Εκτίναξη των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέτος και άπιαστο όνειρο για πολλούς οι καλοκαιρινές διακοπές σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Το κρας τεστ τιμών αποτυπώνει πως η μετακίνηση με πλοίο θα είναι από 10 έως και 40% ακριβότερη με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να καταγράφονται στα ταχύπλοα και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι και τη διατήρηση του ΦΠΑ στο 13% το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή τείνει να γίνει μόνιμο όσο για τις ακτοπλοϊκές: όσο οι τιμές των εισιτηρίων ανεβαίνουν τόσο ανεβαίνουν και τα κέρδη τους.
Το οξύμωρο είναι ότι παρά το γεγονός ότι η άνοδος των εισιτηρίων πέρυσι αποδόθηκε στην ενεργειακή κρίση τώρα που οι τιμές των καυσίμων υποχώρησαν οι τιμές παραμένουν στα ύψη.
Κατατοπιστικό είναι το ρεπορτάζ του MEGA. Για μία τετραμελή οικογένεια οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με δαπάνη που δεν αντέχει ένα μέσο νοικοκυριό. Μόνο για να φθάσει μία οικογένεια με αυτοκίνητο στη Σκιάθο θα δαπανήσει 419 ευρώ, 430 για Τήνο, 596 ευρώ για Χίο, 632 θα χρειαστεί για Πάρο, 206 για Κεφαλονιά ενώ για Ρόδο δεν φθάνουν ούτε χίλια ευρώ.
Αν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προσθέσουμε, διαμονή, διατροφή και διασκέδαση και χωρίς σπατάλες μία τετραμελή οικογένεια θα χρειαστεί τουλάχιστον 2.500 ευρώ για διακοπές εφτά ημερών σε νησί. Δηλαδή περίπου τρεις κατώτατους μισθούς για μια εβδομάδα ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς.
Το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή μεγαλώνει όταν θα διαπιστώσει πως του έρχεται φτηνότερα να πάει στην Ιταλία αφού τα ακτοπλοϊκά σε αυτή την περίπτωση έχουν: Πάτρα – Ανκόνα: 974€, Πάτρα – Βενετία : 1.124€.
Το θέμα όμως αποκτά και εκλογική διάσταση καθώς όσοι δεν έχουν εγγραφεί στην επιστολική ψήφο θα πρέπει για να ψηφίσουν να ξεπαραδιαστούν.
Ποιος ρυθμίζει τις τιμές
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κλήθηκε να απαντήσεις για τις τιμές των εισιτηρίων που τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί.
Τόνισε (ΕΡΤ) ότι μέσω του παρατηρητηρίου τιμών που λειτουργεί στο υπουργείο γίνονται συστάσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ενώ προειδοποίησε ότι «αν χρειαστεί θα καταλήξουμε στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».
Απαντώντας σε ερώτηση ποιος ρυθμίζει τις τιμές ο κ. Στυλιανίδης απάντησε ότι το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει γιατί η αγορά είναι ελεύθερη.
«Δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος και να επιβάλει τιμές. Θα ήταν και λάθος» είπε επισημαίνοντας ότι η ουσία είναι να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός. Δεν παρέλειψε να πει ότι «μέχρι τώρα οι τιμές στα συμβατικά πλοία είναι λογικές».
Η Αλόννησος στα «κάγκελα»
Σαν να μην έφτανε αυτό η φετινή καλοκαιρινή χρονιά «δυστυχώς εξελίσσεται καταστρεπτική οικονομικά για την τοπική κοινωνία της Αλοννήσου» αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Επαγγελματιών Τουρισμού του νησιού των Σποράδων που κρίνουν ως αιτία για αυτό «τη συνδεσιμότητα του νησιού μας με την χερσαία Ελλάδα».
Η κατάσταση για το καλοκαίρι του 2024 «με την καθυστέρηση της ανάρτησης των δρομολογίων, μας έχει στερήσει ήδη 2 μήνες και μας έχει κοστίσει πολλές ακυρώσεις και μείωση επισκεπτών, αυτό συνεπάγεται μεγάλη απώλεια εσόδων», λένε.
Επιπλέον, «η επί χρόνια επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει την Θεσσαλονίκη και όλη τη Βόρεια Ελλάδα με τις Σποράδες, βρίσκεται ακόμα στα αζήτητα».
Αναστάτωση έχει προκληθεί και στην τοπική κοινωνία του Αγίου Κωνσταντίνου και γενικότερα της Φθιώτιδας από την ξαφνική απόφαση διακοπής των θαλάσσιων δρομολογίων από το λιμάνι της Λοκρίδας προς τα νησιά των Σποράδων.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!