Site icon Trenty

Η μεγάλη επιστροφή του κυρίου Ρίπλεϊ

Η μεγάλη επιστροφή του κυρίου Ρίπλεϊ


Το πρώτο πλάνο ανοίγει στη Ρώμη το 1961. Ο Τομ Ρίπλεϊ σέρνει ένα άψυχο σώμα, κατεβαίνοντας μια πλατιά σκάλα. Στο επόμενο καρέ, μεταφερόμαστε έξι μήνες πριν από αυτό το συμβάν. Ο Αντριου Σκοτ («Αγνωστοι μεταξύ μας», «Σέρλοκ», «Fleabag»), ο οποίος υποδύεται τον Ρίπλεϊ, βρίσκεται ξαπλωμένος στον καναπέ ενός διαμερίσματος λίγων τετραγωνικών, σε ένα φτωχό πανδοχείο στο Μανχάταν. Δεν γνωρίζουμε ακόμη πολλά για τον χαρακτήρα και τις προθέσεις του, μόνο το ότι εξαπατά τον κόσμο προσποιούμενος έναν εισπράκτορα οφειλών. Μέχρι που ένας πλούσιος βιομήχανος θα του αναθέσει μια αποστολή στην Ιταλία: να πείσει τον γιο του, Ντίκι Γκρίνλιφ (Τζόνι Φλιν), να επιστρέψει στο Σαν Φρανσίσκο ώστε να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση.

«Ρίπλει»: Σκοτεινή λάμψη, κίνητρα και ρευστή σεξουαλικότητα

Αυτή είναι η εισαγωγή του «Ρίπλεϊ», της νέας μίνι σειράς που άρχισε να προβάλλεται στο Netflix και βασίζεται στα –κορυφαία σε πωλήσεις– αστυνομικά μυθιστορήματα της Πατρίσια Χάισμιθ, η οποία σύστησε τον ήρωά της στο κοινό το 1955 μέσα από τις σελίδες του βιβλίου «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ». Ακολούθησαν άλλα τέσσερα βιβλία, με τους κριτικούς να επαινούν το σαγηνευτικό εγχείρημα της Αμερικανίδας συγγραφέως και τους κινηματογραφικούς παραγωγούς να προσαρμόζουν την ιστορία για τη μεγάλη οθόνη. Τον χειριστικό απατεώνα από τη Νέα Υόρκη ενσάρκωσαν κατά καιρούς οι Αλέν Ντελόν, Ντένις Χόπερ και Τζον Μάλκοβιτς. Ωστόσο, το φιλμ του Αντονι Μινγκέλα από το 1999, με πρωταγωνιστές τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο και Γκουίνεθ Πάλτροου, ήταν αυτό που γνώρισε επιτυχία και αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα από τα πιο κλασικά του σύγχρονου σινεμά.

O Τζόνι Φλιν ως Ντίκι Γκρίνλιφ. 

Μυστήριο και αγωνία

Περίπου 25 χρόνια μετά το πρότζεκτ του Μινγκέλα, το Netflix παρουσιάζει κάτι τελείως διαφορετικό. Μέσα από οκτώ επεισόδια διάρκειας παραπάνω από μισή ώρα το καθένα, ο βραβευμένος με Οσκαρ σεναριογράφος και σκηνοθέτης Στίβεν Ζάιλιαν («Ο Ιρλανδός», «Το κορίτσι με το τατουάζ») δημιουργεί ένα σκοτεινό σύμπαν, με ασπρόμαυρη φωτογραφία και κάδρα που θυμίζουν θρίλερ μιας άλλης εποχής όπως αυτά του Χίτσκοκ. Η έλλειψη της χρωματικής παλέτας και οι λεπτομέρειες στο σκηνικό καταφέρνουν να διαμορφώσουν μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και αγωνίας, μια νουάρ εκδοχή στο έργο που αγαπήθηκε πολύ και μάλιστα από διαφορετικές γενιές.

Από οκτώ επεισόδια αποτελείται η σειρά που δημιούργησε για το Netflix ο βραβευμένος με Οσκαρ σεναριογράφος και σκηνοθέτης Στίβεν Ζάιλιαν.

Ο Σκοτ, ο οποίος προτάθηκε πρόσφατα για Χρυσή Σφαίρα ως αναγνώριση της ερμηνείας του στην ταινία «Αγνωστοι μεταξύ μας», αποδεικνύει το ταλέντο του και στο είδος του τρόμου. Οι εκφράσεις στο πρόσωπό του μαρτυρούν έναν άνθρωπο μελαγχολικό, παρανοϊκό και σε πολλές περιπτώσεις απρόβλεπτο. Εναν αθέατο διώκτη που γνωρίζει καλά ποια θα είναι η επόμενη κίνησή του. Υπάρχουν όμως και φορές που το αμήχανο βλέμμα του πρωταγωνιστή προκαλεί τη συμπάθεια του θεατή. Καθώς εξελίσσεται η ιστορία, οι ερμηνείες των Φλιν και Ντακότα Φάνινγκ (Μαρτζ) όπως και η διάρκεια της σειράς βοηθούν στην επίταση του σασπένς. Και, φυσικά, η σχέση ανάμεσα στους Τομ και Ντίκι, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στη φιλία και στο μίσος.

Aτμοσφαιρική άποψη της Ιταλίας σε σκηνή από τη σειρά. [Stefano Cristiano Montesi/NETFLIX © 2021]

Παρακολουθώντας τον νέο Ρίπλεϊ, δεν μπορεί κανείς παρά να κάνει συγκρίσεις της καινούργιας παραγωγής με αυτήν από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Οι διαφορές είναι αρκετές. Για παράδειγμα, ο Αντριου Σκοτ είναι πιο μεγάλος σε ηλικία από τον Ματ Ντέιμον όταν ανέλαβε τον ρόλο. Εκτός όμως από αυτό το χαρακτηριστικό, το φιλμ του Μινγκέλα είχε μια πιο «ανάλαφρη» και νεανική προσέγγιση σε αντίθεση με τη σειρά του Ζάιλιαν, που είναι σκοτεινή και «βαριά». Αλλά η αισθητική είναι και η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο μεταφορές. Ο «Ρίπλεϊ» σε παραγωγή της δημοφιλούς πλατφόρμας παρουσιάζει μια μοντέρνα θεώρηση του μυθιστορήματος, που συμβαδίζει με τη σημερινή εποχή.

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

Exit mobile version