Σημειώνεται, ότι τα αποτελέσματα περιμένουν με ιδιαίτερη αγωνία οι οικογένειες των υποψηφίων εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια, ύστερα από τις αστοχίες, που παρατηρήθηκαν στα θέματα ενώ έντονες ήταν οι διαμαρτυρίες αρκετών γονέων, καθώς αποφασίστηκε να θεωρηθούν«ορθές» όλες οι απαντήσεις των υποψηφίων στα επίμαχα ερωτήματα. Το γεγονός αυτό, ενδεχομένως να δώσει προβάδισμα 6 μονάδων σε παιδιά, που δεν είχαν απαντήσει σωστά, έναντι άλλων υποψηφίων, οι οποίοι είχαν δώσει τις σωστές απαντήσεις. Όπως, δε, επισημαίνεται, δρομολογούνται αλλαγές από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, τόσο στη διαδικασία, όσο και στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων των υποψηφίων για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία.
Η βαθμολόγηση των γραπτών
Η βαθμολόγηση των γραπτών, ξεκίνησε την προηγούμενη Πέμπτη, 23 Μαίου. Όλα τα διαγωνίσματα συγκεντρώθηκαν σε ένα Βαθμολογικό Κέντρο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Σημειώνεται, ότι η διόρθωση γίνεται ηλεκτρονικά και όχι από βαθμολογητές φυσικά πρόσωπα. Ακολούθως, θα γίνει έλεγχος από την Επιτροπή για τον εντοπισμό τυχόν λαθών.
Η ενημέρωση για τα αποτελέσματα
Οι γονείς και κηδεμόνες των υποψηφίων θα ειδοποιηθούν είτε με SMS για τη σχολική μονάδα επιτυχίας ή τη σχολική μονάδα, στην οποία θα είναι επιλαχόντες, για τη συνολική βαθμολογία τους και τη σειρά κατάταξης στο σχολείο επιλογής τους. Είτε από την πλατφόρμα των αιτήσεων https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es…; με χρήση των κωδικών taxisnet του ατόμου, που υπέβαλε την αίτηση.
Αναμένεται η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Σχετικά με την απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής για τις αστοχίες στα θέματα των εξετάσεων
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με ανακοίνωση της αρμόδιας Διοικούσας Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας, ως ‘ορθές’ θα βαθμολογηθούν όλες οι απαντήσεις στις ερωτήσεις 9, 15 και 23 στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Η απόφαση ελήφθη ύστερα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν εξαιτίας των αστοχιών, που σημειώθηκαν στα ανωτέρω θέματα.
Η αρμόδια Επιτροπή διευκρίνισε, επίσης, ότι «οι ερωτήσεις 4, 10, 11, 20 και 25 είναι διατυπωμένες ορθά και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ως προς τη σαφήνειά τους».
Ειδικότερα:
Στην ερώτηση τέσσερα (4) ζητείται η σημασιολογική διάκριση των προτεινόμενων ρημάτων που δεν επηρεάζεται από τον γραμματικό τύπο.
Ο τύπος οριστικής αορίστου «κατάργησε» είναι δόκιμος στα νέα ελληνικά.
Στην ερώτηση δέκα (10) ζητήθηκε συνώνυμο της λέξης «συμβολή» έτσι όπως αυτή εμφανίζεται στη ροή του κειμένου.
Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αποφασιστική ήταν η «βοήθεια» του Βικέλα, δηλαδή η συνεισφορά του στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων.
Στην ερώτηση ένδεκα (11) ζητείται ποια από τις διαθέσιμες επιλογές δε δηλώνει σκοπό στο πλαίσιο των συμφραζομένων του κειμένου.
Ορθή απάντηση είναι η επιλογή «Δ.», που είναι βουλητική πρόταση. Οι βουλητικές προτάσεις διακρίνονται από τις τελικές και δεν εκφράζουν σκοπό.
Στην ερώτηση είκοσι (20) δε ζητήθηκε σημασιολογική διάκριση μεταξύ των ρημάτων χαιρετώ και χαιρετίζω.
Στην ερώτηση δόθηκε ο τύπος «χαιρετούσαν», που σύμφωνα με τη σχολική γραμματική ανήκει στη δεύτερη συζυγία και έχει τύπο συνοπτικής προστακτικής «χαιρετήστε», ενώ ο τύπος «χαιρετίστε» ανήκει μόνο σε ρήμα πρώτης συζυγίας.
Στην ερώτηση είκοσι πέντε (25) η ορθή απάντηση είναι η «Γ.».
Η εικόνα υπάρχει μέσα στην πρόταση που δόθηκε και διδάσκεται τόσο στο σχολικό βιβλίο της γλώσσας της Στ’ Δημοτικού όσο και στο ανθολόγιο της λογοτεχνίας (ενδεικτικά: Γιάννης Ρίτσος, “Πρωινό άστρο”, ερώτηση 1 στο Ανθολόγιο- ενότητα 3 σχολικού βιβλίου γλώσσας Στ’ Δημοτικού, Γιάννης Ρίτσος, “Η τελευταία Π.Α. εκατονταετία”, ερώτηση 2).
Η διατυπωθείσα άποψη ότι η εικόνα δεν αποτελεί σχήμα λόγου, αποκλείει την επιλογή «Δ.» ως ορθή απάντηση.
Τζον Κατσιματίδης: Οι πυρηνικές business ενός Άρχοντα του Πατριαρχείου
Βασιλική Χρυσοστομίδου
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!