Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΕΛΛΑΔΑ

Διδάκτορες καταγγέλλουν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο για αυθαιρεσίες και παρατυπίες

Διδάκτορες καταγγέλλουν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο για αυθαιρεσίες και παρατυπίες


Για αυθαιρεσίες και παρατυπίες, όσον αφορά την πλήρωση μιας θέσης Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), κατηγορούν το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου έξι καθηγητές που έλαβαν μέρος στη διαδικασία και σύμφωνα με τα λεγόμενά του, αντιλήφθηκαν πως δεν τηρήθηκαν τα όσα προβλέπονται από τον Νόμο.

Με επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκο Πιερρακάκη, την οποία υπογράφουν, οι εν λόγω διδάκτορες εξηγούν τις παρατυπίες που σημειώθηκαν και πώς υπήρξαν «ενέργειες που δεν συνάδουν µε τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ακαδημαϊκής δεοντολογίας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολουθεί η επιστολή που απέστειλαν στη «Ζούγκλα» οι έξι μουσικολόγοι:

«Οι υποψήφιοι που αποκλείστηκαν από τη διαδικασία πλήρωσης της θέσης Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) µε γνωστικό αντικείμενο «Μουσικολογία µε έμφαση στην Ιστορία της Μουσικής» στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, καταγγέλλουμε σοβαρές παρατυπίες και αυθαιρεσίες που διαπράχθηκαν σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.

Οι ενέργειες αυτές δεν συνάδουν µε τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ακαδημαϊκής δεοντολογίας που θα έπρεπε να διέπουν τις εκλογές µελών ΔΕΠ.

Συγκεκριμένα, όσον αναφορά στην προκήρυξη υπ’ αριθ. Δ.Δ1.2/751/24-2-2023, ΦΕΚ 2067Γ/16-8-2023) ακολουθήθηκαν παράνοµες, παράτυπες, και αυθαίρετες τακτικές. Η πρώτη ένδειξη αδιαφάνειας εντοπίζεται στην ίδια την προκήρυξη της θέσης. Στην περιγραφή του γνωστικού αντικειµένου που ορίζεται ως «Μουσικολογία µε έµφαση στην Ιστορία της Μουσικής» δεν υπήρχε καµία συγκεκριµένη αναφορά στην ιστορική µεθοδολογία και τη µουσικολογική έρευνα, που είναι θεµελιώδεις για την Ιστορία της Μουσικής. Αντίθετα, η προκήρυξη εστίαζε επιµελώς στη συγχρονική και πολυµεσική διάσταση της µουσικής και της αλληλεπίδρασης µε τα ψηφιακά µέσα δικτύωσης, το διαδίκτυο, τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις κινητές εφαρµογές, και τη συνδιαµόρφωση της µαζικής κουλτούρας, µέσα σε διάφορα πολιτισµικά περιβάλλοντα (συγχρονικά και διαχρονικά). Αυτό αποτελεί σοβαρή απόκλιση από το αντικείµενο που προσδιορίστηκε και αλλοιώνει το πεδίο της θέσης, προκαλώντας σύγχυση ως προς το τι πραγματικά ζητείται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις 15 Νοεμβρίου 2023 συγκροτήθηκε ένα εκλεκτορικό σώμα (από εσωτερικά και εξωτερικά µέλη), στο οποίο ωστόσο κανένα µέλος δεν είχε ως γνωστικό αντικείµενο την Ιστορική ή/και Συστηµατική Μουσικολογία. Η συγκρότησή του δηµοσιοποιήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2024 στο σύστηµα ΑΠΕΛΛΑ. Αυτό αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των νόµων που διέπουν τις διαδικασίες εκλογής µελών ΔΕΠ, καθώς η επιτροπή πρέπει να αποτελείται από επιστήµονες εξειδικευµένους στο αντικείµενο της προκήρυξης. Οι παραπάνω δύο σοβαρές παρατυπίες, καταγγέλθηκαν µε υπόµνηµα από τους προέδρους τριών Πανεπιστηµιακών Μουσικών Τµηµάτων της χώρας, ήτοι, Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κα. Μαρία Αλεξάνδρου, Ιωαννίνων κ. Αθανάσιο Τρικούπη, Αθηνών κα. Αναστασία Γεωργάκη και από την πρόεδρο της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας και Οµότιµη Καθηγήτρια του Τµήµατος Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ, κα. Εύη Νίκα–Σαµψών, προς τον τότε Γενικό Γραµµατέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, κ. Οδυσσέα Ζώρα, καθώς και στον πρύτανη του Ιονίου Πανεπιστηµίου, κ. Ανδρέα Φλώρο, καθηγητή του Τµήµατος Τεχνών Ήχου και Εικόνας.

