Ο κ. Τζιτζικώστας στην ομιλία του αναφέρθηκε αρχικά στην πολυετή αναμονή για την παράδοση του Μετρό, τονίζοντας: «Είναι δύσκολο να το πιστέψουμε κι όμως η Θεσσαλονίκη από σήμερα έχει Μετρό και μάλιστα ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στον κόσμο, έπειτα από 18 χρόνια ταλαιπωρίας. Κι αυτό που με γεμίζει υπερηφάνεια είναι ότι το έργο αυτό ξεκίνησε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με Πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη».
Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε πως «ουσιαστικά η τελευταία μου πράξη ως Περιφερειάρχης και η πρώτη του πράξη ως νέος Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τις μεταφορές είναι τα εγκαίνια του Μετρό της πόλης μου, της Θεσσαλονίκης, ενός έργου που αποτελεί ορόσημο για την πόλη, την Κεντρική Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα».
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης από την αρχή του υπήρξε κάτι παραπάνω από ένα απλό συγκοινωνιακό έργο. Ήταν ένα όραμα για τον τόπο μας. Ένα όραμα να μεταμορφώσουμε την πόλη μας, να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας, να φέρουμε πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη στο μέλλον που δικαιούται και της αξίζει. Είναι αλήθεια ότι το όραμα αυτό για πολύ καιρό μετατράπηκε σε πραγματικό εφιάλτη για τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες, τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Γιατί σχεδόν για δύο δεκαετίες αντιμετώπισε δυσκολίες που ξεπέρασαν κατά πολύ τα προβλήματα που συνοδεύουν συνήθως τέτοιας κλίμακας τεχνικά έργα. Τώρα όμως, το Μετρό είναι πραγματικότητα και γίνεται πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας και της ζωής της πόλης μας», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Αναφερόμενος στη σημασία του Μετρό για τη Θεσσαλονίκη, μια πόλη τόσο δυναμική, με τεράστια Ιστορία και πολιτισμό και κομβική σημασία για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Τζιτζικώστας, επισήμανε:
-Η πόλη διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο, γρήγορο και βιώσιμο μέσο μεταφοράς, που θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας, στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στην αναγέννηση εμπορικών περιοχών, στην ακόμα καλύτερη τουριστική εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και στην ανάδειξη του πολιτισμού μας.
-Η κατασκευή του Μετρό αποκάλυψε πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και σε όλη τη διάρκεια του έργου δόθηκε προτεραιότητα στη διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη αυτών των θησαυρών με τους σταθμούς να έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που αναδεικνύει τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.
-Οι επιβάτες, οι συμπολίτες μας και οι επισκέπτες, θα έχουν μία μοναδική στον κόσμο εμπειρία, καθώς δεν θα ταξιδεύουν απλώς σε μια γραμμή του μετρό, αλλά θα διασχίζουν ένα κομμάτι της Ιστορίας μας. Στην πραγματικότητα μιλάμε για το μοναδικό Μετρό – μουσείο στην Ευρώπη.
Έμφαση έδωσε ο κ. Τζιτζικώστας μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό, στις επεκτάσεις και ιδιαίτερα στην επέκταση του νέου μέσου στη δυτική Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ως Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού ειδικά για τη δυτική επέκταση του Μετρό ανέλαβε τη δέσμευση να παρακολουθεί στενά την εξέλιξή της: «Η γραμμή του Μετρό που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι μόνο η αρχή. Το 2025 θα συνδεθεί η γραμμή της Καλαμαριάς. Και πρέπει γρήγορα να τρέξουν οι διαδικασίες για την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Και θέλω να διαβεβαιώσω τους συμπολίτες μας ότι η επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη είναι προτεραιότητα μου και την πορεία του έργου θα την παρακολουθώ στενά από τα νέα μου καθήκοντα».
Δήλωσε δε χαρούμενος και συγκινημένος όχι μόνο από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, αλλά κι επειδή «το έργο αυτό, συνδέει δύο πιο προσωπικούς σταθμούς μου, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Κομισιόν».
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρξε ο πιο σταθερός, ο πιο αφοσιωμένος εταίρος σε κάθε φάση αυτού του έργου, χρηματοδοτώντας με πόρους του ΕΣΠΑ την κατασκευή του, πιέζοντας, διεκδικώντας, φτάνοντας μέχρι και στα δικαστήρια, προκειμένου να ξεκολλήσει το έργο. Οφείλουμε όμως να παραδεχτούμε και κάτι ακόμα: Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς Ευρωπαϊκή Ένωση πολύ απλά δεν θα υπήρχε. Γιατί οι πόροι για την κατασκευή του είναι πόροι ευρωπαϊκοί. Το έργο αυτό, εδώ στην Θεσσαλονίκη, στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας, είναι έργο ορόσημο για όλη την Ευρώπη. Η ολοκλήρωση αυτού του πραγματικά σπουδαίου έργου, το οποίο κατασκεύασαν Έλληνες μηχανικοί, δεν αποτελεί νίκη μόνο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, αλλά νίκη για ολόκληρη την Ελλάδα, που απέδειξε ειδικά τα τελευταία χρόνια ότι με αποφασιστική ηγεσία μπορεί να είναι αποτελεσματική, να ξεπερνάει εμπόδια, να δίνει λύσεις και να ολοκληρώνει έργα σύγχρονα, απαιτητικά και φιλόδοξα», συνέχισε.
«Η σημερινή ημέρα είναι η δικαίωση της δουλειάς, της επιμονής και της συνεργασίας. Συγχαρητήρια σε όλες και όλους όσοι εργάστηκαν γι’ αυτό το έργο, το οποίο από σήμερα ανήκει στους Θεσσαλονικείς. Συγχαρητήρια οφείλω και στην Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, χωρίς τη βοήθεια της οποίας σήμερα δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ. Την Υπουργό που εφάρμοσε την ορθή λύση για τον σταθμό Βενιζέλου. Θέλω να συγχαρώ και την ηγεσία, προηγούμενη και σημερινή, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έτρεξε το έργο μαζί με τους αναδόχους για να μπορούμε σήμερα να το παραδώσουμε. Άφησα για το τέλος εσάς κύριε Πρωθυπουργέ: Θέλω να σας συγχαρώ και να σας ευχαριστήσω, όχι μόνο για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, για την οποία ασχοληθήκατε και εργαστήκατε προσωπικά, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο. Γιατί με την παράδοση του Μετρό σήμερα αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το Κράτος. Και το έργο αυτό είναι μόνο η αρχή», συμπλήρωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανοιχτό μέχρι τις 02:00 τα ξημερώματα, λόγω κοσμοσυρροής
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!