Είναι χαρά και προνόμιό μας το να δημοσιευουμε τις απολαυστικές ιστορίες του Γιαννη Εφραιμίδη. Γραμμενες σε ενα σοφιστικέ, περιπαικτικό, και ελαφρώς «σνομπ» (απέναντι στους παντογνώστες) ύφος, βαζοντας παντα τη ζωή πανω απο τη μοτοσυκλέτα αλλά έχοντας τη μοτοσυκλετα σαν ένα σημαντικο στοιχείο της ζωής, μας μεταφερουν «μεσα» στην καθε εκδήλωση, αναπαράγοντας με ακριβεια το κλιμα και την ατμοσφαιρα του χωρου. Και για όσους δεν αρκουν οι λεξεις, υπαρχουν οι φωτογραφίες του ίδιου, σαν σφραγίδες του χρόνου πάνω στην κίνηση, αιχμαλωτισμένα στιγμιότυπα χαράς, «διπλοτυπίες» του χτες με το σημερα. Aπολαύστε! Δ.Π.
30ο CLASSIC TROPHY 2024
Kείμενο και φωτογραφιες: Γιαννης Εφραιμίδης
Φέτος το Classic Trophy, 2ήμερο Rally με κλασικές μοτοσυκλέτες, συμπλήρωσε 30 χρόνια στην σειρά και γιορτάστηκε με μια λαμπρή διοργάνωση στην νήσο Τήνο.
Τα 30 χρόνια, από όποια άποψη και να το δει κανείς, είναι ένα τεράστιο χρονικό διάστημα.
Αν σκεφτεί κανείς ότι κάθε 20 χρόνια λογαριάζεται μια γενιά, τότε τα 30 χρόνια λογαριάζονται σχεδόν δυο γενιές δηλαδή στο διάστημα αυτό άνθρωποι γεννήθηκαν, μεγάλωσαν, σπούδασαν, παντρεύτηκαν και έκανα παιδιά, που κι εκείνα μπορεί να μεγάλωσαν τόσο όσο να σκέφτονται να αγοράσουν δικές τους μοτοσυκλέτες.
Η Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας ξεκίνησε το 1990, δηλαδή πριν από 34 χρόνια, όταν μια μικρή παρέα μοτοσυκλετιστών που γούσταραν τις παλιομοδίτικες μοτοσυκλέτες σκέφτηκαν ότι έφτασε η ώρα να στήσουν το δικό τους οργανωμένο σχήμα.
Έτσι χτύπησαν την πόρτα της ΛΕΜΟΤ (που ήταν τότε η μεγάλη Λέσχη της Αθήνας με καταστατικό και ΔΣ και δικό της χώρο και τα πάντα όλα) και ζήτησαν φιλοξενία στο ιστορικό «κάτω διάζωμα του Καλλιρρόης 33», μέχρι να οργανωθούν και να φτιάξουν κάτι δικό τους. Η ΛΕΜΟΤ φυσικά τους υποδέχτηκε με χαρά και από ‘κει ξεκίνησαν όλα.
Η Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας είναι σήμερα μια πολύ σοβαρή Λέσχη με φυσική παρουσία των μελών της στο διώροφο εντευκτήριο στην Πλατεία Αγίων Ασωμάτων στο Μοναστηράκι, με πάνω από 15 Εθνικές και Διεθνείς δραστηριότητες οι οποίες γεμίζουν ένα βαρύ ετήσιο πρόγραμμα, που ανακοινώνεται στην αρχή της χρονιάς ώστε καθένας να κάνει τον προγραμματισμό του.
Το 3ήμερο Classic Endurance, το 2ήμερο Classic Trophy, το Veteran Parade, το 5 σε 1, το Αττικό Ράλλυ, το BMW Ράλλυ, τα Classic Track Days, οι Στατικές Εκθέσεις, οι Melodic Pipes, οι Μουσικές Βραδιές, οι Αιμοδοσίες κλπ. είναι στο πρόγραμμά της όλα αυτά τα χρόνια και για πολλά μέλη αποτελούν προτεραιότητα στην διασκέδαση τους.
Το Classic Trophy ήταν μια ιδέα του μακαρίτη του Μιχάλη Σταγκωνάκη ο οποίος ονειρευόταν «έναν σκληρό αγώνα με κλασσικές μοτοσυκλέτες για σκληρούς μοτοσυκλετιστές», έναν αγώνα που θα ξεκινούσε χαράματα και θα τερμάτιζε την νύχτα της επόμενης μέρας, έναν αγώνα που θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 1000 χλμ., όλο επαρχιακό δίκτυο και επιπλέον επιλεγμένα δύσβατα κομμάτια όπου υπήρχαν.
Ο Μιχάλης Σταγκωνάκης, για τους νεότερους φίλους της σελίδας, θεωρείται ο πατέρας της Κλασσικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, της Κλασσικής με την έννοια που την ξέρουμε σήμερα, διότι άλλη η σημερινή της έννοια, και άλλη η έννοια της κλασσικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα των περασμενων δεκαετίών.
