθος που υποδεχόμαστε τη νέα τεχνολογία, ίσως ανέβουμε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα και να λέμε «πού ήταν σε όλη μου τη ζωή»; Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!