Τώρα που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και περισσότερα, οι ανάγκες για καλύτερες προϋποθέσεις φόρτισης στο σπίτι, είναι σίγουρα αυξημένες και όλοι αναζητούν την καλύτερη δυνατή λύση για ακόμα περισσότερη πρακτικότητα.
Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα το δίκτυο ταχυφορτιστών τώρα αρχίζει και επεκτείνεται σημαντικά αλλά και πάλι, δεν είναι αρκετό για να καλύψει όλες τις ανάγκες, είναι σύνηθες για τον κάθε ιδιοκτήτη ή απλό χρήστη, ηλεκτρικού ή plug in υβριδικού αυτοκινήτου να προμηθεύεται τον δικό του οικιακό φορτιστή. Αυτό, εκτός όλων των άλλων πλεονεκτημάτων, προσφέρει και μεγαλύτερη άνεση, αλλά και περισσότερη ασφάλεια.
Οι επιλογές σε μια τέτοια περίπτωση είναι πολλές. Για να αφήσει πίσω του κανείς την κλασική πρίζα του σπιτιού που προσφέρει οικονομική αλλά αργή φόρτιση, υπάρχει το Wallbox. Αυτό δεν είναι κάτι άλλο από έναν επιτοίχιο φορτιστή, που έχει σχήμα μικρού κουτιού και μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε μέρος του σπιτιού (βεράντα, γκαράζ κ.α.) για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Με μια απλή σύγκριση, η επιλογή του Wallbox είναι προτιμότερη σε σχέση με την πρίζα, καθώς ένας σύγχρονος και μεγάλης ισχύος (π.χ. 22 kW) επιτοίχιος φορτιστής «φουλάρει» το αυτοκίνητο μέσα σε 3-4 ώρες, δηλαδή έως και 10 φορές ταχύτερα σε σχέση με μια απλή πρίζα. Κι αυτό, διότι η κλασική πρίζα μπορεί να δώσει ισχύ μόλις 1,7 έως 2,3 kW. Αλλά ακόμη και ένας Wallbox μικρότερης ισχύος (π.χ. 11 kW), έχει τη δυνατότητα να «φουλάρει» το αυτοκίνητο μέσα σε λιγότερο από ένα βράδυ (<6-7 ώρες).
Την ίδια στιγμή, το κόστος φόρτισης είναι ακριβώς το ίδιο, καθώς η συνολική κατανάλωση kW παραμένει ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Δηλαδή, για μια μπαταρία 50 kW, λαμβάνοντας υπόψη ότι η kWh κοστίζει 0,12 ανά kWh, τότε το κόστος φόρτισης δεν ξεπερνά τα 6 ευρώ, είτε η διαδικασία γίνει μέσω πρίζας είτε μέσω Wallbox. Απλώς, όπως προαναφέρθηκε, στη δεύτερη περίπτωση ο χρόνος ολοκλήρωσης της φόρτισης είναι θεαματικά ταχύτερος.
Το κόστος απόκτησης ενός Wallbox κυμαίνεται από 500 έως και 1.200 ευρώ ή και παραπάνω αν μιλάμε για προτάσεις branded από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος εγκατάστασης. Το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του Υπουργείου Περιβάλλοντος, βέβαια, παρέχει μια επιδότηση της τάξης έως των 500 ευρώ, η οποία ελαφρύνει αρκετά τη δαπάνη του αγοραστή.
Από εκεί και πέρα, φυσικά, κάθε ιδιωτική εταιρεία παρέχει και τις δικές της έξυπνες προσφορές. Για παράδειγμα, εφόσον κάποιος αποκτήσει ηλεκτρικό Ι.Χ. με leasing, τότε δεν αποκλείεται να τύχει δωρεάν πρόσβασης σε δημόσιους ή ημι-δημόσιους (σούπερ μάρκετ κ.α.) ταχυφορτιστές, οι οποίοι λύνουν τα χέρια των οδηγών σε πολλές περιπτώσεις.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!