Άλλη μία κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία που πάτησε πόδι στην ελληνική αγορά είναι η Seres, με portfolio αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και εμπορική διάθεση από την εταιρεία Σπανός Α.Ε. Μια σχετικά άγνωστη εταιρεία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, που τουλάχιστον εγχωρίως υποστηρίζεται εμπορικά από μια εγνωσμένης αξίας εταιρεία για τις καλές της υπηρεσίες μετά την πώληση.
Η Seres προέρχεται από τα σπλάχνα της κινέζικης SF Motors και ξεκίνησε το 2016 στην Καλιφόρνια με την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή τη στιγμή διατηρεί επτά κέντρα έρευνας και εξέλιξης σε τρεις χώρες (ΗΠΑ, Κίνα και Γερμανία), ενώ αναμένεται σύντομα και η επέκτασή της στην Ιαπωνία.
Μάλιστα, συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, ενώ στον παραγωγικό τομέα λειτουργεί πέντε πλήρως αυτοματοποιημένες μονάδες κατασκευής οχημάτων στην Κίνα και μία στην Ταϊλάνδη.
Ηλεκτρικό 4κίνητο SUV
Και κάπως έτσι βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του μεσαίου ηλεκτρικού SUV της εταιρείας με τετρακίνηση και 584 ίππους, που είναι και η μόνη έκδοση που εισάγεται αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά.
Με μοναδικά φώτα ημέρας σε σχήμα ανάποδου Σ και πολύ δυνατά κεντρικά LED σε φωτεινότητα και δέσμη. Με χωνευτές αναπτυσσόμενες χειρολαβές, keyless είσοδο και ενεργοποίηση του αυτοκινήτου, αλλά και ένα πολύ καλό ψηφιακό περιβάλλον στην εμπειρία χρήσης.
Η τελευταία με έβγαλε λίγο από τα νερά μου, καθώς χρειάστηκα κάμποσα λεπτά για να βρω που ήταν το alarm, πώς έμπαινε το Neutral στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και πώς άνοιγε η τάπα φόρτισης. Μάλλον άργησα κάπως να αντιληφθώ ότι η λειτουργικότητα του οικοσυστήματος Seres είναι copy paste από Tesla.
Εκ πρώτης, το Seres 5 είναι από εκείνα τα SUV τα πιο coupe style, με ρέουσες απαλές γραμμές, όπως αντίστοιχα μοντέλα της Mazda και Infiniti. Θα έλεγε κανείς μια αμιγώς ασιατική προσέγγιση στον σχεδιασμό που ως εικόνα βγάζει και ολίγον από premium sportivness.
Από την άλλη, στη μεζούρα έχουμε ένα μεσαίο SUV με αμάξωμα μήκους λίγο πιο πάνω από τα 4,7 μ., που στέκεται πάνω σε μεταξόνιο 2,87 μ. Αυτό από μόνο του θέτει τις βάσεις για μια ευρύχωρη καμπίνα που είναι για τους επιβάτες, όμως με περιορισμό για το κυρίως πορτμπαγκάζ των 367 λίτρων, διότι υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος κάτω από το καπό της τάξεως των 67 λίτρων.
Seres ή Σέρρες;
Πίσω από το τιμόνι, σε μια μικρή περιπλάνηση φυσική και πνευματική, μου ερχόταν συνεχώς στο μυαλό το λογοπαίγνιο του Seres με τις δικές μας Σέρρες. Και δεν ήμουν μόνο εγώ χαμογελαστός στις σκέψεις μου. Όσοι ρωτούσαν πληροφορίες για το μοντέλο το ίδιο περιπαικτικά μου ανέφεραν για την ονομασία. Τι να κάνουμε τώρα.
Μιας και έπιασα το τιμόνι, είπα να συνεχίσω με μία φόρτιση για μια βόλτα μέχρι τον Παρνασσό και να γυρίσω το βραδάκι. Με γεμάτη την μπαταρία των 80 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες πανέτοιμους να ενεργοποιήσουν 585 ηλεκτρικούς ίππους, η αυτονομία έδειχνε 433 χλμ.
Στην πράξη βγήκαν περί τα 350 χλμ. εμβέλειας σε αυτό το ταξίδι – κυρίως στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα στα 120 χλμ./ώρα. Φυσικά και φορτίσαμε για να είμαστε σίγουροι. Η διαχείριση ενέργειας στο Seres 5 μάλλον χρειάζεται έναν καλύτερο αλγόριθμο.
Από ισχύ… άλλο τίποτα
H ισχύς φαντάζει υπερβολική για ένα τέτοιο μοντέλο. Μια χαρά θα τα έβγαζαν δύο μικρότερα μοτέρ με 200 ίππους λιγότερους και σε επιδόσεις και σε κατανάλωση ενέργειας. Ενδιαφέρουσα πρόταση θα ήταν εκείνη της 2κίνητης έκδοσης με τους 295 ίππους, που έχει την ίδια μπαταρία και θεωρητική αυτονομία κοντά στα 500 χλμ./φόρτιση.
Το Seres 5 πατά σε τροχούς 20 ιντσών και στο ταξίδι είναι ένα άνετο αυτοκίνητο. Ωστόσο, στις χαμηλές ταχύτητες και σε κακό οδόστρωμα υπάρχει έντονη επαναφορά από τις αναρτήσεις, μια συνθήκη που μεταφέρεται και στους επιβάτες.
Από την άλλη, το πολύ θετικό είναι η αυτή η εμπειρία χρήσης που σου προσφέρει. Το Seres 5 απαιτεί τις λιγότερες δυνατές ενέργειες από τον χρήστη για να μπει, να συνδεθεί και να ξεκινήσει. Δεν έχει κουμπί εκκίνησης – αναγνωρίζει το κλειδί, συνδέεται γρήγορα και ασύρματα με το προφίλ του smartphone και υποστηρίζει φωνητικές εντολές.
Και ενόσω βρίσκεσαι σε κατάσταση ξεκίνα-σταμάτα στην πόλη, βάζεις το μασάζ στα καθίσματα και απολαμβάνεις τον ανοιξιάτικο –πλέον– ουρανό από τη φοβερή γυάλινη και πανοραμική οροφή. Με καλές μουσικές από τις λίστες του κινητού σου.
Seres 5 AWD EV
Κινητήρας: 2 Ηλεκτροκινητήρες
Κιβώτιο: Αυτόματο
Μπαταρία: 80 kWh
Κίνηση: AWD
Συνδυαστική Ισχύς: 585 PS
Συνδυαστική Ροπή: 940 Nm
0-100 km/h: 4,2 sec
Tελική ταχύτητα: 200 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 17,3 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 21,4 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,710 mm x 1.930 mm x 1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.875 mm
Βάρος: 2.360 kg
Χώρος αποσκευών: 367+67 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 66.500 ευρώ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!