Ο Ίλον Μασκ δεν χάνει ευκαιρία να απασχολεί τον παγκόσμιο Τύπο. Ο κατά πολλούς οραματιστής και ιδιοφυής επιχειρηματίας έχει καταφέρει ήδη να ενταχθεί στην ολιγομελή ελίτ που επηρέασε ουσιαστικά και δραστικά την Αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία της.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο σε σύντομο χρονικό διάστημα και να μεταβάλλει το επιχειρηματικό και κατασκευαστικό μέλλον πατροπαράδοτων εταιρειών. Είτε φανερά, είτε κρυφά, όλοι θέλουν να ανταγωνιστούν την αμερικανική εταιρεία και όλοι προσπαθούν να αντιγράψουν ή να μιμηθούν στοιχεία της.
Ωστόσο, το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Μασκ φαίνεται να κάνει κινήσεις οι οποίες δεν ακολουθούν την συνήθη πρακτική. Βεβαίως, αυτό δεν είναι καινούργιο για τον ίδιο και θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως μια ακόμα εφαρμογή του τρόπου σκέψης του και δράσης του, αυτού που τον έκανε να ξεχωρίσει και να διακριθεί.
Όμως, πλέον, κάποιες από τις αποφάσεις του μοιάζουν σαν να στρέφονται εναντίον της Tesla και της περαιτέρω ανάπτυξής της και όχι ως κάτι καινούργιο στη μέθοδο διοίκησης και στη διεύρυνσή της.
H απόφασή του να ακυρώσει την εξέλιξη και παραγωγή του Model 2, του οικονομικά προσιτού μοντέλου της εταιρείας, είναι χαρακτηριστική. Το όχημα το οποίο θα συνέβαλε καίρια στην πολυπόθητη αύξηση των πωλήσεων της Tesla δεν πρόκειται να υπάρξει.
Η πρόσφατη απόφασή του να απολύσει το σύνολο των υπαλλήλων της εταιρείας στο τμήμα υπερταχυφορτιστών της -περισσότερα από 500 άτομα- χωρίς να εξηγήσει επί της ουσίας τον λόγο προκάλεσε αλγεινή εντύπωση και ερωτηματικά.
Επίσης, ακυρώθηκε η επένδυση για την προμήθεια νέων πρεσών gigacasting για τη διαδικασία κατασκευής οχημάτων. Αυτές θα εξασφάλιζαν μεγαλύτερο όγκο παραγωγής των μοντέλων της, συμβάλλοντας και στις αυξημένες πωλήσεις.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Μασκ έχει δηλώσει ότι θέλει η Tesla να πουλά παγκοσμίως 20.000.0000 καινούργια αυτοκίνητά της το 2030! Δηλαδή τον διπλάσιο αριθμό από αυτά που πουλά τώρα η Toyota, ο κορυφαίος κατασκευαστής στον κόσμο. Ως τότε, απομένουν περίπου έξι χρόνια και πέρυσι η Tesla πούλησε συνολικά 1.808.581 οχήματά της, βάσει των στοιχείων που ανακοίνωσε.
Η εταιρεία προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις της μειώνοντας -άξαφνα και σημαντικά- την τιμή πώλησης των μοντέλων της, για να την αυξήσει πάλι έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα. Αυτό ενδεχομένως προσελκύει νέους πελάτες αλλά δυσαρεστεί όσους είναι ήδη, καθώς βλέπουν τη μεταπωλητική αξία του οχήματός τους να μειώνεται σημαντικά και συντομότερα απ’ ό,τι η αντίστοιχη ενός οχήματος με θερμικό κινητήρα.
Επίσης, ο Μασκ δεν έχει πιέσει όπως θα έπρεπε τους διευθυντές στο τμήμα παραγωγής και ελέγχου. Όσο αυξάνονται οι πωλήσεις των μοντέλων της Tesla, αντίστοιχα αυξάνονται και οι περιπτώσεις όπου οι πελάτες τους διαπιστώνουν τα προβλήματα κατασκευής και ποιότητας. Αυτό συμβαίνει και με το πολυαναμενόμενο Cybertruck, το οποίο παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες και (υποτίθεται ότι) καθυστέρησε να μπει σε διαδικασία παραγωγής για να λυθούν τα σχετικά θέματα.
Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στην Ευρώπη όπου οι καταναλωτές έχουν υψηλά στάνταρ και οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της Tesla έχουν συνηθίσει σε πιο υπεύθυνη αντιμετώπισή τους από τις εταιρείες στις οποίες ήταν πελάτες μέχρι την απόκτηση ενός αυτοκινήτου της αμερικανικής μάρκας.
Έτσι, αυξάνεται και ο αριθμός αυτών που στρέφονται δικαστικά εναντίον της για να λάβουν την αποζημίωση ή να την αναγκάσουν να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της απέναντί τους.
Όλα τα παραπάνω, κάνουν τους αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου να δημιουργούν σενάρια για το μέλλον τόσο του Μασκ στην Tesla όσο και για την επιχειρηματική πορεία της στο άμεσο μέλλον.
Κάποιοι θεωρούν ότι η -κατά τα άλλα αλλοπρόσαλλη ως προς τα ειωθότα- τακτική του Ίλον Μασκ και οι αποφάσεις του πιθανόν να είναι η εφαρμογή ενός ιδιοφυούς σχεδίου για να πρωτοπορήσει και πάλι και να καταφέρει να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές του, ιδίως τους Κινέζους οι οποίοι μπορούν να ανταγωνιστούν την Tesla χωρίς να υπολογίζουν το κόστος.
Κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι οι αποφάσεις του δείχνουν ότι πλέον έχει αρχίσει να στριμώχνεται επιχειρηματικά στην αυτοκινητοβιομηχανία και φανερώνει έναν αυταρχικό χαρακτήρα.
Τέλος, δεν λείπουν και αυτοί που εκτιμούν ότι με αυτές τις αποφάσεις του και τη συμπεριφορά του ο Μασκ προετοιμάζει την έξοδό του από την διοικητική κορυφή της Tesla με σκοπό να ασχοληθεί περισσότερο με τις άλλες εταιρείες που έχει ή που πρόκειται να ιδρύσει. Μένει να δούμε στην πράξη τι ετοιμάζει ο δαιμόνιος Ίλον Μασκ…
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!