Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δοκιμάζουμε Το Νέο Ηλεκτρικό Fiat 500e 3+1

Δοκιμάζουμε Το Νέο Ηλεκτρικό Fiat 500e 3+1


Το μόνο σίγουρο για τους Ιταλούς είναι ότι ξέρουν να σχεδιάζουν αυτοκίνητα.Έχουν πάθος όταν δημιουργούν και καταφέρνουν ακόμη και ένα αυτοκίνητο πόλης να το κάνουν αξιολάτρευτο. Αυτή την πετυχημένη συνταγή ακολουθήσε και τώρα η Fiat η οποία παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό 500αράκι το οποίο όχι μόνο κρατάει όλα τα χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεων αλλά έγινε μεγαλύτερο και πιο όμορφο.

Το 500e που μοιάζει να έχει πάρει…αναβολικά σε σχέση με τα απλά 500αράκια «φωνάζει» από μακρυά ότι είναι 500e αλλά όχι απλό 500.«Πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα που κατασκευάστηκε ειδικά για ηλεκτρικό μοντέλο.

Μπροστά στην μάσκα δεσπόζει το έμβλημα 500,με την γραμμή του καπό να μοιάζει ότι διαπερνά τα στρογγυλά φώτα, τα οποία ουσιαστικά είναι κυκλικά στεφάνια με τεχνολογία led. Παρόμοια φωτιστικά σώματα τύπου δακτυλιδιών led συναντάμε και στον προφυλακτήρα ενώ η εισαγωγή αέρα στο κάτω μέροις μοιάζει να σου…χαμογελάει.

Η σιλουέτα όπως είπαμε παραμένει η ίδια με την ιδιαίτερη σχεδίαση στα πίσω παράθυρα, με απλές καθαρές γραμμές να διατρέχουν το αμάξωμα και τα «φουσκωμένα» φτερά να δίνουν μια σπορ νότα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι όχι μόνο πιο μοντέρνα αλλά και μεγαλύτερα από αυτά των συμβατικών εκδόσεων. Αυτό το «φούσκωμα» που περιγράψαμε δεν είναι μόνο οπτικό αλλά ανταποκρίνεται και στιος διαστάσεις οι οποίες είναι μεγαλύτερες.

Το «πρόβλημα» όσον αφορά τα τρίθυρα αμαξώματα εντοπίζεται στην πρόσβαση στο εσωτερικό για τους πίσω επιβάτες. Εδώ τη λύση δίνει το 500 3+1, το οποίο διαθέτει μια επιπλέον πόρτα, χωρίς να χάνεται όμως η αυθεντικότητα του.

Οι σχεδιαστές του Centro Stile βρήκαν  μια έξυπνη λύση που δεν θα άλλαζε τις διαστάσεις σε σχέση με τις εκδόσεις cabrio και hatchback. Έτσι τοποθέτησαν μια  μικρή τρίτη πόρτα από την πλευρά του συνοδηγού. Όπως το πρώτο 500 του 1957, του οποίου οι πόρτες άνοιγαν με αντίθετη φορά (προς τα πίσω), η επιστροφή του μοντέλου στις ρίζες του δημιούργησε μια όμορφη σύνδεση μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος.

Η τρίτη «μικρή πόρτα» ανοίγει με αντίθετη φορά και λόγω της απουσίας της μεσαίας κολόνας επιτρέποντας  την ευκολότερη είσοδο στο πίσω κάθισμα, αλλά και την ευκολότερη τοποθέτηση πραγμάτων όπως για παράδειγμα το παιδικό κάθισμα. Με το κλείσιμο της πόρτας δεν υπάρχει διαφορά οπτική σε σχέση με τα υπόλοιπα 500.

Παραμένει το  ίδιο στιλ, το ίδιο μέγεθος και με μια αύξηση του βάρους μόλις κατά 30 κιλά η οποία όμως αφήνει ανεπηρέαστη την οδική συμπεριφορά αλλά και την κατανάλωση ενέργειας. Αν αναρρωτιέστε τιο γίνεται με την ασφάλεια η «μικρή τρίτη πόρτα» μπορεί να ανοίξει μόνο όταν έχει ήδη ανοίξει η μπροστινή  πόρτα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι πίσω επιβάτες δεν θα την ανοίξουν κατά λάθος.

Η αφαίρεση δομικών μερών και η πρόσθεση της επιπλέον πόρτας σημαίνει ταυτόχρονα και την ενίσχυση καίρων σημείων  για την διατήρηση της ακαμψίας του  αμαξώματος. Οι ενισχύσεις πρόσθεσαν μόλις 30 κιλά στο συνολικό του βάρος που φτάνει τα 1.395 κιλά ενώ σε σχέση με την ανοιχτή έκδοση είναι 10 κιλά ελαφρύτερο Οι Ιταλοί μαέστροι της σχεδίασης έκαναν εξαιρετική δουλειά και στο εσωτερικό.