Ωστόσο, παρά τις παραπάνω καταγγελίες, εξίσου προβληµατική ήταν η σύνθεση της τριµελούς εισηγητικής επιτροπής, η οποία ανέλαβε να προετοιµάσει την εισηγητική έκθεση για την αξιολόγηση των υποψηφίων. Το γνωστικό αντικείµενο των µελών της εισηγητικής επιτροπής που ανέλαβαν να συντάξουν την εισηγητική έκθεση ήταν παντελώς ασύµβατο προς την προκηρυχθείσα θέση. Η αναρµοδιότητα αυτή είναι καίρια, καθώς οι αξιολογήσεις των υποψηφίων έγιναν από άτοµα που δεν είχαν τα ακαδηµαϊκά προσόντα να κρίνουν το αντικείµενο και να τοποθετηθούν επιστηµονικά σε αυτό. Οι αποφάσεις που λήφθηκαν δεν αντανακλούν την ακαδηµαϊκή πραγµατικότητα του γνωστικού αντικειµένου, οδηγώντας σε επιλογές που δεν µπορούν να σταθούν επιστηµονικά. Κανένα από τα µέλη της επιτροπής αυτής δεν διέθετε ακαδηµαϊκό υπόβαθρο στη Μουσικολογία ή την Ιστορία της Μουσικής, και έτσι οι εκτιµήσεις τους βασίστηκαν σε υποκειµενικές και αυθαίρετες εκτιµήσεις. Η έλλειψη αυτής της ειδίκευσης οδήγησε σε σκόπιµες παραλείψεις και παραποιήσεις των ακαδηµαϊκών προσόντων των υποψηφίων, προκειµένου να δικαιολογηθεί η προώθηση συγκεκριμένου υποψηφίου.

Επιπρόσθετα, µε µεγάλη καθυστέρηση (τριών µηνών) που θα έπρεπε να οδηγήσει ουσιαστικά στην ακύρωση της όλης διαδικασίας, συντάχθηκε και η εισηγητική έκθεση της τριµελούς επιτροπής, η οποία βρίθει παρατυπιών, παραποιήσεων δεδοµένων, ελλείψεων και αυθαιρεσιών, προκειµένου να προταθεί ο υποψήφιος της επιλογής τους, ο οποίος ευθύς αµέσως θα έπρεπε να αποκλειστεί από τη διαδικασία, καθώς:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

  1. Δεν διαθέτει την απαραίτητη προϋπηρεσία των τριών (3) ετών που ορίζει ο νόµος, αλλά µόλις την µισή αυτής, δηλ. 1,5 έτος και ούτε έρευνα σε συναφές αντικείµενο που αποτελεί όρο για διορισµό σε περίπτωση που ο υποψήφιος δε διαθέτει την απαραίτητη προϋπηρεσία.
  2. Δεν διαθέτει καµία συνάφεια µε το αντικείµενο της θέσης, καθώς διαθέτει πτυχίο Νοµικής και διδακτορικό στη Θεατρολογία.
  3. Σε καµία από τις δηµοσιεύσεις του δεν γίνεται αναφορά ούτε στη µουσική, ούτε στη µουσικολογία, αλλά ούτε και στα ψηφιακά µέσα (όπως αναφέρονται στο περιεχόµενο του γνωστικού αντικειµένου της προκήρυξης).
  4. Τέλος, όλως παραδόξως, ο ίδιος έχει δηλώσει σε µια δηµοσίευσή του, ότι δεν έχει καµία σχέση µε την επιστήµη της µουσικολογίας.

Παρόλα αυτά, η τριµελής εισηγητική επιτροπή συνέταξε την έκθεσή της αγνοώντας όλα τα παραπάνω και προχώρησε στην πρότασή του ως τον καταλληλότερο υποψήφιο. Αυτή η επιλογή αποτελεί κατάφωρη παράβαση των κανόνων που διέπουν την ακαδηµαϊκή αξιολόγηση, καθώς το γνωστικό αντικείµενο της θέσης απαιτούσε εξειδικευµένες γνώσεις και έρευνα στο πεδίο της µουσικολογίας. Η παράκαµψη κάθε προαπαιτούµενου είναι ακόµη µια σαφής ένδειξη ότι η διαδικασία λειτούργησε µε στόχο την ευνοϊκή µεταχείριση συγκεκριµένων υποψηφίων, εις βάρος της νοµιµότητας και της ακαδηµαϊκής αξιοπιστίας. Η αυθαίρετη αυτή επιλογή υποψηφίου έγινε εις βάρος έξι άλλων υποψηφίων, οι οποίοι όχι µόνο διέθεταν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα, αλλά είχαν και σηµαντικό έργο και ερευνητική συνάφεια µε το αντικείµενο της µουσικολογίας. Οι µουσικολόγοι αυτοί, µε αξιόλογο ακαδηµαϊκό υπόβαθρο, αποκλείστηκαν χωρίς σαφή αιτιολογία και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα αντικειµενικά προσόντα τους. Η απόφαση της ενδεκαµελούς επιτροπής στερείται κάθε λογικής και στηρίζεται σε αβάσιµες εκτιµήσεις που δεν σχετίζονται µε τα ακαδηµαϊκά δεδοµένα.