Το 2ήμερο Classic Trophy διοργανώνεται ανελλιπώς τα 30 τελευταία χρόνια, και το φετινό διοργανώθηκε πριν λίγες μέρες στο νησί της Τήνου. Και, όχι, δεν πήγαμε να ανάψουμε κερί στην Παναγία, πήγαμε να κάνουμε όμορφα χιλιόμετρα σε ένα πανέμορφο νησί που τέτοια εποχή είναι και καταπράσινο, έχει καλό οδικό δίκτυο, ευγενικούς ανθρώπους, καλό φαγητό και ακόμα σχετικά λογικές τιμές, (και λέω σχετικά γιατί και εκεί οι τιμές είναι πλέον τιμές Αθήνας ενώ στα «πρώτα» νησιά ως γνωστόν έχουν εντελώς ξεφύγει).
Το Classic Trophy είναι ένα Regularity Rally, το οποίο σημαίνει ότι είναι ένας αγώνας ακριβείας και όχι ταχύτητας. Δεν πάμε αργά, αντίθετα, ορισμένες φορές βάσει του ζητούμενου χρόνου χρειάζεται να οδηγήσουμε σβέλτα, στα όρια του ΚΟΚ πάντα, αλλά ο κύριος στόχος είναι να ολοκληρώσουμε μια συγκεκριμένη (άγνωστη) διαδρομή σε συγκεκριμένο χρόνο με χρήση road book που παραλαμβάνουμε στην αφετηρία, μια διαδρομή που έχει απλές και χρονομετρημένες ειδικές, πονηρά σημεία κλπ.
Εννοείται ότι το Rally κάθε χρόνο διοργανώνεται σε διαφορετικό τόπο, και φέτος είπαμε να το κάνουμε στην Τήνο με λιγότερα χιλιόμετρα, άρα και λιγότερο κουραστικό, δίνοντας έμφαση στο επετειακό της υπόθεσης παρά στο αγωνιστικό, όπως π.χ. την τιμητική βραδιά αφιερωμένη σε όσους συμμετείχαν στο 1ο Classic Trophy του 1994 αλλά και σε όσους για κάποια χρόνια συμμετείχαν τακτικά αλλά τώρα κατεβάζουν μανιβέλες κάπου αλλού, εκεί που όλοι, καθένας με την σειρά του, θα καταλήξουμε.
Για να συμμετάσχει κάποιος σε αυτού του είδους τις εκδηλώσεις απαιτείται να έχει μια μοτοσυκλέτα ηλικίας 30 χρόνων τουλάχιστον, η οποία να έχει FIVA Card δηλαδή η αυθεντικότητά της να πιστοποιείται μέσω των διαδικασιών της FIVA (που αναλαμβάνει η Λέσχη), και φυσικά να έχει στοιχεία νομιμης κυκλοφορίας και ασφαλιστική κάλυψη σε ισχύ.
Φέτος συμμετείχαν 50 κλασσικές μοτοσυκλέτες, όλες φυσικά άριστες τόσο σε λειτουργία όσο και σε εμφάνιση, κάποιες δε από αυτές σπάνιες ή ακόμα και πολύ σπάνιες τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους απόλαυσαν σε πραγματικές συνθήκες «εποχής», σε νησιωτικό οδικό δίκτυο με αραιή κίνηση, όπως είναι τα νησιά μας σε περίοδο που δεν έχουν ακόμα γεμίσει με τουρίστες.
Βέβαια υπάρχουν στην Ελλάδα πολλές ακόμα κλασσικές μοτοσυκλέτες σε πολύ καλή κατάσταση, ειδικά των δεκαετιών ‘70 και ‘80 που δεν εμφανίζονται στις εκδηλώσεις της Λέσχης Φίλων Κλασσικών για πολλούς λόγους, αλλά προσωπικά έχω πάψει να ασχολούμαι αναλύοντας και προσπαθώντας να καταλάβω τα θέλω η τα πιστεύω του καθενός.
Η Λέσχη είναι αφενός παρούσα σε όλες τις μεγάλες Στατικές Εκθέσεις παρουσιάζοντας την δουλειά των μελών της, και αφ’ετέρου σε όλες τις μεγάλες «αγωνιστικές» εκδηλώσεις, πιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο ότι είναι ένας πυρήνας γνώσης, δημιουργίας και κεφιού με κέντρο την κλασσική μοτοσυκλέτα.
Αν κάποιος νομίζει ότι τα παραπάνω δεν τον εκφράζουν και ότι περνάει καλύτερα μόνος του απλά χαϊδεύοντας την μοτοσυκλέτα του (στημένη στο κεντρικό stand), ή μοστράροντάς την σε τοπικές καφετέριες ή κάνοντας μοναχικές βολτίτσες (όσες Κυριακές έχει λιακάδα), ας συνεχίσει να το κάνει.
Εμείς οι “βλαμμένοι” τις φτιάχνουμε από την αρχή, τις βγάζουμε στους δρόμους, τις απολαμβάνουμε και ξανανιώνουμε μαζί τους. Οσοι πιστοί προσέλθετε.
Κλείνοντας, και αντί για το συνηθισμένο μπλα μπλα με το που ακριβώς πήγαμε, τι είδαμε, τι φάγαμε κλπ. επισυνάπτω, προσπαθώντας να μεταφέρω το κλίμα, μια καλή σειρά από φωτογραφίες της Εκδήλωσης.
Ραντεβού στο επόμενο επετειακό, στα 40 χρόνια του Classic Trophy, το 2034.
* Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία θα αναρτηθούν στην σελίδα www.classicbike.gr και οι απονομές θα γίνουν στην Λέσχη σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί.
Γιάννης Εφραιμίδης.
Μάϊος 2024
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (Γ. ΕΦΡΑΙΜΙΔΗΣ)
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!