Μοντέρνες γραμμές στο ποιοτικό ταμπλό που έχει χρώμα ίδιο με αυτό του αμαξώματος.Υπάρχουν  πολλά ρετρό στοιχεία.  To Fiat 500e έχει και οικολογική συνείδηση κάτι που φαίνεται και από την χρήση Seaqual από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο  συλλέχθηκε από την θάλασσα στην επένδυση των καθισμάτων.Η ποιότητα είναι εντυπωσιακή καθώς τόσο η  εμφάνιση όσο και η αφή τους παραπέμπουν σε κανονικά υφάσματα.

Ως ηλεκτρικό μοντέλο το Fiat 500e 3+1 διαθέτει υψηλή τεχνολογία .Υπάρχουν δυο οθόνες. Η μια είναι ο πίνακας οργάνων και έχει διαστάσεις 7 ιντσών με πληθώρα πληροφοριών και ρυθμίσεων, ενώ σε αυτόν μεφανίζεται μέχρι και ο χάρτης του πλοηγο.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι διαστάσεων 10,25 ιντσών και ουσιαστικά  αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect 5ης γενιάς με Bluetooth, WiFi και φωνητικές εντολές. Το μενού θυμίζει smartphone υπάρχει  συνδεσιμότητα με  Apple CarPlay και  Android Auto και συμβατότητα με προηγμένα δίκτυα 5G Υπάρχει ακόμη ασύρματη φόρτιση κινητού.Επιπλέον  το φίλτρο του συστήματος κλιματισμού έχει δεχτεί επεξεργασία με βιοκτόνα ουσία υψηλής αποτελεσματικότητας 

Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης δίνεται η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 χάρη στην ομπρέλλα  ηλεκτρονικών συστημάτων  ασφάλειας. Μιλάμε για ένα εντυπωσιακό πακέτο που περιλαμβάνει: Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας,σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας,σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας

Υπάρχει ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές κίνησης, σύστημα υποβοήθησης ,σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων,αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα κλήσης  έκτακτης ανάγκης και ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Η εργονομία είναι αναβαθμισμένη καθώς για διευκόλυνση έχουν τοποθετηθεί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και κουμπιά για το αυτόματο κιβώτιο. Στο κεντρικό τούνελ εκτός από το ηλεκτρικό χειρόφρενο συναντάμε και  τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης. 

Όσον αφορά την πρακτικότητα υπάρχουν θήκες  για μικροαντικείιμενα και  αναδιπλούμενη ποτηροθήκη. ενώ έχει τοποθετηθεί στην αιωρούμενη κονσόλα μια ροδέλα για την ένταση του ηχοσυστήματος  

Πρωτόγνωρη επιλογή  είναι το κουμπί που ανοίγει ηλεκτρικά τις πόρτες αν και πιο χαμηλά υπάρχει η κανονική χειρολαβή.Αυτή την επιλογή την συναντάμε σε αυτοκίνητα πολυτελούς κατηγορίας.

Οι χώροι επιβατών παραμένουν οι ίδιοι  σε σχέση με το 3θυρο,με το πορτμπαγκάζ τνα έχει διαθέσιμα μόλις 185 λίτρα τιμή η οποία μπορεί να αυξηθεί στα 550 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. αρκετή για τα ψώνια της εβδομάδας.

Κάτω από το καπό υπάρχει ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 118 ίππους με την ροπή των 220 Nm να εμφανίζεται σχεδόαν από το….μηδέν. Η  ενέργεια αντλείται  από μπαταρία 42 KWh.  Μας άρεσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν υπήρχε μοχλός ταχυτήτων αλλά στην θέση του τοποθετήθηκε μια σειρά από μαύρα γυαλιστερά μπουτόν με τις επιλογές Parking, Reverse, Neutral και  Drive, 

Υπήρχαν στην διάθεση μας 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: το Normal για  επιτάχυνση, το Range και το Sherpa, με τα δυο τελευταία να ενεργοποιούνται με το δεξί πεντάλ. Όταν αφήσεις  το πεντάλ του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας  φρενάρει το 500e και η ενέργεια η οποία ανακτάται αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Το Sherpa επιλέγει τη καλύτερη  διαδρομή, με βάση την ενέργεια της μπαταρίας, για να φτάσετε στον προορισμό σας δίχως να έχετε άγχος για την αυτονομία. 

Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 9 δευτερόλεπτα  Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Στο πάτημα του γκαζιού βλέπεις ότι έχεις δύναμη από χαμηλά, αναπτύσσει ταχύτητα άμεσα με αποτέλεσμα  να κινηθείσαι  σβέλτα κυρίως όμως μέσα στην πόλη όπου είναι και το δυνατό του σημείο.

Τις ημέρες που είχαμε στα χέρια μας  το 500e 3+1 επιλέξαμε κυρίως τα πρόγραμμα Normal και Range .Στην επιλογή  Range η οδήγηση γίνεται  με ένα πεντάλ που  όταν το αφήνετε υπάρχει επιβράδυνση και φυσικά ανάκτηση ενέργειας.

Το μποτιλιάρισμα στην πόλη και το σταμάτα-ξεκίνα δίνει την μεγαλύτερη τιμή ηλεκτρικής αυτονομίας  η οποία ξεπερνά με άνεση τα 250 χλμ εως και 300 χλμ.με μία πλήρη φόρτιση.

Mε οδήγηση one pedal, Η μέση κατανάλωση μέσα στην πόλη κυμάνθηκε στις11,5 kWh/100 χλμ. εώς και 14,6 kWh/100 χλμ.

Στον δρόμο τώρα . Το τιμόνι «κόβει» πολύ με τον κύκλο στροφής να είναι 9,7 μέτρα. Αυτό κάνει την οδήγηση του 500e 3+1 «παιχνιδάκι» μέσα στην πόλη ενώ το ελαφρύ τιμόνι βοηθάει στους ελιγμούς. Βγήκαμε και στον αυτοκινητόδρομο όπου η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα Το Fiat  500e 3+1 παρουσιάζει σταθερότητα που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η  σφιχτή ανάρτηση μειώνει τις κλίσεις στις στροφές απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου προσφέροντας άνεση στους επιβάτες. Για την άμεση ακινητοποίσηση του αυτοκινήτου υπάρχει σύστημα πέδησης με δίσκους 281 mm μπροστά  και ταμπούρα πίσω.Μιλήσαμε πριν από λίγο για ιδανική κίνηση μέσα στην πόλη. Αυτή είναι μια πραγματικότητα καθώς το 500e βάζει σε απόλυτη προτεραιότητα την ευκολία στη χρήση γεγονός που επιτρέπει και στον άπειρο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα να το οδηγήσει με ευκολία.

Πάμε τώρα στον τομέα της φόρτισης. Με ταχυφόρτιση 85 kW μέσα σε μόλις 5 λεπτά έχετε αυτονομία 50 χιλιόμετρα ενώ για την φόρτιση από το 0 στο 80% χρειάζεστε 35 λεπτά.Αν το φορτίσετε σε μια απλή οικιακή πρίζα χρειάζεσετε για την πλήρη φόρτιση σχεδόν 5 ώρες .Μέσω Wallbox 11 kWh το 500e 3+1 φορτίζει πλήρως σε περίπου 4 ώρες, καθώς διαθέτει ισχυρό ενσωματωμένο φορτιστή αντίστοιχης ισχύος.

Πάντως η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα σπίτι και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς την υπερφόρτωση στο δίκτυο του σπιτιού.
Το Fiat 500e 3+1 είναι πραγματικά μοναδικό. Είναι πρακτικό, φινετσάτο, πλούσιο σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας διαχρονικό στην σχεδίαση και προσφέρεται με εγγύηση εργηοστασιακή για την μπαταρία 8 ετών ή 160.000 χλμ. έχοντας επιπλέον δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας 5 ετών. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 36.600 ευρώ – 8000 ευρώ του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά . Συνολικά η τιμή είναι στα 28600 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Τηλεφωνική συνομιλία είχαν ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν και ο τούρκος ομόλογός του Ταγίπ Ερντογάν. Συζήτησαν θέματα διμερούς συνεργασίας στο εμπόριο και την...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ο Μακέντα μετά το τραγικό λάθος του Μιχαηλίδη άνοιξε στο 50′ το σκορ για τον Αστέρα – Στο 68′ ο Ντεσπόντοφ το 1-1 και στο 86′...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από την ανταλλακτική οικονομία, όπου οι άνθρωποι έδιναν τα αγαθά που τους περίσσευαν για να πάρουν αυτά που τους έλειπαν, μέχρι την αγοραπωλησία με...

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι Βρετανοί κατάσκοποι θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τις ρωσικές κυβερνοεπιθέσεις με ένα νέο εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης (AI), ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός για την εθνική...