Το μόνο σίγουρο -που φαίνεται στις μάχες στην Ουκρανία- είναι πως δεν υπάρχει ανίκητο όπλο, ούτε και κάποιο υπερόπλο. Όπως ακριβώς καταστράφηκαν στη μάχη τα πρώτα Leopard 2A6, τα πρώτα M1A1 Abrams κ.ο.κ., έτσι έχει χαθεί και ικανός αριθμός Μ2Α2 Bradley. Έτσι από τα 186 που παραχωρήθηκαν στην Ουκρανία, έχει αναφερθεί ότι τουλάχιστον 68 από αυτά καταστράφηκαν, υπέστησαν ζημιές ή εγκαταλείφθηκαν στο πεδίο της μάχης.
🇺🇦 Ukraine – BMP M2 “Bradley” dengan perlindungan dinamis “BRAT” tahan terhadap serangan langsung rudal anti-tank (APMR). pic.twitter.com/SRVjvEBcLL
— Narasi (@Narasiwinda) March 6, 2024
Προ καιρού μάλιστα, ο ρωσικός Στρατός κατέλαβε ένα Bradley M2A2 ODS-SA και στη συνέχεια το παρουσίασε ως πολεμικό τρόπαιο σε μια προπαγανδιστική περιοδεία σε όλη τη Ρωσία. Μια επίδειξη που στοχεύει να υπογραμμίσει την “ευπάθεια” του δυτικού στρατιωτικού εξοπλισμού απέναντι στον “ανώτερο ρωσικό”. Η προπαγάνδα αυτή ίσως έχει και καλύτερο αποτελέσμα στο ελληνικό διαδίκτυο από ότι στη ρωσική δημόσιας σφαίρα…
Πάνως το (ή τα) Bradley που κατέλαβαν οι Ρώσοι, υποβλήθηκε σε λεπτομερή έλεγχο. Δημοσίευμα του DefenceBlog αναφέρει πως τουλάχιστον ένα πέρασε από δοκιμές βολών με ρωσικό πυροβόλο 2A42 των 30 χιλιοστών, με αντιαρματικά βλήματα τύπου 3UBR6 και 3UBR8. Επιπλέον, η ενεργή θωράκιση ERA του οχήματος, γνωστή ως Bradley Reactive Armor Tiles ή BRAT, αφαιρέθηκε για λεπτομερή ανάλυση. Τα ουκρανικά Μ2Α2 είναι μάλιστα της έκδοσης ODS-SA, και κάποια από αυτά είναι πολύ κοντά στο πρότυπο Μ2Α3.
M2 Bradley 🇺🇲 kicking ass in Ukraine and saving Ukrainian lives pic.twitter.com/IV1O4DssMC
— Toro𓄀 (@I_am_Toro__) March 7, 2024
Οι απώλειες αυτές βέβαια δεν σημαίνει πως τα συγκεκριμένα τεθωρακισμένα είναι αναποτελεσματικά στη μάχη, καθώς με τη σειρά τους έχουν προκαλέσει πολύ μεγάλες απώλειες στο ρωσικό στρατό, ακόμη και αντιμετωπίζοντας άρματα Τ-90. Την πλήρη αξιολόγηση όμως όλων των συστημάτων -και των δύο πλευρών- θα τη μάθουμε μετά τη λήξη του πολέμου, όπου θα φανεί από τους σωρούς των συντριμμιών, τις αφηγήσεις των πληρωμάτων, την εμπιστοσύνη που θα εξακολουθούν να έχουν από τους βετεράνους, την αντοχή τους σε πλήγματα αλλά και την δυνατότητα τους να παρουσιάζουν υψηλή διαθεσιμότητα και να προστατεύουν το πλήρωμα τους, ποια έχουν την μεγαλύτερη απόδοση.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!