Χωρίς κανένα όνειδος, στο ίδιο ακριβώς πνεύµα µε την τριµελή επιτροπή, συντάχθηκε και η απόφαση της 11µελούς επιτροπής, η οποία τελικά επέλεξε τον µόνο υποψήφιο που δεν διαθέτει την απαιτούµενη από το νόµο προϋπηρεσία καθώς και καµία απολύτως ερευνητική συνάφεια µε το αντικείµενο της Μουσικολογίας. Επιπλέον ο εκλεγείς, δεν διαθέτει καµία συνάφεια ούτε µε τα ψηφιακά µέσα. Το αποτέλεσµα ήταν ο αποκλεισµός των υπολοίπων έξι υποψηφίων οι οποίοι όχι µόνο διαθέτουν την απαιτούµενη προϋπηρεσία, αλλά έχουν και πλήρη συνάφεια µε το αντικείµενο. Η συµµετοχή της ενδεκαµελούς εκλεκτορικής επιτροπής στην επικύρωση της απόφασης, χωρίς να δώσει τη δέουσα σηµασία στις καταγγελίες και τις σοβαρές παραβιάσεις, καταδεικνύει την αποτυχία του συστήµατος να διασφαλίσει την αντικειµενικότητα και τη διαφάνεια στις ακαδηµαϊκές διαδικασίες.

Σε αυτή τη διαδικασία, ο ρόλος του Ιονίου Πανεπιστηµίου και ειδικότερα της Πρυτανείας είναι καίριος. Παρά τις καταγγελίες που υποβλήθηκαν από διακεκριµένα µέλη της ακαδηµαϊκής κοινότητας, όπως οι πρόεδροι των Τµηµάτων Μουσικών Σπουδών Αθηνών, Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης, καθώς και από την Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία, η διοίκηση του πανεπιστηµίου δεν έλαβε τα απαραίτητα µέτρα για την αποκατάσταση της νοµιµότητας. Ο πρύτανης, κ. Ανδρέας Φλώρος, αγνόησε τις σοβαρές παρατυπίες που επισηµάνθηκαν, προχωρώντας σε µια διαδικασία που αµφισβητείται έντονα για την ακεραιότητα και τη νοµιµότητά της.

Η διαδικασία πλήρωσης της θέσης ΔΕΠ στο Τµήµα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστηµίου είναι γεµάτη από σοβαρές αυθαιρεσίες, που πλήττουν το κύρος του ελληνικού ακαδηµαϊκού συστήµατος και υπονοµεύουν τη διαφάνεια στις εκλογές µελών ΔΕΠ. Οι εµπλεκόµενοι φορείς καλούνται να λογοδοτήσουν για τις ενέργειές τους, ενώ είναι απαραίτητο να ληφθούν άµεσα µέτρα για την αποκατάσταση της νοµιµότητας και της αξιοκρατίας σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας.

Οι υπογράφοντες:

Δρ. Ανδριώτης Πέτρος
Δρ. Μπατσής Δηµήτριος
Δρ. Πεφάνης Λαµπρογιάννης
Δρ. Σιδερή Μαριάνθη
Δρ. Ταλιάννη Αικατερίνη
Δρ. Φιστουρής Δηµοσθένης».

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Οικονομία

Τυποποιημένα τρόφιμα, όπως κριθαράκι, ντοματοχυμός, πυρηνέλαιο, μαργαρίνη αλλά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες, μαλακτικά, σαμπουάν, όπως επίσης και προϊόντα καθαρισμού σπιτιού όπως χλωρίνες περιλαμβάνει...

ΕΛΛΑΔΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν, όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, στην περιοχή του Ζωγράφου, λόγω εκτέλεσης εργασιών για την κατασκευή του σταθμού «Γουδί» της γραμμής 4...

Κόσμος

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στις Ηνωμένες Πολιτείες η διαρροή διαβαθμισμένων εγγράφων τα οποία αποκάλυπταν λεπτομέρειες για την επικείμενη απάντηση του Ισραήλ στο Ιράν. Οι Αρχές προσπαθούν να...

Μαγαζίνο

Η κάμερα του Happy Day συνάντησε τη Shaya στο νυχτερινό κέντρο που εμφανίζεται μαζί με τη Νίνα Λοτσάρη. Η γνωστή τραγουδίστρια μίλησε για τα παιδικά...